AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Jeg gikk fra barnefar for to år siden. Hadde det virkelig ikke bra i forholdet, av mange årsaker. Han ga klar beskjed om at han skulle ruinere meg økonomisk og sørge for at barna hadde det kjipt når de var sammen med meg. To år har nå gått og det har vært en berg og dalbane uten sidestykke. Far steller istand trøbbel for hver minste ting. Han fikk seg ny dame like etter at jeg dro og hun slenger seg på. Får kjipe meldinger og stygge telefonsamtaler fra de begge. Alt er galt. Det minste barnet snakker mye om sin far når han er hos meg og lenger til han. Jeg har problemer med å håndtere dette barnet hjemme hos meg på grunn av det. Far og stemor ønsker å ha det minste barnet boende hos seg på fulltid og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker ikke å la barnet bo sammen med de og være fra meg så lenge, men jeg vet ikke om jeg håndterer å ha barnet hos meg heller, slik som det nå er blitt. Dette er så skadelig for psyken min at jeg har snart ikke mer å gi. Hvorfor skal jeg kjempe for å få barna mine samlet hos meg, når jeg mest sannsynlig ender opp på psykiatrisk i prosessen? Jeg ønsker barnet mitt det beste og det beste er at barna er hos meg, men det er ikke til det beste at de er hos meg dersom far og stemor overkjører meg og holder på slik de har gjort. Jeg takler ikke mer. Er det noen som har noen tanker å dele med meg? Jeg er klar over at jeg kanskje ser svart/hvitt på denne situasjonen i og med jeg står midt oppi den og ikke har andre synspunkt å ta i betraktning. Anonymkode: 4f485...e10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Jeg tror det er deler av historien du unnlater å fortelle her. Anonymkode: 5d450...52a 5 1
Brunello Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Hvorfor gjelder det bare ett barn? To fedre? 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Her tenker jeg du må gjøre to ting, Ts: 1. Du må søke hjelp for din egen del, enten det er at du har en trygg og stødig og fornuftig person du stoler på og som du kan snakke med - eller om det er psykolog, eller også familievernkontoret. Til og med barnevernet kan du be om råd hos - råd om hvordan sørge for barnets beste når far har sagt han vil sørge for at barna har det kjipt når de er hos deg, og at han nå dessverre er i ferd med å få til akkurat det, fordi han bryter deg ned. 2. Du sier at du ikke hadde det bra i forholdet. Hvis det betyr at du ble utsatt for psykisk, fysisk eller materiell vold, kontakt nærmeste Krisesenter, de har erfaring med å støtte kvinner i lignende situasjon. 3. Kontakt familievernkontoret og se om du får til timer der sammen med barnas far. Ta der opp det han har sagt at han ville sørge for at barna har det kjipt når de er hos deg - og vis at du mener at dere som foreldre har ansvar for å samarbeide så godt at egne konflikter ikke går utover barna. 4. Siden han har sagt han skal ruinere deg økonomisk og ødelegge for barna hos deg - før en dagbok, oppbevar den et sted ingen kan finne den. Før bevis for hva som sies og gjøres fra fars side, barnas adferd før/etter samvær med far m.m. 5. Hold all kontakt, eller så mye som overhodet mulig, med far skriftlig. Men viktigst av alt akkurat her og nå - du MÅ søke hjelp for din egen del! DU må ta ansvar for din egen psykiske helse og be om hjelp, slik at du kan stå stabilt i denne situasjonen som mor. Det er så viktig for barna dine at du nå tar ansvar for din egen helse! Så søk hjelp NÅ! ❤️ Anonymkode: 7a085...046 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Jeg har på følelsen at det ligger mer til historien her.. Når barnet snakker mye om far og de vil hen skal bo der så må det jo bety at hen har det flott der og savner dem når hen ikke er der? Vi er også en familie med mine/dine der mor til mitt bonusbarn kunne skrevet noe ala det du skriver. Hun er helt blottet for selvinnsikt. Anonymkode: d8317...db2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har på følelsen at det ligger mer til historien her.. Når barnet snakker mye om far og de vil hen skal bo der så må det jo bety at hen har det flott der og savner dem når hen ikke er der? Vi er også en familie med mine/dine der mor til mitt bonusbarn kunne skrevet noe ala det du skriver. Hun er helt blottet for selvinnsikt. Anonymkode: d8317...db2 Dette. Barn ljuger ikke, hvis han selv trives best hos far og bonusmor så er det gode grunner til det. Anonymkode: 5d450...52a 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Barn ljuger ikke, hvis han selv trives best hos far og bonusmor så er det gode grunner til det. Anonymkode: 5d450...52a Ikke nødvendigvis. Vi vet altfor lite om dette til å kunne fastslå det. F.eks. finnes det foreldre som er så manipulerende at de også manipulerer sine barn grovt, uten at barna forstår det selv. Da kan de selv tro at de har det bedre hos manipulator enn den forelderen som ofte fremdeles blir manipulert av den første. Det er faktisk ikke helt uvanlig, fordi barn er så lojale, og de i utgangspunktet stoler på det som virker å være tydelige foreldre. Når den forelderen kanskje egentlig er manipulerende er det svært skadelig for barna. Vær litt forsiktig med å være så påståelig når vi ikke vet hva som faktisk er tilfelle her! Om du/dere tar feil kan det bli svært ødeleggende for barnet/barna, om mor tror dere og er for nedpsyket av manipulering til å stole på seg selv. Ts må nå før hun gjør noe annet skaffe seg hjelp for egen helse, slik at hun kan stå støtt i situasjonen for sine barn! Så får fagfolk hjelpe henne og dem videre for å finne ut hva som faktisk er barnas beste i dette! Anonymkode: 7a085...046 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå