Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 4 uker siden, fødselen gikk fint og mistet lite blod. Men sliter nå i ettertid med å være svimmel. Føles som rommet snurrer litt rundt til tider, jeg fullammer og gått ned i vekt. Spiser og drikker mye.

Men sover litt dårlig. Blir litt redd av å være svimmel generellt. Så lurer på hva det kan komme av? Nakken? Jern mangel? Pga ammer eller søvn?

Anonymkode: f5305...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen og sjekk jern og blodprosent. 

Anonymkode: 2b7f0...58e

Skrevet

Hadde jeg også, kom i periodevis. Viste seg å være krystallsyken. 

Anonymkode: fc550...3ae

Skrevet

Sjekk jernlagrene dine.

Jeg hadde det likt. Mistet lite blod, men var likevel veldig svimmel etter fødsel. Fikk etterhvert tatt blodprøver og hadde da ferritin på 7.

Anonymkode: e2780...46d

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg også, kom i periodevis. Viste seg å være krystallsyken. 

Anonymkode: fc550...3ae

Hadde krystallsyke før etter fødsel og. Og merker jeg blir svimmel ved bestemte måter jeg snur hodet mitt på

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjekk jernlagrene dine.

Jeg hadde det likt. Mistet lite blod, men var likevel veldig svimmel etter fødsel. Fikk etterhvert tatt blodprøver og hadde da ferritin på 7.

Anonymkode: e2780...46d

Hadde mangel på jern når gravid ja 

Skrevet

Drikk enda mer, og bestill legetime.

Anonymkode: 3279f...40e

Skrevet

Jeg hadde det i 6 mnd etter fødsel. Klarte ikke kose meg etter fødsel, var helt forferdelig! Føltes ut som jeg var på en båt med store bølger hver eneste dag. Legen sjekket absolutt alt. Med MR og alt. Var ingenting. Så var det en sykepleier som sa at det tar ca 6 mnd før du føler deg helt bra etter en fødsel, og det stemte hos meg🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 353d5...544

Skrevet

Tok blodprøve på dag 4 kanskje, var veldig svimmel, hadde lav HB da, og litt lav ellers på andre jernverdier. Tok endel jern og passet på opptaket, bedret seg fort. (Mistet ikke mye blod under fødsel, men svangerskapet tok nok litt på, de sank underveis der.) 

Anonymkode: 46f13...259

Skrevet

Ja var så svimmel at jeg besvimte en gang med babyen i armene. Ble sjekket og alle prøver var fine. Det var nok på grunn av lite søvn vil jeg tro. Alt gikk bra med baby heldigvis. Lurt å ta en blodprøve, kan jo være jernmangel eller noe sånt.

Anonymkode: ec238...447

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...