Gå til innhold

Flyt Pilates på Spenst

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lyst til å trene i dag. Men spinning var ingen hit for bekkenet mitt. Det er heller ikke apparater. Så da må det bli i sal. Men jeg tåler nok ikke aerobics enda heller. Step er utelukket. Da kan jeg velge mellom Stram Opp 2 (rimelig uaktuelt) eller Flyt Pilates.

Jeg har sett litt Pilates. Litt. Og det ser da bekkenvennlig nok ut?

Timeplanen jeg ser på er her.

Eller jeg kan vente til lørdag og ta Stram Opp m/ball? Tålmodighet er ikke min sterke side...

Endret av 14062003
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal forhøre deg med en av treningsveilederene på senteret om hvilke timer som kan passe for deg mht bekkenet ditt.

Lykke til :)

Skrevet

Det var et veldig fornuftig svar, Rosin. Bare det at jeg har gjort det. Og svarene deres var rett og slett skadelige.

Jeg fikk et treningsopplegg med sånt "skræveapparat" (trene innsiden og utsiden lår) - som man skal være særdeles forsiktig med med bekkenløsning.

På mor&barn-treningen som de skryter av at skal være bekkenvennlig bruker de step (uheldig med belasning på et bein), har salsadans (uheldig vridning av bekkenet) og knebøy med brede bein (uheldig å dele beina mye).

Så der er det nok lite å hente.

Jeg dro i går, jeg. Instruktøren sa at timen var inspirert av flere østlige kampsporter. Var snakk om palmen, barnet, slag 1, 2, 3 og 4, planken. Det var mer styrketrening (og litt "innover") enn kondisjon. Aka kjedelig - men særdeles bekkenvennlig! Så fysioterapeuten var veldig fornøyd i dag. Jeg får vel fortsette for bekkenets skyld - i alle fall noen ganger. Men jeg er mer et dansemenneske og som vil trene kondisjon. Støl i låra som et uvær i dag, så nyttig var timen i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...