Gå til innhold

Samboer sa til vennene mine at de fortjener å råtne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Venner vil at jeg skal forsvare dem og samboer vil at jeg skal forsvare han. For å sette det litt i kontekst har han et nært familiemedlem som døde etter angrep fra en psykisk syk person. Angrepet skjedde etter regelendringene rundt 3.3 i tvunget psykisk helsevern. Samboeren min mener vennene mine som stemte på de aktuelle partiene som styrte da er medskyldige i dødsfallet

Personlig forstår jeg hva han mener, men det var nesten et samlet storting som stemte for lovendringene og jeg har sagt det til han. Jeg har også sagt at han ikke kan laste vennene mine for at de brukte stemmeretten sin, men han hører ikke på meg og blir sint. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: e082e...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner sorgen, men han er urimelig mot vennene dine

Anonymkode: 499d7...b36

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet

Huff, det er trist å høre, men her trenger faktisk samboeren din hjelp. Dette er absolutt ikke vennene dine sin skyld!  Han reagerer urasjonelt! 

Anonymkode: 0d16f...47f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Samboeren din er i sorg og sjokk, og har rettet sinnet sitt mot de han mener er delaktige i det forferdelige som har skjedd. Selvfølgelig kan han ikke direkte klandre vennene dine, men vennene dine burde også la dette gå forbi og forstå at dette er sorgen som snakker. Litt på siden må vi alle i et demokrati ta ansvar for hva vi stemmer på, og sette oss inn i hva et parti står for i praksis - og ta det ansvaret på alvor. 

Anonymkode: 5777a...21a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstår det er trist, men han kan jo ikke skylde det på venninna de. Sliter han med å regulere følelsene sine i andre situasjoner også? Er han mye sint og i konflikter? Jeg hadde også forventet at venninne mi skule si noe om kjæresten hennes ble sint på meg for de jeg stemte. 

• Liker 1
Skrevet

Herregud for en tulling.

Det er nesten litt som Breivik som skyldte på AP for innvandring.

Med mindre du ønsker å bli svært isolert fremover, så hadde jeg sterkt vurdert å gå fra en person som er så svart/hvitt og som mangler sosiale antenner.

Slike meninger blir stort sett bare verre med alderen også.

Anonymkode: 2bc0e...5df

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det lenge siden drapet skjedde? Har litt å si om det er sorgen som snakker. Uansett skylder han vennene dine en unnskyldning. 

Anonymkode: db9b3...4bf

• Liker 1
Skrevet

Samboeren din er veldig urasjonell. 

• Liker 2
Skrevet

Det er fullstendig irrasjonelt og direkte fiendtlig å beskylde vennene dine for dødsfallet. Samboeren din trenger hjelp til å håndtere sorgen, for en sånn reaksjon er rett og slett ikke sunn. 

Anonymkode: a5a3e...4da

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud for en tulling.

Det er nesten litt som Breivik som skyldte på AP for innvandring.

Med mindre du ønsker å bli svært isolert fremover, så hadde jeg sterkt vurdert å gå fra en person som er så svart/hvitt og som mangler sosiale antenner.

Slike meninger blir stort sett bare verre med alderen også.

Anonymkode: 2bc0e...5df

Samboeren er i sjokk og i sorg. Å sammenligne det med Breivik er drøyt.

Anonymkode: 571a0...bc1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Huff, det er trist å høre, men her trenger faktisk samboeren din hjelp. Dette er absolutt ikke vennene dine sin skyld!  Han reagerer urasjonelt! 

Anonymkode: 0d16f...47f

Han reagerer ikke urasjonelt nei.

Men han reagerer irrasjonelt.

Anonymkode: 7aef3...586

• Liker 7
Skrevet

Kanskje denne hendelsen har satt så dype spor, at han ikke vil omgås folk med et annet politisk syn på akkurat denne spesifikke tingen. Det er mulig å ha en sak eller to man ikke kan "bli enige om å være uenige" om.  Ting som ikke er kompatibelt med relasjoner.  Selv om man ellers er tolerant og grei.

Anonymkode: 17995...74f

Skrevet

Samboeren din trenger hjelp, for hans reaksjon er ikke helt frisk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Samboeren din er i sorg og frustrert. Han bør unnskylde seg og vennene bør forstå og la det gå. Det sagt så har du antagelig en mindre intelligent vennegjeng og en mindre begavet kjæreste som ikke kan kontrollere følelsene sine bedre. 

Anonymkode: 6d4e3...911

Skrevet

Hvordan kom denne diskusjonen opp da?

Det er jo nokså relevant. 

Skrevet

Her er det mannen din som tar feil.

Skjønner at han er lei seg, men han må skjerpe seg og ikke la sorgen sin gå utover dine venner.

Skrevet

Hvis dette skjedde nylig så må nesten vennene dine sette dette på kontoen for irrasjonell sorgreaksjon og gå videre. Hvis det er en stund siden må samboeren ta tak i egen sorg og få hjelp. For han er selvfølgelig helt urimelig her, og han bør be om unnskyldning til vennene dine når han er mer i vater. Hvis han nekter å få profesjonell hjelp, hadde jeg faktisk vurdert å forlate ham. 

Anonymkode: 580d9...99d

• Liker 1
Skrevet

Du burde gå mens du fortsatt har venner.

Anonymkode: 0a76b...b23

Skrevet

Jeg synes også det er for drøyt å klandre vennene dine, og når dette roer seg burde han si unnskyld - de bør ta i mot og si de skjønner det var sorgen som snakker… Men helt «gal» er han jo ikke , folk må jo være klar over at det man stemmer på har direkte konsekvenser for politikken som blir utøvd i samfunnet? Selvsagt er man jo ikke alltid enig i alt et parti stor for, og man velger de man er mest enige i…  Men litt satt på spissen; dersom jeg stemmer for et parti som ønsker å fjerne abort, og retten til abort forsvinner - er jeg ikke litt delaktig da? 

Anonymkode: 5777a...21a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han virker paranoid. Pass deg.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...