AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Hei er nå snart i uke 16. Jeg har en doppler som jeg har brukt hjemme for og forsikre meg om at alt er i orden da jeg har had to missed abortion tidligere. Men for 5 dager siden ble doppleren ødelagt og jeg har nå had murrende smerter i ca 2 dager i magen, vet ikke helt hvorodan jeg skal beskrive smerten men det er Om oftest når jeg beveger meg og ikke vist jeg ligger stille. Nesten som om det er luft fanget i magen og hver gang jeg snur meg så er det en luft boble i magen som presser. Blir kjempe stresset over at jeg ikke kan sjekke på babyens hjerte nå når jeg kjenner disse smertene. Er det normalt og ha magesmerter i uke 15-16? Anonymkode: a01f4...c9f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei er nå snart i uke 16. Jeg har en doppler som jeg har brukt hjemme for og forsikre meg om at alt er i orden da jeg har had to missed abortion tidligere. Men for 5 dager siden ble doppleren ødelagt og jeg har nå had murrende smerter i ca 2 dager i magen, vet ikke helt hvorodan jeg skal beskrive smerten men det er Om oftest når jeg beveger meg og ikke vist jeg ligger stille. Nesten som om det er luft fanget i magen og hver gang jeg snur meg så er det en luft boble i magen som presser. Blir kjempe stresset over at jeg ikke kan sjekke på babyens hjerte nå når jeg kjenner disse smertene. Er det normalt og ha magesmerter i uke 15-16? Anonymkode: a01f4...c9f Så lenge det ikke er smertefullt og konstant etterfulgt av blødning hadde jeg ikke bekymret meg. Er selv i uke 16 med samme ubehag. Er ikke bekymret. Husk at livmoren vokser mye nå. Det er nye vondter i kroppen/magen. Det er mye hormoner, luftsmerter og generelt voksesmerter. Murringer er et tegn på at den lille vokser. Men er du urolig så ring jordmor å be om en time til kontroll Anonymkode: 7dce3...d66
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Jeg har hatt mye magesmerter av og på denne graviditeten- veldig ulike fra uke til uke. For min del har det trolig vært ligamentsmerter når livmor har vokst mye, luftsmerter (merker at det presser litt mer på etterhvert xD), ubehag fra kynnere (at det strammer seg), og etterhvert har jo også bevegelser fra fosteret kjentes litt sånn ut (særlig kombinert med luftsmerter!). Har hatt ganske vonde, til tider kraftige og veldig mensenaktige murringer også nylig (i uke 25 nå), da ble jeg litt bekymret for urinveisinfeksjon eller til og med premature rier, men alt var i orden der, og det ga seg litt når jeg sluttet å kjenne etter det. Det skjer mye rart i mage/livmor nå, så ikke så rart det kjennes litt forskjellig ut. Ville ikke bekymret meg med mindre smertene var veldig sterke/akutte (mer enn vanlig luftsmerter liksom). Nå skal du vel ganske snart til OUL, jeg ville prøvd å godta at det faktisk ikke hjelper å finne ut at noe er galt nå, mest sannsynlig er alt i orden, og hvis ikke får du jo vite det ganske snart, uten at de kunne gjort noe mer. Så jeg ville prøvd å slappe av og anta at alt er i orden, og prøve å holde ut til OUL. Men vet det er vanskelig, jeg er mye nervøs selv. Anonymkode: 1acc7...694
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så lenge det ikke er smertefullt og konstant etterfulgt av blødning hadde jeg ikke bekymret meg. Er selv i uke 16 med samme ubehag. Er ikke bekymret. Husk at livmoren vokser mye nå. Det er nye vondter i kroppen/magen. Det er mye hormoner, luftsmerter og generelt voksesmerter. Murringer er et tegn på at den lille vokser. Men er du urolig så ring jordmor å be om en time til kontroll Anonymkode: 7dce3...d66 Ja det er vell veldig normalt med litt smerter nå😅 tror nokk jeg over tenker litt ekstra med tanke på tidligere erfaringer. Med godt og vite at jeg ikke er den eneste som sitter og funderer på de forskjellige smertene. Anonymkode: a01f4...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå