Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster spurte om hun kunne komme på besøk for noen dager siden, sa hun kunne komme i dag (søndag) men nå angrer jeg, har ikke lyst på besøk.

Anonymkode: 3c195...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring å si at du ikke føler deg opplagt til å ha besøk likevel.

• Liker 2
Skrevet

Så sier du at du er syk eller har dobbeltbooket. Eller ikke i form til besøk. Eller ikke sosial i dag. 

Anonymkode: 2c90e...41c

• Liker 2
Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Ring å si at du ikke føler deg opplagt til å ha besøk likevel.

Hun sitter alt på bussen på vei hit.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun sitter alt på bussen på vei hit.

Så ring å advare henne om at det blir kortvarig fordi at du ikke føler deg opplagt. 

Men hvorfor angrer du?

Skrevet

Ta deg sammen. Ta på deg et smil og vær en god vert.

Anonymkode: a6d2f...77d

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Så ring å advare henne om at det blir kortvarig fordi at du ikke føler deg opplagt. 

Men hvorfor angrer du?

Føler ikke for sosialisering, akkurat nå.

Skrevet

Er dette litt sånn du pleier å være, eller er dette nytt for deg?

Anonymkode: 3a0e2...df3

• Liker 2
Skrevet

Føler ikke for sosialisering, akkurat nå.

Nehei.

Men klistre på er smil og ta henne imot 🤷‍♀️

Så slapper du av resten av dagen. 

Anonymkode: 05a8a...920

• Liker 11
Skrevet

Sånn er det av og til, du må nesten bare stå i det siden hun allerede er på vei. Når det er så nære som søster kan du vel si det når hun kommer, at du plutselig ikke ble helt i form? Så kan dere vel bare henge i sofaen uten så mye underholdning? Sist broren min var her sovnet vi i hver vår stol foran TV-en 😅 

Anonymkode: 01873...df1

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke sjelden at jeg kan angre litt på at jeg har laget en avtale og at sofaen frister mye mer, men pleier jo å gå seg til og til og bli gøy.

Anonymkode: 3c8ae...1d3

• Liker 13
Skrevet

Er dette litt sånn du pleier å være, eller er dette nytt for deg?

Anonymkode: 3a0e2...df3

Nei, det er ikke noe nytt. Jeg er introvert og kjenner det sosiale batteriet ikke her helt på topp.

• Hjerte 1
Skrevet

Når du vet du er introvert kan du svare "det hadde vært koslig, men vi får se på søndag om jeg føler for det" neste gang. 

Anonymkode: fda49...c23

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du vet du er introvert kan du svare "det hadde vært koslig, men vi får se på søndag om jeg føler for det" neste gang. 

Urk. Ein føler seg ikkje så veldig verdsatt når ein får ei slik melding. 

"Vi får sjå på søndag korleis eg føler meg. Om eg gidd å henge med deg. I mellomtida må du halde søndagen open, i tilfelle eg vil bruke tid på deg".

• Liker 14
  • Nyttig 11
Skrevet
3 minutter siden, Smascha said:

"Vi får sjå på søndag korleis eg føler meg. Om eg gidd å henge med deg. I mellomtida må du halde søndagen open, i tilfelle eg vil bruke tid på deg".

Snakk om å gjøre livet surt for seg selv. Får du profesjonell hjelp? Søstra til TS vet vel at TS er introvert med varierende dagsform. Søstra er dessuten fri til å legge andre planer hvis hun vil ha noe håndfast. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakk om å gjøre livet surt for seg selv. Får du profesjonell hjelp? Søstra til TS vet vel at TS er introvert med varierende dagsform. Søstra er dessuten fri til å legge andre planer hvis hun vil ha noe håndfast. 

Å være introvert betyr ikke at man har fripass til å kun tenke på sine egne ønsker og behov i øyeblikket,  uten å ta hensyn til andre. Det er en perfekt måte å ende opp uten noen relasjoner om man driver å lager avtaler som man ender opp med å avlyse i siste liten. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det er ikke noe nytt. Jeg er introvert og kjenner det sosiale batteriet ikke her helt på topp.

Dette må handle om noe annet enn at du er introvert. Har du en depresjon? Du må bare stå i det. Om din søster allerede er på vei, så forteller du henne når hun kommer at du ikke er helt på topp og supersosial og så finner dere på noe sammen som du kan tåle. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
Smascha skrev (9 minutter siden):

Verdsatt?

Gode venner/nær familie forstår at funksjonen kan være svært varierende, og at det ikke handler om at man ønsker eller ikke ønsker å henge i dag. 

Mange som ikke lærer å ta vare og setter grense for seg selv når man har behov for det. I følge psykologen min skal man IKKE presse seg, eller at det sosiale skal gå på bekostning av sin funksjon. Det er helt OK å avlyse avtaler, og det er helt OK å si at man skal se ann hvordan formen er på X dag.

Helt sykt at noen måler sin verdi hos en venn, bare fordi at man skal se ann formen sin. På tide å jobbe med din egen selvtillit, og ikke ta det så sabla personlig.

Anonymkode: fa2a8...ffc

Skrevet

Hun er på vei. Du har vel fått oppdragelse, og har lært normal høflighet. Du tar imot besøket og gjør oppholdet hyggelig for henne. 

Anonymkode: b5dd5...a3e

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ikke sjelden at jeg kan angre litt på at jeg har laget en avtale og at sofaen frister mye mer, men pleier jo å gå seg til og til og bli gøy.

Anonymkode: 3c8ae...1d3

Dette!

Anonymkode: 96167...37f

• Liker 2
Skrevet
Smascha skrev (24 minutter siden):

Denne tilbakemeldingen får jeg mye av🤔Og jeg er kronisk syk med store problemer i hverdagen, men aksepterer dette. Kan ikke si jeg får det samme tilbake-og i dag lager jeg knapt avtaler lenger🥹

Anonymkode: 90ae6...8e7

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...