AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Del Skrevet 27. august 2023 Hei, jeg har vært gift i flere år og nå har min ektefelle innrømmet å ha tatt opp flere forbrukslån i flere år etter vi giftet oss. Burde ikke gjelden dukke opp i min skatteoppgjør? Der pleier det å stå noe som «Negativ formue overført fra ektefelle». Anonymkode: d7e4a...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Del Skrevet 27. august 2023 Be ham om å få innsyn. Mannen min hadde plutselig dratt på seg MasterCard-gjeld på 18.000. Som ektefeller plikter man å forsørge hverandre, så man bør absolutt kunne be om innsyn. Bare si at du vil styre økonomien en stund til dere får kontroll. Anonymkode: c55cb...a2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Del Skrevet 27. august 2023 https://www.skilsmisse.net/penger/ektefelles-okonomi.html Anonymkode: eca32...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Del Skrevet 27. august 2023 Og folk sier det er viktig å gifte seg for å sikre seg økonomisk...😂 Anonymkode: 75082...dcb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2023 #5 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg som postet det opprinnelige spørsmålet. Han kommer til å finne en eller annen unnskyldning for hvorfor han ikke kan vise meg det. Derfor leter jeg etter «bevis» om at han faktisk har tatt opp lån. Derfor lurte jeg på om det ikke pleier å stå på skatteoppgjøret? Anonymkode: d7e4a...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBergh Skrevet 5. september 2023 #6 Del Skrevet 5. september 2023 Hei I hht. ekteskapslovens § 39 har du fullt innsyn i din ektefelles økonomi. Lovteksten lyder. § 39. Opplysningsplikt om økonomiske forhold. Ektefeller har plikt til å gi hverandre de opplysningene som er nødvendige for å vurdere deres økonomiske stilling. For dette formålet kan en ektefelle kreve at den andre ektefellen og skattemyndighetene gir opplysninger om eller kopi av den felles eller den andre ektefellens skattemelding og fastsetting av formues- og inntektsskatt. En ektefelle kan også kreve opplysninger av selskaper, foretak eller andre institusjoner som driver finansieringsvirksomhet eller forsikringsvirksomhet, og av andre som har midler til forvaltning. https://jusinfo.no/skilsmisse/underholdsplikt-og-gjeldsansvar/opplysningsplikt-om-okonomiske-forhold/ Med vennlig hilsen TBergh 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #7 Del Skrevet 5. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg som postet det opprinnelige spørsmålet. Han kommer til å finne en eller annen unnskyldning for hvorfor han ikke kan vise meg det. Derfor leter jeg etter «bevis» om at han faktisk har tatt opp lån. Derfor lurte jeg på om det ikke pleier å stå på skatteoppgjøret? Anonymkode: d7e4a...ea5 Du har rett til innsyn i ligningsattesten hans. Her vil dette stå. Ta kontakt med skatteetaten. Anonymkode: 95922...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 8.23): Du har rett til innsyn i ligningsattesten hans. Her vil dette stå. Ta kontakt med skatteetaten. Anonymkode: 95922...4f2 Betyr det skatteoppgjøret? Eller skattemeldingen? Anonymkode: e804f...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Del Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Betyr det skatteoppgjøret? Eller skattemeldingen? Anonymkode: e804f...b5d Skattemeldingen. Skatteoppgjøret er bare summen av regnestykket, ts her trenger et av tallene som regnestykket er en del av. Anonymkode: 8a3dd...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå