Gå til innhold

Rette ut krøllete hår med minst mulig slitasje

lady90

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske krøllete hår og rettet i lang tid ut håret med varmluftsbørste i vått hår. Håret så kjempefint ut men virker som det brakk midt på bak, for i alle år har ytterhåret noen steder vært kortere midt på bak. 

Fikk da tips om å teste curly girl metoden og har nå gått på den i 1 års tid. Ikke brukte varmeverktøy i det hele tatt og kun godkjente produkter på metoden. Synes det funka fint i starten, men nå ser det ut som et kråkereir igjen. Har forsøkt alle triks i boka, ulike kurer og produkter etter tips men synes ikke håret er spesielt fint.

Og problemet med ulike lengder bak er der fortsatt, bare at nå ser det ut som noe av håret er lengre enn resten bak, innerhåret krøller seg mer så må dra skikkelig i dem for at det skal se jevnt ut bak. 

Mulig håret er sunnere generelt, men ender opp med å måtte klippe det ganske ofte pga slitasje (farger pga grå hår) og jeg kler ikke skulderlangt hår, er mye finere med lengre hår, og ikke minst rettere. 

Hvis jeg bruker varmluftsbørste nå tipper jeg det blir 10 cm lengre. 

Vurderer å slippe litt opp og variere mellom krøller og rett. Men da er det kanskje ikke vits å følge metoden lenger heller når det gjelder produkter? 

Og er det slik at dyson airwrap funker som en varmluftsbørste i vått hår, og sliter mye mindre enn en vanlig varmluftsbørste? 

Noen som har erfaringer med krøllete hår og har lignende historie som meg? Som har prøvd curly girl metoden men ikke følger den slavisk og likevel har bra resultater? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal ikke rette håret når det er vått!

Du kan i verste fall risikere å få støt!

Anonymkode: 2adae...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Man skal ikke rette håret når det er vått!

Du kan i verste fall risikere å få støt!

Anonymkode: 2adae...647

Snakker om varmluftsbørste som er meningen at man skal bruke på vårt hår, ikke rettetang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...