Gå til innhold

Stinker kattepiss av mattene - hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har tre matter som har vært i boden mens vi har hatt ett kattekull. Når jeg nå tar mattene inn, så stinker de kattepiss. Enten har de pisset før jeg rakk å ta de bort, at pisset har trengt inn i alle mattene over tid. Eller så har monsene hoppet opp på mesaninen i boden og pisset på mattene mens de har vært oppbevart der.

Det er snakk om tre store og tunge flosstepper, og vi har ingen renseri i nærheten. Er det noen muligheter for å redde teppene, eller er det bare å hive dem? Har ikke sjans til å drive med høytrykksspyler etc. da de blir så sykt tunge. 

Bare for å si det før noen halshugger meg - kattemor er kastrert og alle kattungene har fått seriøse, nye hjem. 

Anonymkode: 1d0a2...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kastet de. Er det en lukt som sitter i er det kattetiss. Katten her tisset på dyner som liten. Vasket og vasket og vasket men luktet enda. Brukte sånnspray som skulle ta bort kattetiss uten hell. Edikk tok lukta, eller så var det de 6 omgangene på 60 grader i vaskemaskin. 

Anonymkode: 1136a...90a

Gjest Msramkins
Skrevet

Eddikvann, det er utrolig hva det tar av lukt - og edikk er ikke dyrt. Evt må de bare kastes, kattetiss er noe av det verste å få bort dersom det har satt seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...