AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Tidlig i vår merket jeg et utslett som ikke forsvant. Det var ingen plager med det, verken kløe eller annet, så jeg tenkte ikke mer over det. Fikk deretter et par lignende utslett til, og viste det til legen nå i juli. Han mente bestemt det var ringorm, og satte meg på 2 ukers tablettkur med diflucan. Ble ikke tatt skrapeprøve. Merket ingen endring, det kom derimot flere utslett. Begynte på soppdrepende krem, men ingen endring da heller. Er nå satt på en fireukers tablettkur med en annen soppmedisin. Talte nettopp 18 utslett spredd rundt på hele overkroppen, armer og bein, og har flere små som ser ut til å være i en utviklingsfase. Ingen andre i familien er rammet, verken mann eller barn, til tross for daglig tett kontakt. Kan dette være noe annet enn ringorm? I så fall hva?🤯 Anonymkode: 81e2d...836
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Synes det ligner mer på flåttbitt/borrelia. Hadde det for 3 år siden. Ringorm hadde jeg da jeg var i 10-12 årsalderen, det var i ansiktet,legen mente det var kattene som hadde smittet meg.Er lenge siden, men tror ikke utslettet jeg hadde så sånn ut. Anonymkode: 34a7c...140 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det ligner mer på flåttbitt/borrelia. Hadde det for 3 år siden. Ringorm hadde jeg da jeg var i 10-12 årsalderen, det var i ansiktet,legen mente det var kattene som hadde smittet meg.Er lenge siden, men tror ikke utslettet jeg hadde så sånn ut. Anonymkode: 34a7c...140 Jaaa, jooo, men jeg har omtrent 18 slike fordelt jevnt rundt over kroppen 🫣 Og har ikke sett flått på meg. Anonymkode: 81e2d...836
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Pityriasis rosea tipper jeg. Det ligner et utslett jeg hadde for mange år siden. Anonymkode: 1a11c...7bc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pityriasis rosea tipper jeg. Det ligner et utslett jeg hadde for mange år siden. Anonymkode: 1a11c...7bc Er ikke pityrasis rosea (PR) skjellete utslett som du kjenner når du stryker over dem? https://nhi.no/sykdommer/hud/skjellende-utslett-ekskl-eksem-og-psoriasis/pityriasis-rosea/ Bildet fra TS ser ikke ut som PR. Anonymkode: d0bae...455 1
Aerah Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Legger til noen flere bilder, for jeg synes jo selv det ligner på bilder jeg ser av ringorm på nett. Har også vært innom tanken på pityaris rosaea som nevnt her, men får det ikke helt til å stemme med det typiske forløpet. men igjen; dersom det er ringorm synes jeg det er svært rart at jeg er den eneste i familien som har det, jeg har ikke vært i kontakt med dyr, og det kommer bare flere og flere til tross for allverdens soppmedisiner..
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Jeg syns du skal ta en tur på legevakta. Anonymkode: b3153...2e6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 Det ser veldig ut som ringorm. Tar tid å bli kvitt. Anonymkode: 17fa2...15d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 Har du katt? Jeg fikk sånn ringorm fra katten min. Gikk bort etter en stund. Og dette er ikke noe du behøver å dra på legevakta med, men bestill en time til fastlege. Anonymkode: ed9e9...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå