Gå til innhold

Bo hvor i Arendal (eller nabobyer)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler Grimstad. En fantastisk fin by å bo i ☺️

Anonymkode: 5a2dd...91b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på Nedenes og trives veldig godt. Bra med kollektivtransport, barne- og ungdomsskole er bra. Jeg ville styrt unna Engene boligfelt, typisk førstegangskjøpere med mye til- og fraflytting.

Natvigheia er hva jeg tenker siste boligfelt der folk satt opp hus som er variert i utseende, andre er typisk BlokkVatne-kaninbur på 450 kvm tomt. Se på prosjektering av Påskedagsheia, stygge rekkehus til 7 mill.

Det er lite landbruksvirksomhet på Nedenes men jorder finnes jo.

Jeg har en tenåring som går på vgs og han forteller at det er forholdsvis lite narkotika i miljøet, Hisøy og da spesielt Kolbjørnsvik er ille.

Grimstad har universitet, men jeg ville absolutt vurdert det, de har ikke problemer med studentbråk men tvert imot hatt utbytte av tilflyttere med akademisk bakgrunn. Samme gjelder forsåvidt Arendal, batterifabrikken som bygges trekker allerede folk med høyere utdanning, noe som byen trenger sårt.

Anonymkode: e4d8d...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 8.16):

Grimstad har universitet, men jeg ville absolutt vurdert det, de har ikke problemer med studentbråk men tvert imot hatt utbytte av tilflyttere med akademisk bakgrunn. Samme gjelder forsåvidt Arendal, batterifabrikken som bygges trekker allerede folk med høyere utdanning, noe som byen trenger sårt.

Ja, det virker som det er en del sosioøkonomiske utfordringer i Arendal, så det hadde vært greit å finne et greit sted å bo. Hva med mellom Arendal og Grimstad, er det Fevik det heter?

Anonymkode: ffbe6...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 7.52):

Anbefaler Grimstad. En fantastisk fin by å bo i ☺️

Anonymkode: 5a2dd...91b

Det ser i alle fall koselig ut der. Hvor i Grimstad? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 8.42):

Ja, det virker som det er en del sosioøkonomiske utfordringer i Arendal, så det hadde vært greit å finne et greit sted å bo. Hva med mellom Arendal og Grimstad, er det Fevik det heter?

På Fevik er det litt av hvert, hadde ikke flyttet dit selv.

Anonymkode: 78f39...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimstad er fint, Myråsen og boligområdet rundt der er veldig bra og populært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.9.2023 den 9.56):

Grimstad er fint, Myråsen og boligområdet rundt der er veldig bra og populært. 

Jeg vil helst ikke bo midt i et byggefelt og i alle fall ikke omgitt av barnefamilier. Vil bo en rolig plass med voksne, rolige mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil helst ikke bo midt i et byggefelt og i alle fall ikke omgitt av barnefamilier. Vil bo en rolig plass med voksne, rolige mennesker. 

Da dropper du Myråsen😅 Men er mange steder i Grimstad som er fine, bare å kikke litt rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eydehavn, Kilsund, Staubø. Egentlig hele strekningen mellom Eydehavn og Tvedestrand. 

Anonymkode: 8a5a3...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eydehavn, Kilsund, Staubø. Egentlig hele strekningen mellom Eydehavn og Tvedestrand. 

Anonymkode: 8a5a3...055

Har sett litt på de, men er det ikke veldig usentralt? En time fra Arendal og langt utpå landet? Er det egne kommuner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har sett litt på de, men er det ikke veldig usentralt? En time fra Arendal og langt utpå landet? Er det egne kommuner?

Da kjører du seint😊 Men en bør ha bil for å bo på Flosta/Staubø/Kilsund. Det er ca 30 km fra Staubø til Arendal. Ligger i Arendal kommune. 

Anonymkode: 56c45...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2023 den 21.12):

Da kjører du seint😊 Men en bør ha bil for å bo på Flosta/Staubø/Kilsund. Det er ca 30 km fra Staubø til Arendal. Ligger i Arendal kommune. 

Ser ut som husene utover der er veldig dyre. Hvordan er kollektivtrafikken, vet du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser ut som husene utover der er veldig dyre. Hvordan er kollektivtrafikken, vet du det? 

Kilsundskogen er ok prisa, men mye hus ved vannet går dessverre som feriebolig-derav prisene . Det går noe buss, men en må bytte på Saltrød. Sjekk ruteplanleggeren på akt.no

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

On 8/30/2023 at 8:16 AM, AnonymBruker said:

I would steer clear of Engene housing estates, typically first-time buyers with a lot of moving in and out.

hvorfor sier du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du karikerer veldig… 

Det er mange fine steder i hele Arendal. 
Anbefaler Songe og Havstad. Nydelige, nye Vindholmen. Superfint og veldig sentralt. 

Anonymkode: fea64...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...