Gå til innhold

Hva oppbevarer dere tørrmat i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hyggelig gammel dame som nabo, så har fått masse melmøll i tørrskapet sitt. Vi hsr hjulpet til med å kaste alt og vaske skapet med salmiakk og klor, men hun er fortsatt ikke kvitt det. Vi er innom og støvsuger det tomme skapet hver dag for å prøve å fjerne de som er igjen.....

Hun ønsker og trenger jo tørrvarer, men tør ikke ha det i skapet lengre. Hvordsn oppbevare varene da?

Anonymkode: b449a...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du med det som ikke får plass,  type resten av melposen(eller rommer boksen 2 k hv.mel)?

Anonymkode: b449a...df7

Skrevet

Jeg har SpaceMaker-bokser fra Tupperware. De største har plass til 2 kg mel. Tror ikke de selges lenger, men kanskje mulig å få tak i brukte. Bruktbutikken her har i hvert fall mye Tupperware. Tømmer alltid boksen helt og vasker den før jeg har oppi nytt mel. Hvis jeg kjøper mel før boksen er helt tom (f.eks hvis det er på tilbud eller jeg vet at jeg snart skal bake) tar jeg en plastpose (brødpose) utenpå papirposen og knytter godt igjen. Hvis det skulle være biller, møll e.l i posen, så sprer de seg i hvert fall ikke til hele skapet.

Anonymkode: c67a9...e21

Skrevet

Jeg bruker bokser fra Clas Ohlson (det jeg ikke får plass til i boksene + mer jeg lagrer har jeg i egen forpakning stablet oppi store bokser med lokk og stabler i kjellerens/spiskammerset. Da kan jeg gå dit og hente mer for å fylle på i boksene på kjøkkenet)

Anonymkode: c7513...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...