Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hvert øyeblikk for mye penger på bsu i forhold til boliglånet. Tenkte derfor å trekke månedlig beløp til boliglånet fra bsu (banken sier det er lov). Skeptisk fordi jeg må skrive at jeg skal avslutte konto. Banken sier jeg får renter likevel, men blir usikker. Har skjedd før at jeg har fått feil informasjon. 

Noen som har gjort dette? Som vet det fungerer? Er dnb forresten.. 

Anonymkode: 6c866...caa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hvert øyeblikk for mye penger på bsu i forhold til boliglånet. Tenkte derfor å trekke månedlig beløp til boliglånet fra bsu (banken sier det er lov). Skeptisk fordi jeg må skrive at jeg skal avslutte konto. Banken sier jeg får renter likevel, men blir usikker. Har skjedd før at jeg har fått feil informasjon. 

Noen som har gjort dette? Som vet det fungerer? Er dnb forresten.. 

Rentene får du uansett. 
Men er det ikke bedre å betale ned lånet med bsu? Ikke ta mnd trekk? Ved mnd trekk bruker du også bsu pengene dine til å betale renter. Så vil det bli tøft den dagen den er tom og dere må bruke av egen midler igjen for å betale ned på lånet. 
Ved å bruke bsu som nedbetaling i mnd taper dere masse i renter dere må betale. 
bedre å betale inn hele beløpet, og da få mindre nedbetalingstid 

Anonymkode: 6708b...3de

• Nyttig 2
Skrevet

Betal ned som avdrag i sin helhet. 

Anonymkode: 453cb...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rentene får du uansett. 
Men er det ikke bedre å betale ned lånet med bsu? Ikke ta mnd trekk? Ved mnd trekk bruker du også bsu pengene dine til å betale renter. Så vil det bli tøft den dagen den er tom og dere må bruke av egen midler igjen for å betale ned på lånet. 

Ts

Jeg har veldig snart mer penger på bsu enn boliglånet, derfor jeg nå blir nødt til å ta det derfra.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Rentene får du uansett. 

Som ts sier har hen snart mer penger på bsu enn i boliglån, så lenge renta på bsu er høyere enn boliglånsrenta vil det lønne seg med mnd trekk

Anonymkode: 84c84...71f

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Som ts sier har hen snart mer penger på bsu enn i boliglån, så lenge renta på bsu er høyere enn boliglånsrenta vil det lønne seg med mnd trekk

Anonymkode: 84c84...71f

Jeg satt BSU til trekkonto for boliglån, siden renta på boliglånet var så lav på den tiden. Så brukte jeg lønna jeg sparte på å investere i fond. Jeg hadde oversett en bitteliten ting, og det var at BSU-konto ble konvertert til vanlig sparekonto da trekkene startet, så BSU-renta falt fra noe over boliglånsrenta til rett over 0,00% rente.

Trenger TS pengene? Noen fremtidige oppgraderinger i huset? Kanskje man kunne opprettet et rammelån, brukt BSU-pengene på å betale ned rammelånet og på den måten ha gratis likviditet tilgjengelig i tilfelle man skulle ha behov for å bytte tak, drenere eller kjøpe bil? Mange billige biler på markedet for tiden 

Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Jeg satt BSU til trekkonto for boliglån, siden renta på boliglånet var så lav på den tiden. Så brukte jeg lønna jeg sparte på å investere i fond. Jeg hadde oversett en bitteliten ting, og det var at BSU-konto ble konvertert til vanlig sparekonto da trekkene startet, så BSU-renta falt fra noe over boliglånsrenta til rett over 0,00% rente.

Trenger TS pengene? Noen fremtidige oppgraderinger i huset? Kanskje man kunne opprettet et rammelån, brukt BSU-pengene på å betale ned rammelånet og på den måten ha gratis likviditet tilgjengelig i tilfelle man skulle ha behov for å bytte tak, drenere eller kjøpe bil? Mange billige biler på markedet for tiden 

Ts

Ble kontoen til vanlig sparekonto? Hvilken bank var dette? Jeg snakket med dnb i stad som sa det var samme rente. Men er redd det ikke er det når jeg hører sånt. Har nemlig flere ganger før fått feilinformasjon fra de. 

Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Og nei jeg trenger ikke pengene. Har et nyoppusset hus hvor vi har tenkt til å bo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...