Gå til innhold

Bruke enkeltbillett fra Ruter fra Oslo til Oslo lufthavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man bruke en vanlig enkeltbillett fra Ruter på toget til Oslo lufthavn? Jeg må ta rutebuss videre fra Oslo lufthavn til et stopp som er like i nærheten, så jeg lurte på om tog- og bussbilletten kan kombineres på noe vis?

Anonymkode: b6ae3...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kan man bruke en vanlig enkeltbillett fra Ruter på toget til Oslo lufthavn? Jeg må ta rutebuss videre fra Oslo lufthavn til et stopp som er like i nærheten, så jeg lurte på om tog- og bussbilletten kan kombineres på noe vis?

Ja forutsatt at du tar vanlig VY tog, du kan ikke ta flytoget.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, det er hele poenget med ruters sonebilletter. Gardermoen er sone 4N, og da kan du kombinere alt av Ruters transportmidler innen et visst tidsrom - trikk, tbane, tog og buss - men ikke flytoget da, de er ikke med i Ruter. Så såfremt busstoppen du skal til er innenfor sone 4 går det fint (prøv ruter/vy's app eller webside)

Anonymkode: 2968c...538

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

72 NOK ekstra til Gardermoen sone 4N hvis du har sone 1 månedskort allerede

Gjelder bare Vy

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på Vy, ikke på Flytoget.

Vær obs på å kjøpe for riktige soner bare, du kommer deg ikke til Gardermoen med vanlig månedskort for Oslo. 

Anonymkode: 798c1...abd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen :) Hva koster en enkeltbillett fra Oslo S til sone 4N og hvor lenge er billetten gyldig? Jeg er ikke fra Oslo og er ikke vant til Ruter, så beklager litt dumme spørsmål fra meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du svar på i Ruter-appen. Bare søk opp stedet til og fra, og du får nøyaktig billett, pris og hvor lenge den er gyldig. Mener det pleier å være 1t gyldighet i sone 1, så 30 min ekstra pr ekstra sone. 

Anonymkode: adf24...fa0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar alle sammen :) Hva koster en enkeltbillett fra Oslo S til sone 4N og hvor lenge er billetten gyldig? Jeg er ikke fra Oslo og er ikke vant til Ruter, så beklager litt dumme spørsmål fra meg

Ingen dumme spørsmål, da flybussen min ble nedlagt tok det faktisk litt tid før jeg forsto at jeg ikke trengte en Ruter-billett til sentrum og egen togbillett derfra. Så betalte mer enn jeg trengte de første gangene. 

Anonymkode: d31b2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spørs hvor du reiser fra? Skal du fra Oslo til et sted ved Gardermoen? Da kjøper du billett for 4 soner og den er gyldig i cirka 90 minutter, så du rekker det ☺️ 

Anonymkode: 1818b...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/27/2023 at 4:21 PM, AnonymBruker said:

Spørs hvor du reiser fra? Skal du fra Oslo til et sted ved Gardermoen? Da kjøper du billett for 4 soner og den er gyldig i cirka 90 minutter, så du rekker det ☺️ 

Anonymkode: 1818b...790

Oslo til Gardermoen er gyldig i 2,5 timer faktisk, så det er rikelig med tid. Mer knapt om man skal enkelte andre steder som bare gir 1,5 timer som knapt holder. Men det skal uansett holde om billetten er gyldig når man stiger på. Uten at jeg tror de kan kontrollere det, om de ikke faktisk ser deg gå på. Mange turer innad i Oslo også som tar lengre tid enn Oslo-Gardermoen.

Anonymkode: d31b2...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 11.48):

Og den koster vel 118kr mellom OSL og Oslo S. Sone 1 og 4N. 

Anonymkode: e1d71...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytoget er oppskrytt så dette er egentlig en god hack for å komme seg til/fra OSL. Sparer 70-80kr hver vei.

Anonymkode: fb16b...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...