AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Jeg og venninnen min har hatt et kjempefint vennskap i mange år, jeg har hatt forhold men det har hun ikke. For noen måneder siden møtte hun en fyr og har blitt helt oppslukt av ham. Hun kom ikke en gang i begravelsen til moren min fordi de hadde en krangel og måtte løse opp i den så hun kunne ikke være borte fra ham (2 timers kjøring). Alt hun snakker om er ham og dem, har ikke sett henne fysisk på flere uker fordi de alltid skal noe. I går sendte jeg en lang beskjed der jeg skrev at jeg savner henne, hva hun betyr for meg. Fikk snap i dag med "elsker deg og ❤️❤️❤️ vi er i paris" og bilde av de to. Føler jeg har kjærlighetssorg rett og slett, at jeg elsker venninnen min som familie og har problemer med å godta at hun er ikke som før. Råd? Anonymkode: 74075...0bc 1
ESFP Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Hun er en dårlig venninne. Kvinner som setter menn i sentrum på den måten er sjelden en virkelig god venn. Det har bare gått noen måneder og mest sannsynlig kommer hun "tilbake til deg" om en stund. Enten fordi de har gjort det slutt eller fordi de er forbi forelskelsesfasen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Æsj, jeg orker ikke sånne venninner. De er dårlige venninner. Anonymkode: 12099...c56 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Du må nok akseptere at du ikke har henne så nære, når hun har en partner. Noe anna ville vert litt merkelig, og jeg ville ha tatt en prat om hvem hun ville være sammen med. For et par, vil nå helst gjøre sine egne ting, uten at andre må henge med. Og går det mye tid til å pleie et vennskap, går forholdet adundas. Slik er er livet! Anonymkode: 8caea...8b7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du må nok akseptere at du ikke har henne så nære, når hun har en partner. Noe anna ville vert litt merkelig, og jeg ville ha tatt en prat om hvem hun ville være sammen med. For et par, vil nå helst gjøre sine egne ting, uten at andre må henge med. Og går det mye tid til å pleie et vennskap, går forholdet adundas. Slik er er livet! Anonymkode: 8caea...8b7 Min bestemte mening er at man ikke kutter ut venner fordi man har fått en kjæreste. Har aldri opplevd det med mine venner..heldigvis, for jeg hadde aldri giddet å ta de inn igjen hvis det engang skulle bli slutt mellom dem og de trengte trøst. Da hadde jeg bare vært en mellomstasjon, før de fant seg en ny kjæreste. Anonymkode: 1adbf...441 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Kutt henne ut, ikke ta mer kontakt. Som noen andre sier, hun kommer tilbake når dette forholdet er slutt, men forsvinner på nytt når hun får en ny mann. La sorgen sakte forsvinne og gå videre. 🍀 Anonymkode: ff01d...092
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du må nok akseptere at du ikke har henne så nære, når hun har en partner. Noe anna ville vert litt merkelig, og jeg ville ha tatt en prat om hvem hun ville være sammen med. For et par, vil nå helst gjøre sine egne ting, uten at andre må henge med. Og går det mye tid til å pleie et vennskap, går forholdet adundas. Slik er er livet! Anonymkode: 8caea...8b7 Så det er ikke så viktig at et nært vennskap som har vart i flere år går adundas til fordel for et kjæresteforhold som bare har vart i noen måneder? Anonymkode: 1adbf...441 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Opplevd det samme og det er så trist. Jeg kjørte henne til denne blind daten og fra da var jeg glemt. Vi gjorde aldri noen ting sammen mer, hun var kun med kjæresten. Da de fikk barn ble jeg som eneste av venner ikke bedt til dåpen siden jeg var enslig. Det samme med bryllupet. Så henne kun en håndfull ganger etter at de ble sammen, nå har vi ikke snakket sammen på mange mange mange år. Anonymkode: bd45a...420 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Samme skjedde med min bestevenninne! Vi snakket på tlf hver dag, så fikk hun seg type for 2 år siden. Nå skriver hun kun meldinger til meg når hun er på jobb. Svarer ikke på kveld og helg når hun er med typen🙄 Anonymkode: 82d4f...f80
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 Det er sånn det er, og det vil bare bli verre jo eldre folk blir. Når du er femti så har du kanskje kun noen gode venner igjen som du prater med i telefonen og treffer kun en sjelden gang. Anonymkode: 8c127...6ad
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 Det er hennes første forhold. Hvor gammel er dere? Om dere er 25+, så kan jeg forstå at hun vier sin tid til kjæresten fordi hun "endelig" har fått kjæreste. Livet skjer. Og de fleste vil ha perioder hvor de ikke er så tilgjengelig. Jeg har også venner som jeg nå møter sjeldnere da jeg har kjæreste. Ofte i starten er man mer mrd kjæresten. Så avtar det kanskje litt. Men man kan ikke forvente å være med vennen like mye når de har kjæreste. Kjæreste er som regel førsteprioritet. Har du prøvd å invitere hun med på noe? F.eks kafe, tur, middag hjemme, shopping? Inkluderer du kjæresten eller tenker du det alltid bare skal være dere to? Mener ikke at kjæresten må inkluderes hele tiden, men det er jo greit å bli godt kjent Anonymkode: 362b0...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Opplevd det samme og det er så trist. Jeg kjørte henne til denne blind daten og fra da var jeg glemt. Vi gjorde aldri noen ting sammen mer, hun var kun med kjæresten. Da de fikk barn ble jeg som eneste av venner ikke bedt til dåpen siden jeg var enslig. Det samme med bryllupet. Så henne kun en håndfull ganger etter at de ble sammen, nå har vi ikke snakket sammen på mange mange mange år. Anonymkode: bd45a...420 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme skjedde med min bestevenninne! Vi snakket på tlf hver dag, så fikk hun seg type for 2 år siden. Nå skriver hun kun meldinger til meg når hun er på jobb. Svarer ikke på kveld og helg når hun er med typen🙄 Anonymkode: 82d4f...f80 Det er så vondt, jeg skjønner ikke at de ikke føler på det? Er det så lett å bare erstatte noen sånn? Jeg hadde flere kjærster og jeg gjorde aldri dette mot henne, tvert om. Hun kom ikke en gang i begravelsen. Anonymkode: 74075...0bc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er hennes første forhold. Hvor gammel er dere? Om dere er 25+, så kan jeg forstå at hun vier sin tid til kjæresten fordi hun "endelig" har fått kjæreste. Livet skjer. Og de fleste vil ha perioder hvor de ikke er så tilgjengelig. Jeg har også venner som jeg nå møter sjeldnere da jeg har kjæreste. Ofte i starten er man mer mrd kjæresten. Så avtar det kanskje litt. Men man kan ikke forvente å være med vennen like mye når de har kjæreste. Kjæreste er som regel førsteprioritet. Har du prøvd å invitere hun med på noe? F.eks kafe, tur, middag hjemme, shopping? Inkluderer du kjæresten eller tenker du det alltid bare skal være dere to? Mener ikke at kjæresten må inkluderes hele tiden, men det er jo greit å bli godt kjent Anonymkode: 362b0...0f0 Hele tiden, har bedt henne hit, ut, de sammen, oss alene, mange forskjellige forslag, hun kan komme og være hos meg en kveld, så dra igjen. For det meste hører jeg at hun synes det er så koselig og det må vi få til. Men det skjer sjeldent. Har bestemt meg for å ta avstand selv nå. Og det burde jeg sikkert gjort før. Anonymkode: 74075...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er så vondt, jeg skjønner ikke at de ikke føler på det? Er det så lett å bare erstatte noen sånn? Jeg hadde flere kjærster og jeg gjorde aldri dette mot henne, tvert om. Hun kom ikke en gang i begravelsen. Anonymkode: 74075...0bc Bare det er nok til ikke å ha kontakt med henne mer . Anonymkode: 1adbf...441
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #15 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er sånn det er, og det vil bare bli verre jo eldre folk blir. Når du er femti så har du kanskje kun noen gode venner igjen som du prater med i telefonen og treffer kun en sjelden gang. Anonymkode: 8c127...6ad Hvorfor tror du det? Regner med at når man er over 50 så har man såpass livserfaring at man skjønner at vennskap er svært viktig. Anonymkode: 1adbf...441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå