Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er så drittsekk som snart eksmann og ekssvigermor syns..

Vi skal skille oss. Han som gikk. Og vi bytter på å bo i huset med fellesbarn. Han har barn fra tidligere forhold som også bor her hans/deres uke. Noe av problemet, for min del, har vært at jeg har blitt tatt for gitt, ikke blitt hørt, og har ikke hatt noe jeg skal si her hjemme.. Han har to tenåringer, og de er som tenåringer flest; myyyye skittentøy.. Som ligger å slenger.. Jeg har prøvd å ta opp mange ganger at det ikke er ok å måtte gå på jakt etter skittentøy, og heller ikke at jeg skal måtte sette på en vaskemaskin til dagen bare fordi det skal byttes hoodie 3 ganger til dagen. Har aldri fått medhold fra far. Når jeg kommer til min uke, er det skittentøy i hauger og lass, eksmann sin også, og jeg slenger det bare til side på vaskerommet og vasker vårt sitt. Vasker håndklær feks, men går ikke inn på soverommene og loftstue å plukker skittentøy eller vasker sengetøyet til eksstebarn og eksmann.. Er jeg virkelig så drittsekk som de syns? Han og moren mener det er dårlig gjort av meg å la alt ligge, fordi det er så ukoselig for dem å komme hjem til skittentøy og rot.. Har følt meg som en dørmatte i årevis, og nå kjenner jeg bare at jeg ikke orker å ta det lenger.. Han har jo dumpet meg..! Er jeg virkelig så kjip? Det ligger ikke skittentøy etter fellesbarn og meg.. Maks et håndkle eller to og bittelitt klær..

Anonymkode: 3dd58...b3a

• Liker 2
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en skikkelig idiot hvis du vasker klærne dems. La de kjøre sin egen skute og leve i den dritten de lager selv, kanskje det går opp et lys. Gled deg til den dagen du er ferdig med alt.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Det er bare å si med store bokstaver: "Vi er skilt, da må han vaske klærne sine selv. Og det med å komme til et ryddig hus går begge veier. Skal dette fungere MÅ han rydde og vaske seg ut han også."

Hadde ikke vaska en eneste sokk for dem.....

Anonymkode: 2f8f1...cd2

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Hadde aldri vært med på en sånn ordning, ta barnet dit ut til deg selv din uke

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke! 
det er HAN som er kjip som lar deg komme til deres skittentøy! 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er nok bare litt skakkjørt enda. Sliter med å sette grenser for meg selv.. Gleder meg til det er over ja.. Jeg har lyst å svare at moren hans kan komme å vaske og rydde etter dem, men orker ikke å egge opp til krangel/konflikt. Får bare stå i det og prøve å drite i kjeftingen/kritikken..

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er det egentlig de tenker om deg siden de synes at det er helt ok at du skal gjøre deres drittjobb? 

Hvis de tenker at det er så enkelt å gjøre det så må de jo klare det selv også. 

Jeg hadde kun tilbudt stebarna om å vise dem hvordan de ordner det selv. Gubben må da kunne vaske sitt eget.

Du har nok med ditt du!

Anonymkode: d75cb...04b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar.

Jeg er nok bare litt skakkjørt enda. Sliter med å sette grenser for meg selv.. Gleder meg til det er over ja.. Jeg har lyst å svare at moren hans kan komme å vaske og rydde etter dem, men orker ikke å egge opp til krangel/konflikt. Får bare stå i det og prøve å drite i kjeftingen/kritikken..

TS

Du får jo bare si at du også syns det er ukoselig å komme til et hus fullt av skittentøy, men at det skjer hver eneste gang. 

Og enig med deg, ikke vits i å egge til konflikt, men gjør det du kan for å komme deg ut av denne ordningen. Den høres ikke sunn ut ❤️

Anonymkode: 7bcc5...e0c

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er det egentlig de tenker om deg siden de synes at det er helt ok at du skal gjøre deres drittjobb? 

Hvis de tenker at det er så enkelt å gjøre det så må de jo klare det selv også. 

Jeg hadde kun tilbudt stebarna om å vise dem hvordan de ordner det selv. Gubben må da kunne vaske sitt eget.

Du har nok med ditt du!

Anonymkode: d75cb...04b

Ts her.

Jeg har vist dem hvordan de bruker vaskemaskinen, fordi de klaget sånn på meg at jeg ikke hadde vasket favorittklærne, men ikke så lett å rekke over alt med full jobb og mange sine skitne klær og vaske. Så jeg viste, og sa at da kan du jo bare sette på favorittene og henge opp, så vet du at de er vasket og klar når du trenger dem. Men det har ikke blitt gjort. Og nå får det være far sitt problem..

Jeg har vært/er en dørmatte.. ;/

• Hjerte 5
Skrevet

Du får jo bare si at du også syns det er ukoselig å komme til et hus fullt av skittentøy, men at det skjer hver eneste gang. 

Og enig med deg, ikke vits i å egge til konflikt, men gjør det du kan for å komme deg ut av denne ordningen. Den høres ikke sunn ut ❤️

Anonymkode: 7bcc5...e0c

Ts her

Det er ikke optimalt, jeg hadde aldri gjort dem om ikke det var fordi jeg ville mine barn skulle få ha noe stabilt i tiden før vi flytter. . Håper å få flyttet ut snart..

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er ikke hushjelp for eksstebarn og eksmann. Ikke la deg tråkke på.

skyv driten inn på romma der det hører hjemme, tell ned dagene til du får ditt eget hjem og vær sjeleglad for at du slipper vekk fra denne toksiske familien

Anonymkode: c71a7...ba3

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Slutt å vask klær! 

Anonymkode: e56c9...d2f

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor vasker ikke far klærne sine selv? Mine tenåringer er også helt klart i stand til å sette på vaskemaskinen selv… 

Anonymkode: da0a7...7d5

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vasker ikke far klærne sine selv? Mine tenåringer er også helt klart i stand til å sette på vaskemaskinen selv… 

Ts her

Han vasker nok noe, men ikke alt.. Nok til at de har klær til de skal dra igjen.. Vet ikke hvorfor han tenkte at jeg skulle bruke min uke på å vaske opp etter dem, sikkert fordi jeg har gjort det så lenge.. Han er mer typen som setter på en maskin, og kommer på det igjen når han skal sette på en ny og ser at det allerede ligger klær der.. Han venner seg vel til å gjøre det selv nå.. Og kanskje han lærer opp barna også? 

Det er bare jeg som er dum og svak.. Har gått å sett på haugen, og tenkt mange ganger at jeg kan jo bare ta det, men klart å la være.. Så når jeg fikk kritikk etterpå kjente jeg bare veldig på det og følte meg slem.. Vi har ikke byttet hus så lenge, og forhåpentligvis ikke så lenge igjen......

Skrevet

Eh nei du skal ABSOLUTT IKKE vaske noen av deres greier eller skifte sengetøy eller noe sånt! 

Om moren hans sier at det er ukoslig for dem å komme hjem til rot så får du svare at da burde de ryddet før de dro. Og at det ikke er noe mer koslig for deg å komme hjem til andres rot. Spør moren hans om hun mener at du skal fungere som en ubetalt vaskehjelp for sønnen hennes, hva sier hun til det? Så sykt frekt av både exmannen, tenåringene og exsvigermor. 

Anonymkode: 52815...ca0

• Liker 8
Skrevet

De: «Du er en drittsekk hvis du ikke vasker klær!»

Du: [Vasker klær].

Anonymkode: 9689d...573

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eh nei du skal ABSOLUTT IKKE vaske noen av deres greier eller skifte sengetøy eller noe sånt! 

Om moren hans sier at det er ukoslig for dem å komme hjem til rot så får du svare at da burde de ryddet før de dro. Og at det ikke er noe mer koslig for deg å komme hjem til andres rot. Spør moren hans om hun mener at du skal fungere som en ubetalt vaskehjelp for sønnen hennes, hva sier hun til det? Så sykt frekt av både exmannen, tenåringene og exsvigermor. 

Anonymkode: 52815...ca0

Tenåringene er uskyldige. De har fått beskjed at far at de ikke trenger og vaske/rydde, så det får vel far gjøre nå, eller lære dem.

Moren hans syns absolutt jeg skal vaske og styre for ham.. Er vel derfor han har fått slike holdninger..

Glad jeg ikke vasket.. Selv om jeg fremdeles etter å ha skrevet dette innlegget og lest svarene, har dårlig samvittighet..

Ts

• Hjerte 3
Skrevet

Kan du gjøre gullende rent før du drar og si sånn skal det være når jeg kommer tilbake?

Ksn du skippe en uke eller to på rad og ha barna hos deg?  

Anonymkode: 3029f...ccc

Skrevet

Nei, du. Nå skal han vaske egne klær og mora hans trenger du virkelig ikke bry deg om noe mere. Det er fordelen med å være skilt, det! 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts her

Han vasker nok noe, men ikke alt.. Nok til at de har klær til de skal dra igjen.. Vet ikke hvorfor han tenkte at jeg skulle bruke min uke på å vaske opp etter dem, sikkert fordi jeg har gjort det så lenge.. Han er mer typen som setter på en maskin, og kommer på det igjen når han skal sette på en ny og ser at det allerede ligger klær der.. Han venner seg vel til å gjøre det selv nå.. Og kanskje han lærer opp barna også? 

Det er bare jeg som er dum og svak.. Har gått å sett på haugen, og tenkt mange ganger at jeg kan jo bare ta det, men klart å la være.. Så når jeg fikk kritikk etterpå kjente jeg bare veldig på det og følte meg slem.. Vi har ikke byttet hus så lenge, og forhåpentligvis ikke så lenge igjen......

Du er ikke dum og svak Ts, det er lettere enn mange tror å havne i denne uvanen… Nå tar du i for deg selv nå, og det viser masse styrke ❤️ Dette kommer til å gå seg til, og håper dere snart kan flytte helt fra hverandre - for dette fungerer jo ikke i lengden. Nå er ikke du ansvarlig for å oppdra hans barn, men pass nå på at dine egne barn lærer seg grunnleggende boevner etter hvert som de blir større - som normal rydding og klesvask - tydeligvis kommer ikke far til å lære de det. 😊 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...