Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når min mann har bursdag så kjøper jeg en gave fra meg og barna. Og kjøper eller baker en kake. Vi har ikke familie, så noe selskap har vi ikke .

Jeg gjør det samme når jeg har bursdag. Jeg baker eller kjøpe kake. Han kjøper ikke gave, men vippser meg. Men på denne bursdagen ble jeg skuffet. Hadde bursdag på Torsdag. Han skulle være borte hele Torsdag, så jeg tok med ungene ut for å spise middag og kake. Mannen min vippset meg bursdagsgave på onsdag 

Han dro tidlig på torsdag og kom hjem kl 19. Kl 22 så han på meg at jeg var litt lei meg og spurte hva det var. Du har glemt noe sa jeg. Jeg har bursdag i dag. Da gratulerte han meg 

Er det rart at jeg blir skuffet? Jeg er ikke kravstor. Forventer ikke gaver, men en gratulasjon hadde vært fint 

Anonymkode: 65dd2...3da

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir jeg vekket av mann og barn, ofte med gaver og bursdagsmuffins. Så har han lagd en god frokost også tar han med oss ut og spiser ved middagstider. 

Anonymkode: 915e7...966

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt meg nær av det. Og kunne glemt mannens bursdag. 

Anonymkode: 8bf26...446

Skrevet

Huff, her føler jeg med deg -dette var ikke en respektfull og hyggelig måte å behandle partneren sin på ❤️ Jeg er ikke et bursdagsmenneske i det hele tatt, men hadde blitt skuffet. 

Til bursdagene her i familien blir man vekket (om jeg drar tidlig på jobb setter de det klart kvelden før) med muffins, ballonger/banner i stua, bursdagshatter og sang. Barna gir gaver vi foreldrene har kjøpt inn, og på min bursdag lager han kake med de og jeg på hans. Den som har bursdag bestemmer middagen den dagen, og skal ikke ordne eller rydde bort etterpå selv.

Når en av de voksne har bursdag gir vi hverandre gaven på kvelden. De siste årene har det vært felles gave da, med mindre man ønsker seg noe helt spesielt, som feks hotellovernatting (spa opphold, slalomtur til et sted etc)

Eneste var når vi fylte 40, da ordnet vi våre egne gaver (etter avtale) -men vi har felles økonomi da.

Som sagt, jeg er egentlig ikke veldig opptatt av bursdag. Men når partneren er det så syntes jeg at man skal kunne forvente at man gir etter. Så jeg syntes du ikke er kravstor, og at han er egoistisk. MEN det er lurt å kommunisere/forventningsavklare. Han hjelper meg med subtile hint om at bursdag nærmer seg, så jeg ikke glemmer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her! Eller jeg hadde kanskje blitt litt fornærma, men jeg vet GODT at det er noe jeg selv kunne klart å glemme enda så glad jeg er i mannen min, så jeg hadde ikke blitt langsint. 😅 Så lenge han gratulerer meg skikkelig når han først kommer på det (eller blir påmint det), så blir jeg fornøyd!

Anonymkode: 96064...6d7

Skrevet

Jeg har ikke truffet ham ennå, så jeg vet ikke helt... :klo: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke truffet ham ennå, så jeg vet ikke helt... :klo: 

Jo da, han heter jo Anton 😂

Sorry måtte bare:)

Og beklager avsporing og flåsing. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker minst mulig oppmerksomhet på min bursdag, så han gjør ingenting utenom gratulasjon. 

Men etter at vi fikk barn, har det blitt felles frokost og kake/pannekaker. Ingenting utover det. Gave kjøper jeg selv med kortet hans. 

Jeg hadde ikke blitt lei meg eller fornærmet om han glemte bursdagen. 

Anonymkode: 73432...851

Skrevet

Hvordan går det ann? Glemmer du bursdagen til barna også (hvis du har barn) ?

Når min mann har bursdag så kjøper jeg en gave fra meg og barna. Og kjøper eller baker en kake. Vi har ikke familie, så noe selskap har vi ikke .

Jeg gjør det samme når jeg har bursdag. Jeg baker eller kjøpe kake. Han kjøper ikke gave, men vippser meg. Men på denne bursdagen ble jeg skuffet. Hadde bursdag på Torsdag. Han skulle være borte hele Torsdag, så jeg tok med ungene ut for å spise middag og kake. Mannen min vippset meg bursdagsgave på onsdag 

Han dro tidlig på torsdag og kom hjem kl 19. Kl 22 så han på meg at jeg var litt lei meg og spurte hva det var. Du har glemt noe sa jeg. Jeg har bursdag i dag. Da gratulerte han meg 

Er det rart at jeg blir skuffet? Jeg er ikke kravstor. Forventer ikke gaver, men en gratulasjon hadde vært fint 

Jeg hadde blitt så skuffa! Både av at han vippser deg bursdagsgave og at han glemmer å gratulere deg. Å vippse bursdagsgave er jo så upersonlig. Og viser jo null engasjement. 

Jeg hadde bursdag for litt siden. Det var egg og bacon til frokost, flagget hang ute da jeg stod opp. Siden vi hadde dårlig tid alle sammen fant vi ut at gaver tar vi på ettermiddagen. Da vi kom hjem da var der rosebukett, det var flere gaver, han hadde gått i klesbutikker og kjøpt flere klesplagg til meg, parfyme, interiørpynt. Så gikk vi alle ut å spiste middag. Så var det kjøpekake te kvelds. 

Slik behandler jeg også min mann på hans bursdag. Selvfølgelig skal man vise oppmerksomhet til de man er glad i. 

På bryllupsdagen er det også roser og middag fra mannen min. 

Anonymkode: 9fa69...cc9

Skrevet

Skjønner ikke hvordan man kan glemme bursdagen til en person man angivelig elsker. Mannen liker ikke stor feiring, bare kos og en fin dag oss to. For meg ornder han restaurantmiddag med vennepar eller noe annet for oss to. 

Anonymkode: 0cb08...97d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg blir vekket med frokost og gaver. Gratulerer med dagen. Så har han gjerne ordnet roser, fått noen til å bake til meg (han syns ikke det er så gøy), og ordner middagen jeg har lyst på. Jeg gjør det samme tilbake til han.

Anonymkode: 43f1c...45f

Skrevet

Vi gir gave til hverandre. Han har av og til vippset eller gitt gavekort om det er det jeg har ønsket meg. Har av og til fått blomster også. Lager også middag etter ønske eller bestiller take away. 

Som regel finner vi på noe helgen før/etter eller i helgen hvis bursdagen er da. Som regel restaurantbesøk og kanskje hotellovernatting. Har da pass til barna. 

Syns din kjæreste virker likegyldig. Det virker som han tror at det å vippse er løsningen, også trenger han ikke tenke mer på deg. Det er normalt å gratulere med dagen og kanskje gi en liten oppmerksomhet. Enten det er frokost på sengen, bestille take away, kjøpe blomster, skrive et kort eller gi massasje på kvelden.  

Anonymkode: 656a9...3da

Skrevet

Han er ganske god og glad i å lage mat, så han lager alltid en bedre middag til oss, vanligvis noe som involverer hjortekjøtt for det er jeg absurd glad i, og gjerne med skjokoladefondant og hjemmelaget is til dessert. Innimellom gir han gave og av og til ikke men det er fordi meg og han gir kun gaver viss vi finner noe spesielt som vi vet den andre liker og det gjelder både bursdag og jul. Ingen av oss traver og leiter bare for å finne noe å gi verken til jul eller bursdag.

Jeg hatet bursdagen min før så da var det om å gjøre å bare la dagen gli forbi til neste dag, ikke for mye fuss rundt det, men jeg har heldigvis kommet meg over den greien der, dess mere fuss nå dess bedre...

Jeg tror jeg aldri har glemt hans bursdag, men jeg kan være veldig distré på andres bursdager. Selv om jeg er en håpløs kokk så liker jeg å markere hans bursdag. K

Skrevet

Jeg blir rett og slett skjemt bort hele dagen. Vekkes med frokost, kake og en gave han har kost seg med å planlegge og skaffe (lenge i forveien sier han ting som «kommer en time senere hjem, skal innom en butikk!» og ser voldsomt lur ut). Er det helg har han planlagt noe koselig å gjøre. På ettermiddagen en middag hjemme som han lager, eller ute. Bursdagssex inngår i opplegget. 

Anonymkode: 724ba...a23

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble skuffet!! 

Anonymkode: 3f930...18e

Skrevet

Skjønner at du ble skuffet, ja. Vi skjemmer hverandre veldig bort på bursdagene våre, MEN det er viktig å huske på at vi begge bla har gaver som kjærlighetsspråk. Tradisjonen for min bursdag (høsten), er hyttetur, fyre opp i bålpanne og peisen, masse god mat, god drikke, kake, gaver, og sex hele helgen. Blir veldig skjemt bort, ja 🥰

Anonymkode: ce420...9e3

Skrevet

Nå er jeg mannen men her varierer jeg normalt mellom 2 ulike planer.

Ønsker hun å feire hjemme lager jeg i stand en finere flereretters middag. Som oftest ned familie på besøk.

Ellers drar vi gjerne ut og spiser, og drar på teater, show eller annet. Jeg spør som regel 1-2 måneder i forveien om hun ønsker familiefeiring eller om hun ha kjærestefeiring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 8.55):

Vi som har traumaer for store skuffelser fra bursdager som barn sliter med å forholde oss til andre sine bursdager. Vi har blitt ”lært” til å bursdager ikke er så viktige. 

Anonymkode: 2d96c...012

Skrevet

Vi sender bort barna og så blåser vi opp ballonger i lag og pynter huset. Er det min bursdag, så får jeg overraskelsen min på morgenen og er det hans bursdag, så liker jeg å overraske han på jobben😊

Anonymkode: d361e...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 8.55):

Hva mener du med «vi har ikke familie så vi har ikke selskap»? :klo: 

Som voksen inviterer en da sine venner i selskap, ikke sin gamle mor?

Det er uansett slik, ts, at vi som voksne har ansvaret for å dekke våre egne behov. Det ansvaret innebærer at vi ikke samtidig kan vøre ansvarlige voksne og velge å gå rundt og «furte» for forventninger eller ønsker vi ikke i klartekst (hyggelig klartekst, ikke passivt-aggressivt vås) har kommunisert. Du har ikke kommunisert. Begynn med det. Øv på å si «til min bursdag ønsker jeg» og så får han kommunisere sine ønsker angående sin bursdag. Kanskje foretrekker han slippe spise kake? 

Anonymkode: 47b4d...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...