Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har nettopp flyttet sammen i ny leilighet og nå ønsker han å invitere kollegaer på fest hjemme hos oss. Problemet er at det er jeg som har betalt for omtrent alle møbler inne på stua, og jeg er livredd for at de skal søle i sofaen. Jeg er student med dårlig råd og er derfor kanskje litt ekstra redd for de dyre tingene jeg eier. Sofaen er heller ikke enkel å rengjøre da det ikke er mulig å ta av trekket på sitteputene og rent vann dessuten etterlater vannflekker/skjolder. Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du kjøpt så dyre møbler som ikke kan vaskes hvis du er så redd for at selv vann kan ødelegge dem?

Anonymkode: 360dd...232

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva har dette med samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre?

Anonymkode: 17d88...dd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selger møblene og kjøper noen som er beregnet på å ha et liv i...

Anonymkode: 452b3...e3b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Kjøp et vannbestandig trekk og hiv på sofaen før fest.

Endret av Virrevirrevapp
Skrevet

Siden denne ligger på samliv og kjærighetsrelasjoner: er det sånn at du vurderer å nekte han å ha fest pga en sofa... med andre ord, er sofaen viktigere enn han? 😅 Da må sofaen ut, ikke mannen! Du må få et mer avslappet forhold til materialistiske eiendeler. Det er bare ting... 

En sofa man ikke kan leve i er en ordentlig hemsko og litt stressmoment, så jeg er ikke helt uenig i rådet over om å selge sofaen og skaffe deg en med vaskbart trekk eller som du ikke er så redd for. Kjøp dyr sofa når du har ræva full av penger heller. Eller kjøp en dyr sofa som tåler litt. Jeg har en ti år gammel skinnsofa som har vært gjennom det meste og fremdeles ser like bra ut.

Men alternativt da - man kan kjøpe trekk til å ha over sofaer. En ting er sånne plasttrekk som man ofte hadde over sofaen i "bestestua" i gamle dager, som man nå til dags gjerne har over mer når man skal pusse opp, men de er jo ganske ekle å sitte på. Men det er veldig mange som selger trekk som vel først og fremst er ment å freshe opp stygge eller slitte sofaer. Noen er kanskje vanntette, eller om man kan hive et type tisselaken under og så trekket over. Du får det billig i "kinabutikker", Wish o.l. De selger jo også trekk på IKEA og Ellos og sånt.

Anonymkode: 2a612...66f

• Liker 2
Skrevet

Her er eksempler på ting du finner om du søker på sofa/couch cover waterproof på wish:

https://www.wish.com/search/sofa cover waterproof

En del trekk for kjæledyr og slikt.

Med forbehold om at jeg aldri har testet det.

Merk at de ofte har noe lang leveringstid siden det kommer på fraktiskip fra Kina.

Bestill andre steder om festen er om ikke så lenge.

Anonymkode: 2a612...66f

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Tenker du ikke burde ha så dyrt interiør at en ikke kan feste uten å få sammenbrudd.

Men finnes jo type trekk du kan ta over sofaen for beskyttelse da.

Skrevet

Du får kjøpe den spy-sofaen fra Ikea.

Anonymkode: e4ca6...82b

Skrevet

Hvordan har du råd til dyre møbler hvis du er fattig student? Eller er det derfor du har dårlig råd? Det kommer til å komme flekker i sofaen før eller siden. Kanskje dere skal ha barn? Selg sofaen til en gammel dame med støv på hjernen, og kjøp en billig sofa med avtakbart og vaskbart trekk!

Anonymkode: 39f6a...98f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du får kjøpe den spy-sofaen fra Ikea.

Anonymkode: e4ca6...82b

Hvilken er det?

Skjønner deg godt ts. Man skal være forsiktig med hvem man inviterer hjem.

Skrevet

Ganske enkelt: han bor der, dere bor der, han må få lov til å ha kolleger på besøk om han vil det. 
Dere får snakke sammen om hvordan dere ønsker ha det, og hva dere forventer av hverandre. 

Men det er helt idiotisk kjøpe en sofa som ikke engang tåler vann, spesielt om du skal være så redd for det at du ikke vil at samboeren din skal få ha besøk. 
De fleste voksne klarer ta en fest uten å søle, men det er ingen garanti. Ingen garanti for at de ikke søler øl i sofaen, og ingen garanti for at du ikke søler kaffe/te/pepsi eller hva du drikker... 

Anonymkode: a63f3...65f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har problemer med å tro på at dette faktisk stemmer. Og TS har jo ikke vært aktiv i tråden siden den ble startet heller...

Det er en veldig merkelig prioritering av deg å kjøpe masse nye og dyre møbler når du er en fattig student. Spesielt møbler som ikke tåler vann. Glemte du å tenke da du kjøpte den sofaen?

Anonymkode: 46cc2...919

Skrevet

Kjøp inn store, billige, litt finere sengeteppe/tepper og ha i sofa, kjøp glassbrikker/ duk til bordet, slik at de kan ha drikke og andre ting der.

Skrevet

Du burde kjøpt trekk som gikk an å vaske. Litt kjedelig om du er den som skal bestemme hvem han kan ha besøk av og ikke en plass dere bor begge 2.

Anonymkode: 04cd1...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...