AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Jeg ser på flybilletter og det innebærer ett par tre flybytter. Noen av de står det «ofte 30 min forsinket» på. Stemmer det har man en knapp halvtime til neste fly. Hva skjer om en ikke rekker neste fly? Hvorfor blir slike tighte ruter solgt for rimeligere pris, hvis det er en sjans for at man blir for sen?? Jeg vet at flyplasser som Frankfurt og München ikke er noe småplasser og det tar som regel tid og komme hit og dit. Anonymkode: 54cce...f17
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser på flybilletter og det innebærer ett par tre flybytter. Noen av de står det «ofte 30 min forsinket» på. Stemmer det har man en knapp halvtime til neste fly. Hva skjer om en ikke rekker neste fly? Hvorfor blir slike tighte ruter solgt for rimeligere pris, hvis det er en sjans for at man blir for sen?? Jeg vet at flyplasser som Frankfurt og München ikke er noe småplasser og det tar som regel tid og komme hit og dit. Anonymkode: 54cce...f17 Kjøper du enkeltbilletter, må du ordne opp selv. Finne deg et annet fly eller reise hjem. Samme gjelder forøvrig mange av "samlesidene" for kjøp av flybilletter. Har du kjøpt gjennomgående billetter direkte hos flyselskapet, ordner de opp for deg (med få unntak) Anonymkode: 75c2b...89f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjøper du enkeltbilletter, må du ordne opp selv. Finne deg et annet fly eller reise hjem. Samme gjelder forøvrig mange av "samlesidene" for kjøp av flybilletter. Har du kjøpt gjennomgående billetter direkte hos flyselskapet, ordner de opp for deg (med få unntak) Anonymkode: 75c2b...89f Det var gjennom Google søk og da kommer det jo opp en rute der alt er selvsagt på samme billett .. altså baggasjen see jeg ikke før jeg er framme. Og så er det tilbydere som selger disse billettene. Sist var det Supersaver men selskapet var Austrian airline ts Anonymkode: 54cce...f17
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det var gjennom Google søk og da kommer det jo opp en rute der alt er selvsagt på samme billett .. altså baggasjen see jeg ikke før jeg er framme. Og så er det tilbydere som selger disse billettene. Sist var det Supersaver men selskapet var Austrian airline ts Anonymkode: 54cce...f17 Disse supersaver, kiwi, gotogate og alle slike driter i om du misser neste fly. Da får du kjøpe nye billetter selv. De tar null ansvar. Jeg reiser ikke med slike og flybytte uten å ha minst to timers margin. Anonymkode: baf4a...d69 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Det er ikke samme billett, de bare slenger sammen litt ulike billetter og presenterer en rute for deg. Anonymkode: baf4a...d69 1 1
petterm Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Det beste er å kjøpe bilett fra A til B, helst på flyselskapet sin hjemmeside.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Disse supersaver, kiwi, gotogate og alle slike driter i om du misser neste fly. Da får du kjøpe nye billetter selv. De tar null ansvar. Jeg reiser ikke med slike og flybytte uten å ha minst to timers margin. Anonymkode: baf4a...d69 Styr unna. Jeg kjøpte en gang en fullpris refunderbar flybillett hos en av disse og måtte avbestille. Det tok 4 måneder før jeg fikk pengene fratrukket 897 kr i administrasjonsgebyr. Chattet med dem stadig vekk og de påsto at de ventet på refusjon fra flyselskapet, men flyselskapet fortalte at billetten var refundert 3 dager etter avbestilling. Anonymkode: b7ae3...aab
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Med gjennomgående billetter har man rettigheter, men det er veldig stressende å reise med flere korte bytter hvis man skal rekke noe. Selskapene opererer ofte med svært snaue byttetider som forutsetter at det er minimal eller ingen forsinkelse. Jeg foretrekker å ta lengre opphold på flyplassen der er er mulig. Anonymkode: b2da0...5b2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med gjennomgående billetter har man rettigheter, men det er veldig stressende å reise med flere korte bytter hvis man skal rekke noe. Selskapene opererer ofte med svært snaue byttetider som forutsetter at det er minimal eller ingen forsinkelse. Jeg foretrekker å ta lengre opphold på flyplassen der er er mulig. Anonymkode: b2da0...5b2 Ts .. ja jeg og har som regel kalkluret med minst en 2-3 timers mellomrom, men disse billettene var rasende billig og det er kanskje en grunn da. Reise med direkte flyselskap er 3-4000 kr dyrere. Anonymkode: 54cce...f17
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 Man har noen rettigheter ja, men billigselskapene fraskriver seg det meste, de refunderer eventuelt bare beløp og lar deg stå igjen på en mellomlanding. De kjøper de billigste billettene fra flyselskapene, og ved forsinkelser/kansellering står de sist i køen om nye billetter, og de kansellerer heller enn å kjøpe dyrere billetter. Så bruker de noen måneder på å refundere. Og flyselskapene hjelper sjeldent når man har kjøpt billetter via en tredjepart. Så ja, det er billig, og man tar også risikoen da. Anonymkode: baf4a...d69
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har noen rettigheter ja, men billigselskapene fraskriver seg det meste, de refunderer eventuelt bare beløp og lar deg stå igjen på en mellomlanding. De kjøper de billigste billettene fra flyselskapene, og ved forsinkelser/kansellering står de sist i køen om nye billetter, og de kansellerer heller enn å kjøpe dyrere billetter. Så bruker de noen måneder på å refundere. Og flyselskapene hjelper sjeldent når man har kjøpt billetter via en tredjepart. Så ja, det er billig, og man tar også risikoen da. Anonymkode: baf4a...d69 jeg har aldri hatt noe problem så langt da. Aldri blitt for sen til ett fly eller mistet baggasjen.. men en halvtime er knapt på en stor flyplass i europa så jeg får nok finne noe med litt mer tid i mellom flyvningene. takk for svar. Anonymkode: 54cce...f17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå