AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Del Skrevet 27. august 2023 Har hatt 5 spontanaborter og er nå gravid igjen. Er livredd for å miste for 6. gang. Skal jobbe nattevakter til uken og er veldig redd for dette. Hva ville dere gjort? Hadde dere tatt risken? Anonymkode: 68154...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Del Skrevet 27. august 2023 Ser at to nattevakter eller fler ila en uke øker sjansen for spontanabort med hele 32%… og jeg har jo høyere sjanse allerede mtp mine tidligere spontanaborter Anonymkode: 68154...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #3 Del Skrevet 27. august 2023 Ville kanksje vurdert å bytte jobb ja. Anonymkode: 553d4...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville kanksje vurdert å bytte jobb ja. Anonymkode: 553d4...234 Får ikke byttet jobb til uka. Anonymkode: 68154...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Del Skrevet 27. august 2023 Du får ikke akkurat byttet jobb iløpet av så kort tid, så er kansje litt seint å gjøre noe med det nå. Men at du jobber natt er ikke ens betydning med at du mister igjen.. Ja er en økt sannsynlighet, men litt i seneste laget å tenke på det nå. Du får ikke akkurat sykemelding av den grunn.. Og nattevakt i seg selv er ikke årsak til abort.. Leger, sykepleiere, ambulansearbeidere, frabrikkarbeidere, politi og mange andre yrker jobber natt - men finnes ingen forskning som tilsier at disse arbeidsgruppene automatisk opplever flere aborter. En abort skjer i utgangspunktet så tidlig fordi det er noe galt med embryoet - ikke fordi du jobber natt. Nå skriver ikke du hvor langt på vei du er heller eller hva jobb du har. Anonymkode: 78a1f...658 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har hatt 5 spontanaborter og er nå gravid igjen. Er livredd for å miste for 6. gang. Skal jobbe nattevakter til uken og er veldig redd for dette. Hva ville dere gjort? Hadde dere tatt risken? Anonymkode: 68154...bfb Nattevaktsjobbing er ingen grunn for at man spontanaborterer.. Anonymkode: b44fc...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nattevaktsjobbing er ingen grunn for at man spontanaborterer.. Anonymkode: b44fc...b47 Nei det er ikke grunn i seg selv, men forskning viser at ulike typer skiftarbeid - deriblant natt KAN være påvirkende årsak til spontanaborter.. Som alt annet som KAN påvirke. Anonymkode: 78a1f...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Del Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har hatt 5 spontanaborter og er nå gravid igjen. Er livredd for å miste for 6. gang. Skal jobbe nattevakter til uken og er veldig redd for dette. Hva ville dere gjort? Hadde dere tatt risken? Anonymkode: 68154...bfb Les litt på dette: https://nhi.no/familie/graviditet/gravide-bor-unnga-vakenetter/?page=1 Du skal ha rett på tilrettelegging på jobb. Forskning viser at nattevakter øker risiko for spontanabort, med din historie med hele 5 aborter ville jeg undersøkt mulighet for tilrettelegging på arbeidsplassen i form av å slippe nattevakter når du er gravid. Snakk gjerne med tillitsvalgt om du har noen rettigheter for tilrettelegging med fagforening i ryggen. Og hvis de ikke vil tilrettelegge ville jeg undersøkt om du har rett på svangerskapspenger. Snakk gjerne med fastlegen din også om problemstillingen din. Undersøk så vidt og bredt som du kan. Jeg tenker det er godt mulig du har rettigheter i denne situasjonen! Jeg er selv sykepleier og hadde en kollega som hadde slitt med mange aborter. Da hun ble gravid igjen ble hun umiddelbart sykemeldt, og borte fra jobb. (Jeg har ikke innsikt i om det var snakk om sykemelding, svangerskapspenger, eller om hun hadde noen andre ordninger). Poenget mitt er at hun hadde liknende situasjon som deg, og fant en løsning, så jeg ville undersøkt nøye hvis jeg var deg! Masse lykke til, håper det ordner seg for deg! 🤞 Anonymkode: c0094...224 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #9 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg har jobbet natt i flere år. Etter å ha mistet to ganger på rad, ble jeg frarådet fra både arbeidsplassen, gynekologene og fastlegen om å jobbe natt. Jeg ble sykemeldt. Anonymkode: 9ef32...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Del Skrevet 29. august 2023 Du burde få mer utredning. Har man ikke rett på det etter å ha mistet så mange ganger? Anonymkode: 94078...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Del Skrevet 29. august 2023 Ville bedt om tilrettelegging fra arbeidsgiver! Å bli flyttet over på dag/kveld. Hvis ikke hadde jeg sykemeldt meg! Anonymkode: 7ed28...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du burde få mer utredning. Har man ikke rett på det etter å ha mistet så mange ganger? Anonymkode: 94078...603 Har fått det Anonymkode: 68154...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå