AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Hei.. lurer på hva jeg skal gjøre.. Som tittelen sier.. så har jeg kompleks for høyden min.. har blitt kalt flaggstang og Olivia (Fra Skipper’n) og mye annet i barndommen.. jeg er en ung kvinne, men er 185 cm høy.. og jeg opplever det som en ulempe.. jeg er smal i tillegg.. jeg ble fort høy.. jeg «stakk meg ut» allerede på barneskolen kan man si.. og har følt meg dårlig over det.. og uattraktiv Jeg vil derfor ha en mann som er høyere enn meg slik at jeg ikke trenger å tenke på høyden min.. at vi bare kan gå ved siden av hverandre og det føles normalt.. og at mannen kanskje selv er vant til å få kommentaren på høyden sin «oi, du var høy» så han vet hvordan det er.. og ikke gjør det mot meg. og jeg er på Tinder.. men jeg tør ikke å skrive at jeg ønsker en høy mann, da jeg er redd for å bli sett ned på.. bli sett på som overfladisk eller ekkel.. og jeg tenkte på løsningen med å bare skrive min egen høyde i bio, og det gjor jeg, men da tiltrakk jeg meg menn med høyde-fetish.. de ville prate om høyden min, ha fokus på den i meldinger til meg.. spurte om jeg likte å gå i høyhælte i tillegg.. og jeg opplevde det som ubehagelig.. og det er litt traumatisk med fokus på høyden min. Jeg ønsker egentlig å bare finne en mann i den «virkelige» verden, fordi da ser han meg og høyden min med en gang og kan se om han liker det.. og så slepper jeg fokus på det.. men jeg er en veldig sjenert person og føler Tinder føles tryggere ut.. og jeg tror jeg syns det er mer betryggende med teksting først, å bli litt kjent på den måten. Så.. skal jeg bare skrive at jeg vil ha en høy mann i bio? Eller hva skal jeg gjøre? Noen tanker? Anonymkode: e0e74...523 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Tror jeg ville skrevet høyden min i bio, og bare slettet de matchene som viser seg å ha høyde-fetisj. Menn fra 190 og oppover kan passe med deg. Det er jo også menn som er 200 cm+, selv om de er i mindretall. Lykke til med dating og håper du får drømmemannen! Anonymkode: 92cd2...b28 6 3
Fjellmannover190 Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Ville nok oppgitt høyden min, og sagt kanskje noe morsomt om flaggstang om du ikke synes det blir kleint. Når man er kvinne på 185 så er du høy, så jeg ville synes det var rart å ikke nevne det. Jeg ville aldri klart å datet noen på under 165, men 180 og over har fungert fint. Men det er ikke høyden som er avgjørende uansett, selv om mange kan ha for mye fokus på utvendige faktorer. 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Greit å nevne høyde om man er svært langt over eller under snittet, synes jeg. Tenker ikke noe over høyder mellom 160 og 185 selv, i hvert fall. 185 hadde vært helt ok for meg som er over 190, men jeg tiltrekker meg aldri høye kvinner til tross for egen høyde. Anonymkode: 290a7...4a5 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Jeg har en venninne som er 183, hun og slet litt på tinder. Men hun meldte seg inn i en facebook gruppe, for høye mennesker. Og fant kjæresten sin der. Anonymkode: 211d5...b1e 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Du kan begynne på arbeidsplassen min. Der er det flere menn som må bøye seg for å gå gjennom en dør. Venninnen min er et par cm lavere enn deg og fant seg en mann fra øst-Europa. Han er 2 meter og noe. Jeg synes du skal være stolt av høyden din! Finnes tonnevis av kvinner 160 pluss minus, men din høyde er sjelden! Og det er bra, det gjør deg unik. Anonymkode: dc903...89a 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Ikke noe problem hvis du treffer en vanlig selvsikker fyr uten skrudde ideer om kjønn? Mannlighet sitter virkelig ikke i antall cm. Anonymkode: 749c8...13c 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en venninne som er 183, hun og slet litt på tinder. Men hun meldte seg inn i en facebook gruppe, for høye mennesker. Og fant kjæresten sin der. Anonymkode: 211d5...b1e Kan være lurt å sjekke ut Facebook-grupper for høye folk, TS. Verdt å se etter en høy potensiell kjæreste der. Anonymkode: 92cd2...b28 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Synes på en måte det er litt provoserende at du med din «ulempe» i høyden ikke gidder å vurdere helt vanlige eller litt lave menn. Blir litt som når minoriteter forventer masse toleranse samtidig som de selv har holdninger om at andre er mindreverdige… Jeg har forståelse for at høyden din kjennes vanskelig, og spesielt hvis du har fått mye kommentarer. Kanskje du klarer å finne et litt humoristisk svar du kan gi tilbake? «Oi, du er… helt vanlig?» Anonymkode: 5e305...984 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Synes på en måte det er litt provoserende at du med din «ulempe» i høyden ikke gidder å vurdere helt vanlige eller litt lave menn.... Anonymkode: 5e305...984 Provoserende? Anonymkode: e0752...c40
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Greit å nevne høyde om man er svært langt over eller under snittet, synes jeg. Tenker ikke noe over høyder mellom 160 og 185 selv, i hvert fall. 185 hadde vært helt ok for meg som er over 190, men jeg tiltrekker meg aldri høye kvinner til tross for egen høyde. Anonymkode: 290a7...4a5 Men tenk å ende opp med en lang kvinne som TS, da får dere lange barn 🤩 Jeg er en kvinne på 165 cm og sønnene mine, som så inderlig gjerne skulle ha vært 190 cm (spesielt de to som prøver å bli profesjonelle svømmere), kan nok bare drømme om å tippe 180.... Jeg skulle innmari gjerne ha vært 10-15 cm lengre selv. Du bør definitivt opplyse om høyden din TS, sammen med opplysningen om at du ønsker deg en mann som er minst like høy som deg selv. Anonymkode: 7e988...bb5 2
Rosakatt Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Synes på en måte det er litt provoserende at du med din «ulempe» i høyden ikke gidder å vurdere helt vanlige eller litt lave menn. Blir litt som når minoriteter forventer masse toleranse samtidig som de selv har holdninger om at andre er mindreverdige… Jeg har forståelse for at høyden din kjennes vanskelig, og spesielt hvis du har fått mye kommentarer. Kanskje du klarer å finne et litt humoristisk svar du kan gi tilbake? «Oi, du er… helt vanlig?» Anonymkode: 5e305...984 Syns ikke ts skal finne seg en som ser på høyden hennes som en ulempe hvertfall. 2 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Synes på en måte det er litt provoserende at du med din «ulempe» i høyden ikke gidder å vurdere helt vanlige eller litt lave menn. Blir litt som når minoriteter forventer masse toleranse samtidig som de selv har holdninger om at andre er mindreverdige… Jeg har forståelse for at høyden din kjennes vanskelig, og spesielt hvis du har fått mye kommentarer. Kanskje du klarer å finne et litt humoristisk svar du kan gi tilbake? «Oi, du er… helt vanlig?» Anonymkode: 5e305...984 Høyden er ikke nødvendigvis en ulempe for TS. Den kan gjøre henne unik og at menn legger merke til henne, hun forsvinner aldri i mengden. Det finnes menn på både 190+ cm og på 200+ cm, selv om de er i mindretall. Og TS ønsker en mann som er høyere enn henne, og det er helt greit. Anonymkode: 92cd2...b28 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 Gå oppreist og ikke krumbøyd som alt for mange høye damer gjør. Har ett par på jobb rundt 185 veldig forskjellig hvordan en tar seg ut fra person til person. /M på ca 195 Anonymkode: d44af...c5f 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #15 Skrevet 27. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Ikke noe problem hvis du treffer en vanlig selvsikker fyr uten skrudde ideer om kjønn? Mannlighet sitter virkelig ikke i antall cm. Anonymkode: 749c8...13c Ts er ikke selv en selvsikker person som ikke har skrudde ideer om femininitet. Hvorfor skal en slik mann være interessert i henne? Anonymkode: e1246...aaa 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #16 Skrevet 27. august 2023 Begynn med å akseptere høyden din selv. Vær stolt, gå selvsikkert. Hva med å frekventere steder der høye menn henger? Basketgutter for eksempel, har basketlaget kanskje et stamsted? Har ei høy venninne, gutta ble veldig imponert når hun gikk i litt kort skjørt og støvletter. Lange flotte bein 😊 Anonymkode: c53a8...ecd 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #17 Skrevet 27. august 2023 TS her! 🙂 Tusen takk for hjelpsomme svar, dere er gode ❤️ Selvsikkerheten min må jobbes med.. og selvaksepten Det blir å skrive høyden i bio.. og å oppsøke steder hvor høye mennesker er, det var en god ide! Det hadde vært fantastisk med andre høye venninner også, hvorfor har jeg ikke tenkt på det?! Facebook-gruppe og kanskje basket, volley.. eller noe slikt.. jeg må tenke litt på med akkurat hvilken idrett.. men facebook-gruppe, ja takk Tusen takk dere ❤️ Og nei, jeg har ikke noe imot lavere menn eller menn på samme høyde som meg selv.. er åpen for det også.. (bare jeg ikke blir sett på som et freak show eller fetish) Anonymkode: e0e74...523 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #18 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei.. lurer på hva jeg skal gjøre.. Som tittelen sier.. så har jeg kompleks for høyden min.. har blitt kalt flaggstang og Olivia (Fra Skipper’n) og mye annet i barndommen.. jeg er en ung kvinne, men er 185 cm høy.. og jeg opplever det som en ulempe.. jeg er smal i tillegg.. jeg ble fort høy.. jeg «stakk meg ut» allerede på barneskolen kan man si.. og har følt meg dårlig over det.. og uattraktiv Jeg vil derfor ha en mann som er høyere enn meg slik at jeg ikke trenger å tenke på høyden min.. at vi bare kan gå ved siden av hverandre og det føles normalt.. og at mannen kanskje selv er vant til å få kommentaren på høyden sin «oi, du var høy» så han vet hvordan det er.. og ikke gjør det mot meg. og jeg er på Tinder.. men jeg tør ikke å skrive at jeg ønsker en høy mann, da jeg er redd for å bli sett ned på.. bli sett på som overfladisk eller ekkel.. og jeg tenkte på løsningen med å bare skrive min egen høyde i bio, og det gjor jeg, men da tiltrakk jeg meg menn med høyde-fetish.. de ville prate om høyden min, ha fokus på den i meldinger til meg.. spurte om jeg likte å gå i høyhælte i tillegg.. og jeg opplevde det som ubehagelig.. og det er litt traumatisk med fokus på høyden min. Jeg ønsker egentlig å bare finne en mann i den «virkelige» verden, fordi da ser han meg og høyden min med en gang og kan se om han liker det.. og så slepper jeg fokus på det.. men jeg er en veldig sjenert person og føler Tinder føles tryggere ut.. og jeg tror jeg syns det er mer betryggende med teksting først, å bli litt kjent på den måten. Så.. skal jeg bare skrive at jeg vil ha en høy mann i bio? Eller hva skal jeg gjøre? Noen tanker? Anonymkode: e0e74...523 Si det forsiktig: ‘jeg er høy og slank, og foretrekker menn som er høyere enn meg selv» 🙂 Anonymkode: d79c5...925 2
Engel Skrevet 28. august 2023 #19 Skrevet 28. august 2023 Oppgi høyden din i profilen. Jeg var 181,5 (har visst krympet en cm nå) og har høyden i profilen. Noen menn leser ikke det da, men det blir jo deres problem. Jeg har vært sammen med menn som er lavere enn meg jeg da, opptil 5 cm. Men foretrekker at de er like høye eller høyere. Men det sier jeg ikke noe om i profilen. jeg kjenner igjen tankene dine, jeg er i 40-årene og er veldig konfortabel med egen høyde nå. Men kjente på det når jeg var ung. Helt til jeg fikk en del kommentarer på at jeg kunne jo blitt modell/mannekeng med den kroppen jeg hadde. Og jeg oppdaget at en del jenter faktisk var misunnelig. Og ike minst oppdaget jeg at mange menn liker høye kvinner, også selv om de er lavere selv. Så jeg har også brukt sko med høye hæler, selv når jeg var gift med en som var 5 cm lavere. Han syns bare det var flott.🙂 Husk at negative kommentarer kommer fra denne personens egen usikkerhet, den definerer ikke deg på noen som helst måte! Du er flott akkurat som du er.❤️ Akkurat nå står dette øverst i profilen min: "NB! Høy og flott kvinne på 180 cm" Og det med å oppsøke steder hvor det kan være andre høye er ikke dumt. Jeg er aktiv innen håndball (pga barn), og der er det mange flotte, høye unge jenter. Kanskje ikke det enkleste å starte med om du ikke har vært borti det før, men Volleyball har kanskje en litt lavere terskel. Jeg spilte det en periode etter å ha sluttet på håndball, og det var sosialt/bare for å ha det gøy. Spilte i laveste serien, og det var damer i alderen 19-30 år på laget. Veldig gøy. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #20 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Men tenk å ende opp med en lang kvinne som TS, da får dere lange barn 🤩 Jeg er en kvinne på 165 cm og sønnene mine, som så inderlig gjerne skulle ha vært 190 cm (spesielt de to som prøver å bli profesjonelle svømmere), kan nok bare drømme om å tippe 180.... Jeg skulle innmari gjerne ha vært 10-15 cm lengre selv. Du bør definitivt opplyse om høyden din TS, sammen med opplysningen om at du ønsker deg en mann som er minst like høy som deg selv. Anonymkode: 7e988...bb5 Høyden til foreldrene må ikke ha noe å si altså. Hilsen meg meg to sønner, ene 13 år og 184, andre 15 år og 187. jeg er 156 og faren er 173. Anonymkode: 018d3...145 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå