Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du fikk vite at kjæresten var forelsket i noen andre (men ikke kan være sammen med dem)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal spørre kjæresten om han liker en venn av han. De har ganske mye kontakt, men samtidig har han jo andre kvinnelige venner. Men føler det er litt mer kontakt der. Har ikke spurt enda. 

Men hva hadde du gjort om du spurte kjæresten om han liker noen andre og hen svarte ja? Og at det er noen som hen ikke kan være i et forhold med av ulike grunner? 

Anonymkode: de685...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ting i dette livet er det kanskje best å ikke vite. I disse moderne dager i 2023 er det forventninger om at vi skal vite alt, men jeg tror at det finnes ting der ute som vi av forskjellige grunner ikke ønsker svaret på. Så du må ikke føle deg pushet til å spørre.

I verste fall kan din kjære føle seg mistenkeliggjort, og i så måte ønske å bryte deres allianse. For er ikke kjærlighet først og fremst det? En allianse mellom to mennesker?

Min bestefar pleide å si "det er lov å se på bilen, så lenge man ikke kjører den" og det føler jeg oppsummerer begjæret godt.

Anonymkode: abfe3...194

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror det hadde gått greit - det er jo meg kjæresten har valgt å dele livet med.

Det går vel an å like eller være glad i flere? 

Hvis kjæresten hadde sagt at hen egentlig bare var forelsket i noen andre, evt mer forelsket i en annen enn i meg så hadde det nok vært et større problem...

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er tilfellet, så hadde det blitt slutt, uavhengig om de kunne vært sammen eller ikke. Hvis han hadde kommet til det punktet at hans forelskelse til en annen overskygget den kjærligheten vi har, så er det ikke verdt å kjempe for, mener jeg. 

Jeg dret meg skikkelig ut på dette med eksen. Han innrømmet både utroskap og forelskelse til ei jeg hadde mistenkt over lang tid, etter at jeg hadde mast og mast om at han måtte være ærlig. Jeg kjempet så hardt for å få han tilbake. Altså, hva søren kastet jeg vekk et år av livet mitt på? I dag hadde jeg seriøst solgt han til satan for ett maiskorn. 

Jeg hadde for øvrig ikke orket å spørre. Han får være mann nok til å innrømme det selv tenker jeg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Takk for svar!

Ser jeg skriver litt motstridende i tittelen og innlegget, jeg mener det å være forelsket/følelser for noen andre. Altså ikke bare å like dem. Jeg kan finne andre menn attraktive, men aldri vært forelsket i noen andre. Men jeg har jo heller ikke så mye kontakt med noen at jeg ville fått følelser for noen. 

føler vel at man faktisk gjør noe galt om man har så mye kontakt med noen at det fører til forelskelse; det er jo emosjonelt utroskap 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min bestefar pleide å si "det er lov å se på bilen, så lenge man ikke kjører den" og det føler jeg oppsummerer begjæret godt.

Anonymkode: abfe3...194

Eller som jeg pleier å si, "det er lov å prøvekjøre bilen, men ikke kjøpe den»😄😄

Anonymkode: 896fb...e16

• Liker 1
Skrevet

Hvis han er forelsket i noen andre men ikke kan være sammen med dem, så tror jeg det er svært lite sannsynlig at han sier det rett ut hvis du spør. "Har du egentlig mer lyst til å være sammen med Thea?" "Ja, men hun vil ikke, så da er jeg heller sammen med deg. Men det er fryktelig greit da, å ha deg til hverdagskjæreste og å henge med Thea når hun tillater det." Jeg sliter med å forstå at noen faktisk kan innrømme noe sånt. Så jeg kjøper ikke premisset ditt om at du faktisk kan finne dette ut med sikkerhet.

Det jeg derimot kan se for meg er at noe skurrer, du føler at han ikke er skikkelig investert i forholdet eller setter deg først. Disse følelsene tenker jeg i utgangspunktet at man skal ta på alvor. Men det er litt vanskelig når jeg ikke kjenner deg, jeg kan jo ikke vite om du er en mistroisk type som finner problemer over alt. Har du tenkt i disse baner med tidligere kjærester?

Når det gjelder det du spør om i tittelen, hvis jeg hadde vært sammen med en person jeg tenkte foretrakk noen andre så hadde jeg ikke sett noe poeng i forholdet. Det hadde egentlig ikke spilt noen rolle hva fakta var. Hvis det ikke hadde føltes som jeg var nr 1 så hadde forholdet vært verdiløst, enten det faktisk var en annen eller om han bare var en likegyldig type som ikke satte pris på meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (5 timer siden):

Hvis han er forelsket i noen andre men ikke kan være sammen med dem, så tror jeg det er svært lite sannsynlig at han sier det rett ut hvis du spør. "Har du egentlig mer lyst til å være sammen med Thea?" "Ja, men hun vil ikke, så da er jeg heller sammen med deg. Men det er fryktelig greit da, å ha deg til hverdagskjæreste og å henge med Thea når hun tillater det." Jeg sliter med å forstå at noen faktisk kan innrømme noe sånt. Så jeg kjøper ikke premisset ditt om at du faktisk kan finne dette ut med sikkerhet.

Det jeg derimot kan se for meg er at noe skurrer, du føler at han ikke er skikkelig investert i forholdet eller setter deg først. Disse følelsene tenker jeg i utgangspunktet at man skal ta på alvor. Men det er litt vanskelig når jeg ikke kjenner deg, jeg kan jo ikke vite om du er en mistroisk type som finner problemer over alt. Har du tenkt i disse baner med tidligere kjærester?

Når det gjelder det du spør om i tittelen, hvis jeg hadde vært sammen med en person jeg tenkte foretrakk noen andre så hadde jeg ikke sett noe poeng i forholdet. Det hadde egentlig ikke spilt noen rolle hva fakta var. Hvis det ikke hadde føltes som jeg var nr 1 så hadde forholdet vært verdiløst, enten det faktisk var en annen eller om han bare var en likegyldig type som ikke satte pris på meg.

Veldig bra poeng her! Forventer ikke at han kanskje er helt åpen hvis jeg spør, men man kan se reaksjonen. Tenker også at jeg skal spørre om han tror hun liker han, det kunne jo også forklart noe av kontakten. Av en eller annen grunn har jeg litt den følelsen av at hun gjør det (uavhengig av den motsatte problemstillingen).

Og så er det det andre du sier. Han gjør mye for meg og er alltid kosete, bryr seg om meg og tilbringer og vil tilbringe mye tid med meg. Men han er også en omsorgsfull person til mange i livet sitt. Var en periode veldig nylig som varte i en 4 mnd hvor jeg følte at han forsvant helt inn i en hobby han driver med (lage en app, så mye programmering). Dette foregikk hver eneste mulighet han hadde til å åpne PC-en. Så det var bare da vi spiste middag sammen hvor han ikke gjorde det. Da følte jeg meg ganske nedprioritert. 
Han har lett for å bli irritert da.

Vi har vært sammen snart 5 år.

Skrevet

Hadde sagt at hun kunne få ham 😄

Skrevet

Det er plenty av mennesker der ute som partneren din gladelig hadde vært sammen med OM DE KUNNE. Saken er jo bare den at de har ikke sjangs på disse menneskene. Sånn sett er det helt ufarlige. Man kan jo ikke forvente sin partner ikke skal synes noen andre ser bra ut. 

Anonymkode: 15974...30a

Skrevet

"I'll fight for you, but i'll never fight over you. If someone has your attention over mine, then they can have you"

Et fint ordtak å følge.

Om personen liker en annen, hvorfor skal du gidde å fortsette et forhold der personen ikke velger deg?

• Nyttig 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Men hvilke grunner skulle han ha for å ikke bli sammen med den andre? Tenker du at han er ulykkelig forelsket?

Skrevet
CamillaCollett skrev (15 minutter siden):

Men hvilke grunner skulle han ha for å ikke bli sammen med den andre? Tenker du at han er ulykkelig forelsket?

Ikke gjensidig tipper jeg.

Anonymkode: 0922b...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...