Gå til innhold

Daktacort i underlivet svir??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått resept på Daktacort hydrokortison krem av gynekologen min for å få slutt på kløen i underlivet mitt som ikke går vekk. Skal smøre slimhinnene i underlivet morgen og kveld i 2-3 dager, men opplever en brennende og sviende følelse når jeg har på kremen. Er veldig ubehagelig. Flere som har erfart dette før det forbedret kløen? Ser det står at svie kan komme som bivirkning, men vil virkelig at dette skal hjelpe til slutt da jeg har slitt i flere måneder.

Anonymkode: 4524a...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg opplevde det. Prøvde i 2 uker, ble ikke bedre. Be legen gi deg resept på noe annet.

Anonymkode: 4cc69...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svir det ved påføring eller svir det hele tiden? Alt mulig kan svi i underlivet når man har plager. F.eks. canesten kan også svi ved påføring, det betyr ikke at man ikke bør bruke canesten.

Anonymkode: 50160...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svir det ved påføring eller svir det hele tiden? Alt mulig kan svi i underlivet når man har plager. F.eks. canesten kan også svi ved påføring, det betyr ikke at man ikke bør bruke canesten.

Det er en vanlig bivirkning at datacort brenner. Om det er det TS merket er det lurt å kontakte legen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, jeg opplevde det. Prøvde i 2 uker, ble ikke bedre. Be legen gi deg resept på noe annet.

Vurderer. Hva brukte du? Pevisone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Svir mest etter påføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er en vanlig bivirkning at datacort brenner. Om det er det TS merket er det lurt å kontakte legen igjen.

Vurderer. Men merker bedring ellers, så tror jeg prøver å fullføre behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å pirke litt så er regnes 1 av 100 som en mindre vanlig bivirkning.

Er man sår i underlivet så vil nesten alt svi ved påføring. Men TS må vurdere selv hvor ille dette kjennes. Er det plagsomt så skal hun selvfølgelig ikke tvinge seg gjennom dagesvis med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vurderer. Men merker bedring ellers, så tror jeg prøver å fullføre behandling.

Ok, vær bare obs på at den brennende følelsen kan sitte i en stund om du prøver lenge nok. Jeg sluttet etter 2 uker og det tok en uke før brennende følelsen ble borte. 

jeg brukte inotyol isteden. (Råd fra lege)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er man sår i underlivet så vil nesten alt svi ved påføring. Men TS må vurdere selv hvor ille dette kjennes. Er det plagsomt så skal hun selvfølgelig ikke tvinge seg gjennom dagesvis med dette.

TS her. Det er dette jeg har kommet frem til også. Skal fullføre behandlingen i håp om at det faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen sa det var vanlig til meg, derfor jeg skrev det, men klart det korrekte kan være mindre vanlig. Det skjedde uansett for meg, legen konkluderte og at det var bivirkning ikke pga underlivsplager. Det kan derfor hende det samme gjelder TS. Jeg sier ikke hun skal slutte, bare snakke med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vær bare obs på at den brennende følelsen kan sitte i en stund om du prøver lenge nok. Jeg sluttet etter 2 uker og det tok en uke før brennende følelsen ble borte. 

jeg brukte inotyol isteden. (Råd fra lege)

Skal kun smøre meg i 2-3 dager, så er egentlig ferdig i dag. Har hatt svie siden mars, så er desperat at this point.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen sa det var vanlig til meg, derfor jeg skrev det, men klart det korrekte kan være mindre vanlig. Det skjedde uansett for meg, legen konkluderte og at det var bivirkning ikke pga underlivsplager. Det kan derfor hende det samme gjelder TS. Jeg sier ikke hun skal slutte, bare snakke med legen.

Hvorfor fikk du daktacort i utgangspunktet? Jeg har slitt med kløe lenge og har endelig fått hjelp.

Men skal selvfølgelig snakke med legen.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor fikk du daktacort i utgangspunktet? Jeg har slitt med kløe lenge og har endelig fått hjelp.

Men skal selvfølgelig snakke med legen.

TS

Kløe og svie. Ble verre av datacort.
legen ba meg prøve inotyol, og etter det bruke hvit vaselin ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kløe og svie. Ble verre av datacort.
legen ba meg prøve inotyol, og etter det bruke hvit vaselin ved behov. 

Skjønner. Jeg ble fortalt at jeg trengte noe sterkere og reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Jeg ble fortalt at jeg trengte noe sterkere og reseptbelagt.

Har brukt og betnovat i 4 uker senere. Kanskje det er aktuelt?  Legen har sikkert andre forslag om det viser seg at datacort ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt og betnovat i 4 uker senere. Kanskje det er aktuelt?  Legen har sikkert andre forslag om det viser seg at datacort ikke hjelper.

Brukte du det i 4 hele uker?

Men takk! Skal forhøre meg. Hun sa noe om at Pevisone var neste på lista for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Brukte du det i 4 hele uker?

Men takk! Skal forhøre meg. Hun sa noe om at Pevisone var neste på lista for meg.

Ja, på slimhinnene var det noenganger nødvendig så gynekologen,  begynte å lette etter 3 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, på slimhinnene var det noenganger nødvendig så gynekologen,  begynte å lette etter 3 uker. 

Åja, såpass. Fikk kun beskjed om tre dager. Skal høre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...