AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Hvor mye kontakt har dere med de andre foreldrene til barna deres på barneskolen? Jeg har to barn. I klassen til det ene barnet har jeg mye kontakt med flere av foreldrene. Det andre barnet er det lite. Litt ved levering og henting av barn. Ellers lite.. Hva er det normale? Anonymkode: 3bc73...467
fru Alving Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Det er ingenting normalt her. Noen knytter god kontakt og vennskapsbånd med barnas klassekameraters foreldre. Andre vet knapt hvem som er foreldre i klassen. Dette handler nok om både kjemi, tid og behov for å knytte kontakter. Noen bruker foreldremøter og klassens treff som en sosial arena og andre ønsker jo knapt å delta på sånt🤣
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Hadde veldig god kontakt med andre foreldre når yngste gikk i barnehagen for da arrangerte vi mye felles, men når datteren ikke lenger har felles fritidsinteresser med noen på trinnet lenger ser jeg sjelden foreldre. For sønnen møter jeg foreldre hver uke på kamp på våren og høsten og har gjort at vi har fått god kontakt, Jeg tror på god kontakt med andre foreldre. Vi har avklart masse misforståelser en sur kveld på banen.. Anonymkode: f2def...597
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Jeg hadde ingen kontakt. Anonymkode: 44f2f...ddc 2
missLynch Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Veldig god kontakt med foreldrene på eldstemann sitt trinn, mye voksne reale folk, både mødre og fedre. På yngstemann sitt trinn er det lite kontakt, det er mange dominerende mødre som har klikkdannelser og som «roper høyt» og synser mye på foreldremøter. Holder meg unna. Det kommer an på kjemi og hvordan folk er. 1 1
Arkana Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Det er kjempevariasjon. Noen ser de andre lite og deltar sjelden eller aldri på foreldremøter eller treff mens andre knytter varige vennskap med opptil flere av de andre foreldrene. De fleste ligger nok midt i mellom et sted. Vi er gode venner med et par foreldre (og barna våre er også venner), men ellers har vi ganske lite kontakt med de andre foreldrene utover foreldremøter, avslutninger e.l.. Da barna var yngre og måtte fraktes til og fra venner slo vi ofte av en prat med foreldrene ved levering/henting og ble jo litt bedre kjent med dem da, men nå som vi har eldre barn som drar rundt selv ser vi de andre foreldrene mye mindre.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Vi deltar på alt av foreldremøter og treff, men oppdaget raskt en gjeng jeg ville henge med. Det er mennesker som klarer å skille mellom det å være mamma og menneske. Vi er på samme bølgelengde mtp oppdragelsessyn og er åpne om ting og konflikter som skjer med barna. Vi løper ikke ned skolen med den minste lille klage, vi tar det opp med hverandre på en sivilisert måte. Det er nok en stor del av hvorfor vi henger sammen på fritiden også og har utviklet et vennskap i stedenfor å kun være «mammaen til Arne» ovenfor hverandre. Anonymkode: da8dd...b86
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Dette er nok veldig individuelt. Jeg har alltid vært en av de yngste foreldrene, og ser derfor ikke noe potensiale i vennskap hos noen av foreldrene, da vi er på veldig ulike steder i livet. Men jeg har jo et par sett foreldre som jeg kommuniserer med oftere enn andre, fordi barna våre henger mye sammen, og da er det gjerne de man også hilser på/sitter med på sosiale ting på skolen. Vi er også innflyttere her, så jeg kjente jo ingen fra før, ellers ville det jo kanskje vært annerledes. Anonymkode: 08b8e...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå