Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Par i starten av 30-årene. Samlet inntekt på 1,1 mill. To barn. Billån på 200 k og studiegjeld på ca 300 k. 

Har egenkapital på ca 2,5 mill (bolig og sparepenger) Er det galskap å låne 3,2-3,4 mill i vår situasjon?

Anonymkode: a5c2e...546

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye rente du tåler. 

Anonymkode: bb78b...db9

Skrevet

Er det galskap å ta opp et boliglån på 1,6-1,7 mill viss man har en årslønn på 550k, billån på 100k og studielån på 150k. Tror nok det skal gå greit.

Anonymkode: 8bac2...e63

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er det galskap å ta opp et boliglån på 1,6-1,7 mill viss man har en årslønn på 550k, billån på 100k og studielån på 150k. Tror nok det skal gå greit.

Anonymkode: 8bac2...e63

Du glemte en svært pengekrevende faktor - barn. De har også to barn. 

Anonymkode: 20140...6a0

Skrevet

Vi har ca samme inntekt, billån os studielån. Har boliglån på 4,2. Går fint det.

Anonymkode: 68e43...9a5

Skrevet

Jeg vil si det er helt normalt. Men om det er smart eller ikke kan bare dere avgjøre...

Skrevet

Det er bare å ta opp lån s lenge du tpler mer rente, inflasjonen spiser jo opp masse av lånet nå.

selv har vi nå 350k i billån(kjøpte ny bil tidligere i år 🤪) og 3 mill i boliglån, pluss jeg har et stort studielån. 

Jeg kommer også til å gå opp 200k i lønn ila det neste året (fullførte videreutdannelse som gir autorisasjon). 

Vi tjener over en mill samlet. Vi lever sparsommelig og får mye for hver krone. Den nye bilen gjør st vi bruker 5.000-6.000!!!!! Kr mindre på drift av bil per måned. 

Jeg finnes ikke redd 👍🏼 tåler mange mange mange fler rentehopp før vi sliter. 

Anonymkode: 11747...525

Skrevet

Vi har ca samme inntekt, alder og barn nr 2 på vei, og klarer oss helt fint med det lånet, så jeg ville ikke sagt det er noe problem.

Skrevet

Har tre barn 50% og 3,5 i lån. Leieinntekt på 11000 pr mnd og 500’ i inntekt. Klarer meg bra

Anonymkode: 1e44f...037

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...