Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og kjæresten min har snuset de siste ca 5-6 årene. I januar i år sluttet vi sammen, hvor det var jeg som først foreslo å slutte.

Jeg oppdaget i går at han har begynt å smugsnuse. Han vet godt at det for meg er helt uaktuelt å begynne med snus igjen av forskjellige grunner. Likevel er det «triggende» for meg å vite at det nå er snus i huset her og det er liksom «tilgjengelig» igjen. Selv om jeg ikke er avhengig lenger har jeg jo vært det og det husker jo hjernen min. Det er ikke lett å bli kvitt en sånn sterk avhengighet uansett hvilken motivasjon man har. 

Jeg skjønner at jeg ikke har noe rett til å bestemme om han skal snuse eller ikke, det er jo opp til han. Men problemet er at jeg føler det påvirker meg i så stor grad ved at det føles så triggende. I tillegg synes jeg nå at snusing er motbydelig og det å vite at han har begynt igjen gjør at jeg føler litt avsky mot han. Vi har vært sammen i ca 6 år, og føler det er ganske dumt hvis det er snus som skal være årsaken til at vi ikke klarer å være sammen lenger. 

Er jeg helt urimelig ved at jeg prøver å nekte han å nekte han å snuse? Hvordan skal jeg klare å akseptere dette… Noen andre som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: dd165...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er urimelig. Du kan forklare han hva du føler i forhold til at han har begynt å snuse igjen og hva det gjør med deg. Men du kan ikke kreve at han slutter.

• Liker 2
Skrevet

Du er fullstendig urimelig syns jeg. 

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke kreve at han slutter, samtidig er det mange som aldri ville vært sammen med en snuser, det er jo ganske ekle greier. Du får vurdere å finne en annen. 

Anonymkode: 316ee...342

Skrevet

Gjøre det slutt fordi han snuser? Jeeezes…

Anonymkode: 9e2c1...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...