Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før stengte matbutikkene kl 17, man klarte seg da også.

Anonymkode: bc2e4...b4d

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
1 minutt siden, Sommer91 said:

Hadde du klart deg om matbutikkene og bensinstasjonene stengte 21.00?

https://e24.no/naeringsliv/i/pQvO2W/jobber-natt-alene-jeg-unngaar-aa-diskutere-med-fulle-kunder

Absolutt - med fare for å høres ut som en olding så husker jeg da matbutikkene stengte kl 18 på hverdager og enda tidligere på lørdagene. Det går helt greit å få gjort unna handling før klokka 21, det er bare å planlegge bittelitt. 

Anonymkode: 097eb...e66

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Bor man langt nok ute på bøgda så stenger jo det meste tidlig. Her er butikkene åpne 9-19 (16 på lørdager). Bensinstasjon er åpen 10-17. 😂 er 40 min til nærmeste sted med vanlige åpningstider eller hva man skal kalle det.

Anonymkode: 873df...7a1

• Liker 13
Skrevet

Ja. Jeg er ikke i jobb pga sykdom, ukeshandler på formiddagen på mandager. Sjeldent jeg må innom butikken senere i uka.

Anonymkode: 8e1f5...479

• Hjerte 1
Skrevet

Handler alltid på dagtid jeg, så lenge jeg ikke er på ferie så jeg hadde fint klart meg om de stengte klokken 18 og jeg. Innretter meg etter mulighetene. :) 

Skrevet

Uproblematisk.

• Liker 1
Skrevet

Der jeg er fra er butikken åpen to timer for dag, man-fre. Det hadde gått fint. 

Anonymkode: 6b954...683

Skrevet
Hedda-78 skrev (1 minutt siden):

Uproblematisk.

Enig.

Skrevet

Jeg hadde applaudert det.

Tenk på de ansatte. Trygg og godt arbeidsmiljø er noe alle har rett på. Og fornuftig arbeidstid.

Jeg husker fortsatt når jeg vokste opp og butikkene stengte rundt 16-17. Lokalbutikken der jeg vokste opp stengte 16:30 på hverdager. Og jeg husker fortsatt rabalderet i lokalavisen når Rimi skulle åpne en butikk med åpningstid HELT til 18:00! Det var uhørt! Synd og narkotika var neste skulle en tro enkelte kritikere (som av en eller annen grunn ikke hadde fått med seg at de to allerede var et problem der).

Vi trenger ikke nødvendigvis gå tilbake dit men en mellomting fungerer for de fleste. Og at ansatte jobber alene på bensinstasjoner på nattestid i bybildet er en stor uting.

Joda fint å få ei pølse med løk kl tre på natta men viktigere med trygg arbeidsplass for de ansatte.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Har unger som trener til sent hver dag, har ikke mulighet til å treffe butikktider før 18 i hverken hverdager eller helger. Minst en gang i uka kommer ungene på noe de trenger i matboks. turmat eller noe. Helst ville jeg ukeshandlet søndag formiddag, noe jeg gjorde de årene jeg bodde i utlandet. 

Anonymkode: ff10b...e02

• Liker 9
Skrevet

Husker da jeg jobbet på Rema 1000..da vi stengt 20 på hverdag og 18 på lørdag...det var deilig...og alle klarte og handle. Tenker på de som ikke kommer hjem før 2330 eller senere nå...

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Ja det går fint, jobber turnus, så handler stort sett på dagtid, mye mindre folk da. 

Anonymkode: 00cf6...5ab

• Liker 1
Skrevet

Handler aldri så sent, så det hadde gått helt fint. 

Skrevet

Ja, men det at jeg klarer meg er da ingen god grunn til at de skal nektes å ha åpent senere.

Skrevet

Er ikke her for å "klare meg". Det øker livskvaliteten betraktelig å kunne ta seg en tur på døgnåpen matbutikk, bestille takeaway på kvelden, stoppe på bensinstasjon under lang kjøretur osv. Vi alle hadde "klart oss" uten bil også, så vi kan jo begynne med hest og kjerre igjen...

Anonymkode: 24676...5db

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde vært fantastisk å ikke ha alternativet til å handle seint.

Anonymkode: 9414c...181

• Liker 3
Skrevet

Kødder du? Jeg kommer fra en plass hvor matbutikken åpnet klokka 10 og stengte klokka 16 hver dag, 15 på lørdager. Sånn hadde de fortsatt holdt på om de ikke innførte selvbetjent butikk.

Anonymkode: 217d4...c1c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde klart meg helt fint. Handler aldri fysisk i butikk etter kl 18. Det meste av matvarer handler jeg på netthandel og får det levert på døra. 

Anonymkode: 98a14...163

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...