Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden kjente jeg at den ene tommelen var nummen. Dagen etter var mer av hånda nummen og kjennes ut som den sover. I løpet av ei uke har nummenheten og prikkingen spredd seg til hele armen, opp over halsen, ryggen, brystet og magen. Men kun på høre side av kroppen. Kjennes ut som jeg er bedøvet. Klarer nesten ikke å skrive for hånd. Har også litt vondt på høyre øre, og sår i hodebunnen bak øret. Legen skjønner ikke hva det kommer i fra. Jeg skal til nevrolog, men er litt ventetid. Jeg er gravid i uke 16. men legen min vet ikke om det kommer av svangerskapet eller ikke. Har noen opplevd noe lignende? Finner ingenting på Google om det, kun nummenheten i hånd, men ikke så spredt utover kroppen som jeg har det. 

Anonymkode: 402c0...7d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd det selv. Men, det høres veldig ut som du har fått en nerve skikkelig i klem

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For to uker siden kjente jeg at den ene tommelen var nummen. Dagen etter var mer av hånda nummen og kjennes ut som den sover. I løpet av ei uke har nummenheten og prikkingen spredd seg til hele armen, opp over halsen, ryggen, brystet og magen. Men kun på høre side av kroppen. Kjennes ut som jeg er bedøvet. Klarer nesten ikke å skrive for hånd. Har også litt vondt på høyre øre, og sår i hodebunnen bak øret. Legen skjønner ikke hva det kommer i fra. Jeg skal til nevrolog, men er litt ventetid. Jeg er gravid i uke 16. men legen min vet ikke om det kommer av svangerskapet eller ikke. Har noen opplevd noe lignende? Finner ingenting på Google om det, kun nummenheten i hånd, men ikke så spredt utover kroppen som jeg har det. 

Jeg hadde det på venstre side. Det begynte rundt uke 20 en gang😅 gikk over etter fødsel 🤷🏼‍♀️vet ikke hva det var. 

Anonymkode: 688e7...c8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde det på venstre side. Det begynte rundt uke 20 en gang😅 gikk over etter fødsel 🤷🏼‍♀️vet ikke hva det var. 

Anonymkode: 688e7...c8d

Hmm okei.. kunne du få noe medisiner eller noe for det, eller gikk du til noe behandling, kiropraktor eller akupunktur for å lindre? Er så ille når jeg nesten ikke kan bruke høyre hånda og er frisør, og har en datter på 2 år som jeg må hjelpe mye med ting fortsatt..

Skrevet

Kan være et symptom på MS

Anonymkode: 100f8...ecd

Skrevet

Søk opp B12 Foreningen på facebook og les der om B12 mangel.  Vitamin mangel kan faktisk føre til alvorlige tilstander og sykdom .
Som gravid bruker du vel folat, men det kan dekke over en B12 mangel . Du bør snakke med legen din om dette, men vær også klar over at leger ikke kan så mye om vitaminer og mineraler for det er bare noen timer av deres 7 år lange utdanning.
Google på engelsk for da får du opp mer informasjon ang vitaminmangel og hvilke symptomer dette kan gi . 

https://www.dagensmedisin.no/sektionerno/medisinstudenter-kan-ikke-nok-om-ernaering/436736

Anonymkode: becc1...857

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...