Gå til innhold

Lite følelse i huden og prikking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to uker siden kjente jeg at den ene tommelen var nummen. Dagen etter var mer av hånda nummen og kjennes ut som den sover. I løpet av ei uke har nummenheten og prikkingen spredd seg til hele armen, opp over halsen, ryggen, brystet og magen. Men kun på høre side av kroppen. Kjennes ut som jeg er bedøvet. Har også litt vondt på høyre øre, og sår i hodebunnen bak øret. Legen skjønner ikke hva det kommer i fra. Jeg skal til nevrolog, men er litt ventetid. Jeg er gravid i uke 16. men legen min vet ikke om det kommer av svangerskapet eller ikke. Har noen opplevd noe lignende? Finner ingenting på Google om det, kun nummenheten i hånd, men ikke så spredt utover kroppen som jeg har det. 

Anonymkode: ebaa4...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis lege/nevrolog ikke finner noe, så kan du finne en kiropraktor for å se om du har nerve i klem. Jeg har isjas og har nesten ikke følelse i hele venstresiden, veldig ekkelt. Men kiropraktor fikser det :)

Anonymkode: cc718...923

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vært hos kiropraktor. Men hun mente at om det hadde vært noe i klem som kom fra nakken så hadde det kun gått utover armen, ikke ned hele ryggen og ned til magen. Har ingenting i beinene. Isjias er vel ofte bein det går utover? Eller er det også i armen osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle forresten til kiropraktoren igjen etter jeg hadde vært hos nevrolog. Hun ville bare at de skulle prøve å finne ut hva det var først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja har vært hos kiropraktor. Men hun mente at om det hadde vært noe i klem som kom fra nakken så hadde det kun gått utover armen, ikke ned hele ryggen og ned til magen. Har ingenting i beinene. Isjias er vel ofte bein det går utover? Eller er det også i armen osv? 

Isjias er i beinet ja. Jeg mente ikke at din nummenhet var pga isjias. men at det kunne være pga nerver i klem, og at kiropraktor kunne se på det. Jeg er ikke kiropraktor så jeg vet ikke om det hun sier er riktig eller ikke. Men jeg vet at jeg har vært hos 3 forskjellige behandlere på kort tid, med veldig ulikt syn på situasjonen jeg var der for. 

Tvi tvi hos nevrolog, håper de finner ut at det er lett å fikse ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Isjias er i beinet ja. Jeg mente ikke at din nummenhet var pga isjias. men at det kunne være pga nerver i klem, og at kiropraktor kunne se på det. Jeg er ikke kiropraktor så jeg vet ikke om det hun sier er riktig eller ikke. Men jeg vet at jeg har vært hos 3 forskjellige behandlere på kort tid, med veldig ulikt syn på situasjonen jeg var der for. 

Tvi tvi hos nevrolog, håper de finner ut at det er lett å fikse ❤️ 

Okei skjønner:)

Takk, håper på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev dette minelegger tidligere. Og har etter sykehus opphold fått beskjed om at jeg har « myelitt» Betennelse i en del av ryggmargen i nakken. Jeg har fortsatt ikke fått svar på hva det har kommet av. De tror det er ett virus. Noen som har fått dette uten at legen fant noen grunn eller pga virus for eksempel? 
(har ikke borrelia eller ms)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...