Gå til innhold

Overgangsalder, hva er din største plage?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.1.2024 den 9.05):

Men hormonbehandling er jo ikke bra for helsa 

Anonymkode: 26ee8...e2c

Det stemmer at HRT kan medføre en noe økt kreftrisiko, men med de nyere produktene er denne risikoen mye mindre enn hva den var tidligere. Og så kan man jo velge om overgangsplagene går såpass mye utover livskvaliteten at det er verd å ta sjansen, eller om man orker å "stå i det" i 3-10 år med alt det kan innebære. Jeg vet hva jeg velger :) Uten HRT hadde jeg antakelig vært langtidssykemeldt, jeg hadde såpass sterke plager at jeg ikke klarte å fungere normalt i hverdagen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe hetetokter, men utover det er jeg positivt overrasket over at jeg har lite plager. Etter at jeg begynte å ta kosttilskuddet Remifemin, som inneholder planteøstrogener, har også hetetoktene blitt mindre.  Jeg får noe hetetokter på kvelden, og dessverre gjerne i det jeg er i ferd med å sovne, men har lite ellers i løpet av dagen. 

Nå som jeg ikke har menstruasjon lenger, er jeg mer stabil i humøret. Det er også lettere å passe vekta (selv om jeg fortsatt er tykk) når jeg slipper den ekstreme sulten som jeg tidligere var plaget av rett før og under menstruasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja. P-piller er jo ikke bra for helsa. Også hormoner. 

Anonymkode: 26ee8...e2c

En mye høyere dose, i en alder der du har egenproduksjon- overhodet ikke samme sak. 

Anonymkode: 37a32...69c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...