AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Del Skrevet 26. august 2023 Min største plage er helt klart det psykiske (angst, panikkanfall og nedstemthet). Anonymkode: a65a6...29c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Del Skrevet 26. august 2023 Må passe litt mer på kalorier enn før for at det ikke skal legge seg på magen. Ellers har jeg heldigvis ingen plager. Anonymkode: e1085...294 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min største plage er helt klart det psykiske (angst, panikkanfall og nedstemthet). Anonymkode: a65a6...29c Rart, jeg har de siste to tre årene fått høre på kvinneguiden at overgangsalderen gjør kvinner både våtere og kåtere. Aldri noe om plager. Anonymkode: 412bc...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Del Skrevet 26. august 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Rart, jeg har de siste to tre årene fått høre på kvinneguiden at overgangsalderen gjør kvinner både våtere og kåtere. Aldri noe om plager. Anonymkode: 412bc...c4e Det er bare en tredjedel av kvinner som har mange plager i forbindelse med overgangsalderen, men det er ekstremt rart at du aldri har hørt om det. https://forskning.no/aldring-hormoner-ny/kvinner-opplever-ogsa-en-rekke-positive-sider-ved-overgangsalderen/283949 Anonymkode: e1085...294 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Rart, jeg har de siste to tre årene fått høre på kvinneguiden at overgangsalderen gjør kvinner både våtere og kåtere. Aldri noe om plager. Anonymkode: 412bc...c4e Ikke gjør deg dum. Om du er så uvitende om overgangsalderen er det bare å google litt for å bli mer opplyst om endel plager som mange opplever. Min største plage nå er at jeg lettere legger på meg. Anonymkode: 20815...c1c 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Rart, jeg har de siste to tre årene fått høre på kvinneguiden at overgangsalderen gjør kvinner både våtere og kåtere. Aldri noe om plager. Anonymkode: 412bc...c4e Da trur jeg du må lese deg opp litt når det gjelder overgangsalder. Anonymkode: a65a6...29c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Del Skrevet 26. august 2023 Plagene jeg hadde var: Svettetokter og vektoppgang. Og kanskje litt (mye?) mer irritabel. Men skylder det på "Karen" 😄 Anonymkode: 4b2f4...f99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Rart, jeg har de siste to tre årene fått høre på kvinneguiden at overgangsalderen gjør kvinner både våtere og kåtere. Aldri noe om plager. Anonymkode: 412bc...c4e Da bør du skaffe deg andre kilder enn Kvinneguiden. Anonymkode: 4b2f4...f99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Del Skrevet 26. august 2023 Min største og eneste plage er at jrg blir litt fortere sliten enn før, men det tror jeg kanskje mer er alderen? Ser mannen min, som er like gammel som meg, har det på samme måten😁. Har forresten også fått litt lettere for å legge på meg, det har sneket seg på et par ekstra kilo. Anonymkode: 45e6e...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Del Skrevet 26. august 2023 Jeg sover ikke en hel natt i strekk mer. Anonymkode: 74c15...7be 4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Rart, jeg har de siste to tre årene fått høre på kvinneguiden at overgangsalderen gjør kvinner både våtere og kåtere. Aldri noe om plager. Anonymkode: 412bc...c4e Det er fordi du sikkert er en mann med dårlig syn og hørsel. Anonymkode: b2a24...781 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Del Skrevet 26. august 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er fordi du sikkert er en mann med dårlig syn og hørsel. Anonymkode: b2a24...781 Han tuller, skjønner du vel Anonymkode: 78c25...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Del Skrevet 26. august 2023 For første gang i mitt liv legger jeg på meg, og så har jeg fått sår og tørr skjede. Anonymkode: 1f718...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 26. august 2023 #14 Del Skrevet 26. august 2023 Jeg har hetetokter, men utover det er overgangsalderen mye bedre enn jeg hadde fryktet. Har ikke hatt menstruasjon siden mars i fjor og det er en befrielse. Nå som jeg ikke har menstruasjon lenger, er jeg mer stabil i humør og psyke. Det er også lettere å ha kontroll på matinntaket siden jeg var plaget av sterk sultfølelse når jeg var premenstruell. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Del Skrevet 26. august 2023 Jeg har blitt mer rørt. Tar til tårene fort. Har mer angst og katastrofe tanker Anonymkode: bd43e...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Del Skrevet 26. august 2023 Hvilke alder kom dere i overgangsalderen? Anonymkode: 283d1...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #17 Del Skrevet 26. august 2023 1 hour ago, Kniv & gaffel said: Har ikke hatt menstruasjon siden mars i fjor og det er en befrielse. Jeg har ikke hatt menstruasjonen selv siden september i fjor, men hver. eneste. måned. får jeg kraftige premenstruelle symptomer (smerter/stikk og ømme og «fulle») i puppene og i magen som varer i alt fra 2-3 uker. Kroppen min er ekstremt var for stress, derfor uteblitt. Er 48. Anonymkode: a4ce9...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #18 Del Skrevet 26. august 2023 Er 56 år og fremdeles i syklus. Men merket godt mer vondt i ledd og vekta begynte å øke for noen mnd siden. Var ikke sulten lengre og følte meg fortere mett. Likevel hadde vekta krøpet opp 2-3 kg. Nå har jeg droppet endel type matvarer og plutselig er leddsmerter borte og vekta går nå nedover uten problemer. Skal begynne med styrketrening mer målrettet nå. Føler meg faktisk friskere nå enn da jeg var stresset småbarnsmamma i tidsklemma for mange år siden. Ingen andre plager (enda). Drar seg vel på når jeg mister mens. Anonymkode: c3e08...e7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #19 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke hatt menstruasjonen selv siden september i fjor, men hver. eneste. måned. får jeg kraftige premenstruelle symptomer (smerter/stikk og ømme og «fulle») i puppene og i magen som varer i alt fra 2-3 uker. Kroppen min er ekstremt var for stress, derfor uteblitt. Er 48. Anonymkode: a4ce9...965 Ble det slik etter du mistet mensen? Eller hadde du det før også? Anonymkode: 283d1...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #20 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er 56 år og fremdeles i syklus. Men merket godt mer vondt i ledd og vekta begynte å øke for noen mnd siden. Var ikke sulten lengre og følte meg fortere mett. Likevel hadde vekta krøpet opp 2-3 kg. Nå har jeg droppet endel type matvarer og plutselig er leddsmerter borte og vekta går nå nedover uten problemer. Skal begynne med styrketrening mer målrettet nå. Føler meg faktisk friskere nå enn da jeg var stresset småbarnsmamma i tidsklemma for mange år siden. Ingen andre plager (enda). Drar seg vel på når jeg mister mens. Anonymkode: c3e08...e7e Kan jeg spørre hvilke matvarer du droppet? Sliter med smerter og vektøkning og at kiloene sitter virkelig bomfast, aner ikke hva jeg skal gjøre for kroppen min er blitt til en fremmed... Anonymkode: 008a4...c25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå