totti_1 Skrevet 26. august 2023 #1 Del Skrevet 26. august 2023 Da Loreen vant Eurovision takket være juryens stemmer, ble hun beskyldt for å stjele førsteplassen. Det var låten "Cha cha cha" som var den egentlige vinneren sa folk. Jeg likte Loreens låt veldig godt, selv om jeg forstod de som syntes den var litt tam. Null forståelse hadde jeg for den andre låten 🤢 Uansett: Siden Eurovision er Loreens låt spilt av 250 millioner ganger. Det er et utrolig høyt tall! Cha cha cha er spilt av 100 millioner ganger. Dette viser at juryen visste hva de gjorde. Skillet mellom Loreen og Cha cha cha har bare vokst ift. antall avspillinger. Så Loreens låt modner mye bedre. Kan vi slutte å kritisere juryen? Europa klarer ikke å velge rett vinner med promille og elendig musikksmak. Jury-ordningen har vært et friskt pust. Dette innlegget bygger på fakta og ikke mine meninger 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 28. august 2023 Forfatter #2 Del Skrevet 28. august 2023 Ingen angrende Cha cha cha-fans? 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 28. august 2023 #3 Del Skrevet 28. august 2023 totti_1 skrev (2 minutter siden): Ingen angrende Cha cha cha-fans? 😆 Nope 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 28. august 2023 #4 Del Skrevet 28. august 2023 Jeg bare tenker at Eurov handler om mer enn å skrive en mest mulig basic enkel-å-like radiosang. Cha cha cha var umiddelbart kulere og mer underholdende. Loreen og Sverige har vunnet hundre ganger før, så det var veldig kjedelig. Jeg synes ikke jury har noe å gjøre i Eurovision. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 28. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 28. august 2023 Bøtteballetten skrev (56 minutter siden): Nope 😂 Fair 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Del Skrevet 30. august 2023 Nå er Eurovision ganske mye mer enn bare musikk på øret da. Men ok - Hvordan forklarer du "snap" da, som kom på 20. plass ifjor og endre opp med å gruse alles antall avspillinger i etterkant, hvorfor reddet ikke juryen den..? Det er noe som skurrer med juryen og Sverige. Og egentlig er det noe rart med juryen og Norge også (ref 2019, og forsåvidt 2023 også). Poengkriteriene de skal bruke, vs hvem som faktisk får poeng henger ikke på greip i det hele tatt. Det var Spania som skulle tatt juryseieren i år, utifra juryens kriterier (selv om den sangen er en av de jævligste jeg personlig har hørt). Hos flere land gav alle i juryen laveste score til akkurat samme land, da er det noe korrupt der også, og hovedpoenget med juryen er å sikre at nettopp slike naboforhold viskes ut. Allikevel er det en helt anerkjent greie hvert eneste jævla år at Kypros/Hellas gir hverandre 12 poeng - HVORFOR er det ingen som slår ned på det? Jeg merker at jeg hisser meg opp på ekte her 🎃 Og vet du hvem som faktisk sitter i juryen? Over halvparten har bakgrunn innenfor popmusikk, og gjennomsnittsalderen deres er nesten dobbelt så høy som deltakernes. Det er ikke representativt i det hele tatt, og det blir helt feil å favorisere én sjanger på denne måten i en musikkonkurranse! Iallefall når et av kriteriene de ser på de nyskaping/ kreativitet. Det var ingen!! grunn til at for eksempel Tyskland skulle få så sinnsykt lite poeng, men det er knapt folk i juryen med den type musikk bakgrunn. Denne dama har gjort et helt sinnsykt bra arbeid med å grave i dette; Denne bør du se, du som baserer deg på fakta og ikke meninger. (Og ja - denne videoen er lang! Det er faktisk jævlig mye å ta tak i her) Dessuten BETALER seerne for å stemme. At det da fremdeles, når nesten alle land er enige, (og i tillegg ikke ETT eneste jævla televote-land hadde Sverige på topp, det er jo en utrolig bragd i seg selv.) ikke er fysisk mulig å få favoritten sin til topps, da er det jo nærmest svindel å ta betalt for disse stemmene. Så nei, vi skal IKKE slutte å kritisere juryen! Dette kan jeg prate om i timevis, men det er midnatt og jeg skal stå opp tidlig. Anonymkode: 5fe76...5bb 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 31. august 2023 #7 Del Skrevet 31. august 2023 Jeg Likte også tatoo bedre etterhvert. Kvalitetsmessig er den jo myyye bedre en cha cha cha, uansett om man liker den eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 2. september 2023 #8 Del Skrevet 2. september 2023 On 8/28/2023 at 10:13 PM, totti_1 said: Ingen angrende Cha cha cha-fans? 😆 Absolutt ikke! Han har konsert i nabobyen min neste måned, og dit skal jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 2. september 2023 #9 Del Skrevet 2. september 2023 nei ikke noen angrende cha cha stemmer her. loreen sin var jo en cover versjon av en polsk låt. er helt sykt at den ikke ble disket for plagiat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 9. september 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 9. september 2023 Ænema skrev (På 3.9.2023 den 0.28): nei ikke noen angrende cha cha stemmer her. loreen sin var jo en cover versjon av en polsk låt. er helt sykt at den ikke ble disket for plagiat. Mener jeg har hørt den... ganske åpenbart tjuveri slik jeg husker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet 10. september 2023 #11 Del Skrevet 10. september 2023 Jeg mener at Eurovision bør ha både jury og telefonstemmer, men syns ikke dagens juryordning er perfekt. Fem jurymedlemmer pr. land, og som noen påpekte tidligere i tråden, flesteparten med erfaring innen popmusikk, viser jo at poplåter har større sannsynlighet til å slå an hos juryene enn mer alternativ musikk. Noe av det jeg elsker med Eurovision er å høre annerledes musikk. Vil kanskje utvide antallet medlemmer pr. land, ha mennesker i alle mulige aldre og med ulik musikkbakgrunn. Finnes jo mange måter man kan kalle seg "musikkekspert", så jeg vil ha både folk fra popbransjen, men også folk med erfaring innen andre typer som rock, jazz, folkemusikk og det som skulle være. MEN jeg er også selv veldig glad i Tattoo og syns den fortjente å vinne. Loreen er helt rå på scenen, og digget låten i seg selv også 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 10. september 2023 #12 Del Skrevet 10. september 2023 Finland skulle selvsagt vunnet. De fanget Eurovision-ånden på en utmerket måte. Tattoo kan du få gratis av meg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #13 Del Skrevet 10. september 2023 KoopaTroopa skrev (På 28.8.2023 den 23.17): Jeg bare tenker at Eurov handler om mer enn å skrive en mest mulig basic enkel-å-like radiosang. Cha cha cha var umiddelbart kulere og mer underholdende. Loreen og Sverige har vunnet hundre ganger før, så det var veldig kjedelig. Jeg synes ikke jury har noe å gjøre i Eurovision. Loreen har bare vunnet 1 gang før. Anonymkode: efb52...0de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. september 2023 #14 Del Skrevet 10. september 2023 Følger ikke mye med på eurovision. Men når tattoo kommer på radioen så skrur jeg ned volumet. Kan ikke fordra den sangen, hater den. Hater også "nye sedler" eller hva den heter av karpe(?). Mens når cha cha cha kommer på så skrues volumet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 10. september 2023 #15 Del Skrevet 10. september 2023 Fortsatt er Finland og cha cha cha vinner for meg. Hvis man skal gå etter antall avspillinger i etterkant er jo juryen helt på jordet med vinnerne i 2016 og 2018, de er vel knapt spilt i etterkant? Mens vår Keiino ble sviktet totalt av juryene og er spilt masse fra 2019. Juryene kan bli med videre, men må enten ha mindre å si, eller så må poengene være fra mange flere jurymedlemmer. Jeg har tro på at Keiino er med i 2024 igjen, men ble litt bekymret da det går rykter om svenske låtskrivere🙈 Også må vi sende de videre og ikke la oss lure av Tix lignende greier igjen, det vinner ALDRI! 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #16 Del Skrevet 14. september 2023 I 2022 var det forhåndsbestemt at Ukraina skulle vinne i 2023 var det forhåndsbestemt at Loreen skulle vinne. Anonymkode: 993fb...db0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #17 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 16.28): Loreen har bare vunnet 1 gang før. Anonymkode: efb52...0de No shit, Sherlock. Trodde hun hadde vunnet 100 ganger før og var 138 år gammel jeg. Jeg husker hverken tatoo eller chachacha. Like greit siden jeg har en tendens til å få sånn musikk på hjernen Anonymkode: e71e9...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 16. september 2023 #18 Del Skrevet 16. september 2023 totti_1 skrev (På 9.9.2023 den 19.39): Mener jeg har hørt den... ganske åpenbart tjuveri slik jeg husker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 16. september 2023 #19 Del Skrevet 16. september 2023 Jeg trodde Loreen sin melodi, først var den andre låten hun er kjent for. Alt for lik. Jeg mener det er tid for og høre mere på oss en juryen, når det spriker så mye. Keino fesk hadde også vunnet om det sto på hva folket hadde stemt. Synes ikke Loreen heller burde vinne, netopp pga for lik den tidligere låten. Derfor jeg er veldig gla vi ikke heller sendte keino for andre gang, den låten også var veldig lik demmes første låt dem deltok med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaiai Skrevet 16. september 2023 #20 Del Skrevet 16. september 2023 Ænema skrev (14 minutter siden): 😳😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå