AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Hei. Jeg har både idag og igår hatt brun utflod. Og den ene gangen idag hang det en tjukk tråd med slim ut fra skjeden (uten blod eller farge, kun helt blankt) høres dette ut som en begynnende spontanabort? Eller kan det være en missed abortion?😬 synes det er så drit å ikke vite! Jeg har smerter. Jeg har tidligere hatt spontanabort, rett før jeg ble gravid med sønnen min som er 1 1/2 år. Jeg husker ikke helt men tror blødninger og smerter kom ganske fort etter hverandre, og da var det ingen tvil. Og når jeg var gravid med sønnen min så tror jeg ikke jeg blødde noe som helst. En privat ultralyd på klinikk koster over 1600 kr + at hvis jeg skal ta det så har jeg ikke tid før fredag neste uke. Jeg regner med at legen og jordmor ikke har utstyret til å ta en innvendig ultralyd. Anonymkode: 98d1a...573
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Jeg har IKKE smerter skulle det stå. TS Anonymkode: 98d1a...573
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Tja.. Det kan være helt uskyldig. Hvor langt er du på vei? Det er jo ingenting du får gjort fra eller til, så du kan bare vente Anonymkode: 54d6d...fac
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja.. Det kan være helt uskyldig. Hvor langt er du på vei? Det er jo ingenting du får gjort fra eller til, så du kan bare vente Anonymkode: 54d6d...fac Er rundt uke 6, snart uke 7 tror jeg. Nei er vel ikke så mye mer å gjøre enn å vente 😕 men det er ventinga som er så fæl 🙈 Ts Anonymkode: 98d1a...573
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Du kan be om å få måle HCG hos legen? Ellers er det bare å vente å se.. Det kan være SA/MA, men alt kan være i orden også.. Anonymkode: 04cef...451
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du kan be om å få måle HCG hos legen? Ellers er det bare å vente å se.. Det kan være SA/MA, men alt kan være i orden også.. Anonymkode: 04cef...451 Okei 😊 håper det er i orden .. 🤞🏼 men jeg får ikke fri fra jobb for å gå til legen (så lenge jeg ikke jobber 100% stilling, jeg har 80%).. så må nesten være når jeg har fri som er på fredag neste uke.. hmm.. kanskje jeg får spør om det Ts Anonymkode: 98d1a...573 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Kan være helt uskyldig, kan være SA eller MA eller exu.. Anonymkode: 52c86...194
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 For min del var pengene til privat TUL litt før den tid veldig verdt det. Det er jo ingen garanti (ting kan gå galt etter uke 8 også), men du får bekreftet hvor langt du er på vei, om hjertet slår, antall foster og ikke minst at det sitter der det skal. Det gjorde hvertfall for min del at det var lettere å holde ut til UL i uke 12, jeg klarte å ikke bli hysterisk når jeg merket stikkende smerter, at jeg ikke hadde blitt kvalm ennå før uke 8-9 osv. At jeg slapp å ta alle små ting som tegn. Så du får jo vurdere økonomien og hvor mye uvissheten plager deg, det vil jo ikke kunne endre utfallet, men det gir mer trygghet dersom alt er bra. Anonymkode: 28571...f38
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For min del var pengene til privat TUL litt før den tid veldig verdt det. Det er jo ingen garanti (ting kan gå galt etter uke 8 også), men du får bekreftet hvor langt du er på vei, om hjertet slår, antall foster og ikke minst at det sitter der det skal. Det gjorde hvertfall for min del at det var lettere å holde ut til UL i uke 12, jeg klarte å ikke bli hysterisk når jeg merket stikkende smerter, at jeg ikke hadde blitt kvalm ennå før uke 8-9 osv. At jeg slapp å ta alle små ting som tegn. Så du får jo vurdere økonomien og hvor mye uvissheten plager deg, det vil jo ikke kunne endre utfallet, men det gir mer trygghet dersom alt er bra. Anonymkode: 28571...f38 Da mener jeg altså å bestille privat time fredag neste uke, evnt etter jobb hvis du vil ha det før (de jeg gikk til, i en av de større byene i landet, hadde også åpent på kveldstid, så jeg gikk etter jobb). Men rundt uke 8 er jo bedre enn uke 6-7 fordi man vet mer da og kan se mer Anonymkode: 28571...f38
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan være helt uskyldig, kan være SA eller MA eller exu.. Anonymkode: 52c86...194 Den brune utfloden stopppet opp litt. Men nå har jeg begynnt å få litt rød frisk blødning. Så det når jeg var på do nettopp. Huff føler ikke dette går veien 😭 tok en til graviditetstest tidligere idag og det var en kjempesterk teststrek som kom med en gang. Og så har jeg vært veldig kvalm i hele dag. Så om det er en SA/MA så virker det som at hcg’en er like høy enda merkelig nok.. jeg har ikke smerter, men kan vel plutselig komme etter hvert .. TS Anonymkode: 98d1a...573
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For min del var pengene til privat TUL litt før den tid veldig verdt det. Det er jo ingen garanti (ting kan gå galt etter uke 8 også), men du får bekreftet hvor langt du er på vei, om hjertet slår, antall foster og ikke minst at det sitter der det skal. Det gjorde hvertfall for min del at det var lettere å holde ut til UL i uke 12, jeg klarte å ikke bli hysterisk når jeg merket stikkende smerter, at jeg ikke hadde blitt kvalm ennå før uke 8-9 osv. At jeg slapp å ta alle små ting som tegn. Så du får jo vurdere økonomien og hvor mye uvissheten plager deg, det vil jo ikke kunne endre utfallet, men det gir mer trygghet dersom alt er bra. Anonymkode: 28571...f38 Ja det er sant. Men har ikke mulighet før fredag det er langt til klinikken som har tidlig ultralyd. Men føler ikke dette går veien, den brune utfloden stoppet opp litt, men nå blør jeg litt friskt rødt blod. Man skal vel ikke se friskt rødt blod om alt står bra til der inne har ingen smerter enda da.. så tok jeg en graviditetstest tidligere idag, og den var fortsatt kjempepositiv, med en teststrek som ikke kunne vært sterkere. Men om det er en SA/MA tar det kanskje litt tid før hcg’et synker og man kan se det på graviditetstesten.. ? jeg vet ikke. Ville ta en test idag for å se om den var like sterk, og det var den. Ts Anonymkode: 98d1a...573
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja det er sant. Men har ikke mulighet før fredag det er langt til klinikken som har tidlig ultralyd. Men føler ikke dette går veien, den brune utfloden stoppet opp litt, men nå blør jeg litt friskt rødt blod. Man skal vel ikke se friskt rødt blod om alt står bra til der inne har ingen smerter enda da.. så tok jeg en graviditetstest tidligere idag, og den var fortsatt kjempepositiv, med en teststrek som ikke kunne vært sterkere. Men om det er en SA/MA tar det kanskje litt tid før hcg’et synker og man kan se det på graviditetstesten.. ? jeg vet ikke. Ville ta en test idag for å se om den var like sterk, og det var den. Ts Anonymkode: 98d1a...573 Jeg har blødd masse frisk blod denne graviditeten, tilogmed store klumper. Alt er likevel fint med babyen 😊 Anonymkode: d911a...0b4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja det er sant. Men har ikke mulighet før fredag det er langt til klinikken som har tidlig ultralyd. Men føler ikke dette går veien, den brune utfloden stoppet opp litt, men nå blør jeg litt friskt rødt blod. Man skal vel ikke se friskt rødt blod om alt står bra til der inne har ingen smerter enda da.. så tok jeg en graviditetstest tidligere idag, og den var fortsatt kjempepositiv, med en teststrek som ikke kunne vært sterkere. Men om det er en SA/MA tar det kanskje litt tid før hcg’et synker og man kan se det på graviditetstesten.. ? jeg vet ikke. Ville ta en test idag for å se om den var like sterk, og det var den. Ts Anonymkode: 98d1a...573 Vet om flere som har blødd friskt blod uten at noe er galt. Særlig om det ikke er enorme mengder. Det skal være normalt med små blødninger såpass tidlig. Samtidig som blødning kan være tegn på SA, og at testene kan være sterke en stund underveis/etterpå også. Testene er heller ikke ment for å brukes til å sjekke hvor sterk streken er, hver test har ikke like mye fargestoff. Blir blødningene store, eller du får kraftige smerter, så ville jeg kontaktet lege, det kan være tegn på enten SA eller noe annet galt. Anonymkode: 28571...f38
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #14 Skrevet 28. august 2023 Jeg hadde mye brunt blod i starten på dette svangerskapet, hadde også en kjempe stor frisk blødning i uke 6. Men det har gått bra hittil, 8 dager igjen til termin😊 Jeg fikk påvist UVI, tidlig i svangerskapet også, så legen trodde mye av det brune utfloden skyldtes det siden det stoppet etter antibiotikakur 😊 Tok også hcg blodprøver som hadde fine stigninger 😊 Anonymkode: d69fc...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #15 Skrevet 28. august 2023 Jeg har opplevd blødninger i svangerskap 3 ganger. Første gangen en plutselig rennende blødning. (Dette svangerskapet gikk bra). Andre gang kramper i livmor og fossblødning (dette var en missed abortion, begynte å blø 3 uker etter fosteret hadde dødd). Tredje gang hadde jeg småblødninger fra jeg var 8 til 16 uker på vei. Var ofte til gynekolog for å sjekke at det gikk bra. Også denne gangen gikk det bra. TS det kan gå begge veier dette. Men utifra beskrivelsen din så må du ikke håpe for mye selv om det er andre folk som har bløddndet har gått bra med. En blødning tidlig i svangerskapet er som oftest en spontanabort. Anonymkode: f9ca6...3c9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 12.19): Vet om flere som har blødd friskt blod uten at noe er galt. Særlig om det ikke er enorme mengder. Det skal være normalt med små blødninger såpass tidlig. Samtidig som blødning kan være tegn på SA, og at testene kan være sterke en stund underveis/etterpå også. Testene er heller ikke ment for å brukes til å sjekke hvor sterk streken er, hver test har ikke like mye fargestoff. Blir blødningene store, eller du får kraftige smerter, så ville jeg kontaktet lege, det kan være tegn på enten SA eller noe annet galt. Anonymkode: 28571...f38 Ja det var nokså lite og stoppet veldig fort. Har ikke hatt noe mer blødning eller brun utflod siden jeg la ut dette. Det virker kanskje som det ikke var noe da? Hadde aldri smerter heller. Frister litt å ta privat TUL men det er litt dyrt å bruke penger på det 😬 Ts Anonymkode: 98d1a...573 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 17.43): Jeg har opplevd blødninger i svangerskap 3 ganger. Første gangen en plutselig rennende blødning. (Dette svangerskapet gikk bra). Andre gang kramper i livmor og fossblødning (dette var en missed abortion, begynte å blø 3 uker etter fosteret hadde dødd). Tredje gang hadde jeg småblødninger fra jeg var 8 til 16 uker på vei. Var ofte til gynekolog for å sjekke at det gikk bra. Også denne gangen gikk det bra. TS det kan gå begge veier dette. Men utifra beskrivelsen din så må du ikke håpe for mye selv om det er andre folk som har bløddndet har gått bra med. En blødning tidlig i svangerskapet er som oftest en spontanabort. Anonymkode: f9ca6...3c9 Jeg hadde brun utflod 3 dager og så en friskt blødning på kvelden. Så stoppet det helt opp. Jeg vil tro at det da mest sannsynlig ikke var noe? Det var ikke mye, og så var det aldri noe smerter. Eneste er at om det var/er en MA så vet jeg jo ikke noe enda. Og uvissheten er fæl. Så vurderer en privat Ultralyd på klinikk, men det er veldig dyrt da.. TS Anonymkode: 98d1a...573
AnonymBruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 Du kan få legen til å henvise deg til ultralyd. Jeg har blødd i alle mine tre svangerskap, i de to første gikk det helt fint, det siste utviklet blødningen seg over flere uker til en spontanabort i uke 11. Da testet jeg positivt på test flere uker senere, så hcg kan sitte i. Lykke til❤️ Anonymkode: 1b801...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå