AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Hei! Vi er en stor gjeng som skal spleise på gave til babyshower. Så vi har litt budsjett. Hva kan vi kjøpe som er nyttig og som er ganske dyrt? Kommende mor har barn fra før, så de har en god del fra første... Anonymkode: 27196...7ca
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Hei! Jeg kan bare snakke for meg selv, som er gravid i uke 33, og har en følelse av at det er baby-shower i komminga hvert øyeblikk 😅 Jeg håper så inderlig at mine venninner kjenner meg såpass, og kjøper det jeg ønsker meg mest, nemlig ting til - meg. Jeg har alt av babystæsh fra før, og trenger ikke så mye som en klut. Regner med det er slik for de fleste som nærmer seg slutten av graviditeten, så kjøp gave til mor. Digg vin, deilig pysj, gavekort på massasje, manikyr/pedikyr, gavekort på restaurantbesøk, you name it. Det er mitt beste tips Anonymkode: 09f2c...5a2 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg kan bare snakke for meg selv, som er gravid i uke 33, og har en følelse av at det er baby-shower i komminga hvert øyeblikk 😅 Jeg håper så inderlig at mine venninner kjenner meg såpass, og kjøper det jeg ønsker meg mest, nemlig ting til - meg. Jeg har alt av babystæsh fra før, og trenger ikke så mye som en klut. Regner med det er slik for de fleste som nærmer seg slutten av graviditeten, så kjøp gave til mor. Digg vin, deilig pysj, gavekort på massasje, manikyr/pedikyr, gavekort på restaurantbesøk, you name it. Det er mitt beste tips Anonymkode: 09f2c...5a2 Hvorfor skal du få gave fordi du skal fødd egentlig? Merkelig. Det er jo baby som skal ha en oppmerksomhet. Ts hva med å bare spørre den vordene moren hva de trenger? Hvis ikke er lillelamdress, lue votter og sokker dyrt og fin presang. Selv om det er andre barnet er det kjekt med noe nytt. Anonymkode: e2923...5a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Vet ikke hvilken pris du du mener, men jeg har barn nr 2 nå (skal ikke ha flere) og angrer på at vi ikke kjøpte moonboon til første. Syntes det er for dyrt å kjøpe når vi ikke skal ha flere og bare brukes noen mnd🙈 Ellers er bærsele gull😍 Eller lillelam dress + lue, ullklær, ryggsekk, bæremeis (om de liker turer), nattpose, ullpledd, gåvogn med navn, sykkel med håndtak, bøker, duplo, servise. Evt. lekekjøkken, ballbinge, sklie til å ha innendørs om de ikke har noe sånt fra før. Det er jo gøy for det eldre barnet også😊 Anonymkode: 70dc4...85b 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke hvilken pris du du mener, men jeg har barn nr 2 nå (skal ikke ha flere) og angrer på at vi ikke kjøpte moonboon til første. Syntes det er for dyrt å kjøpe når vi ikke skal ha flere og bare brukes noen mnd🙈 Ellers er bærsele gull😍 Eller lillelam dress + lue, ullklær, ryggsekk, bæremeis (om de liker turer), nattpose, ullpledd, gåvogn med navn, sykkel med håndtak, bøker, duplo, servise. Evt. lekekjøkken, ballbinge, sklie til å ha innendørs om de ikke har noe sånt fra før. Det er jo gøy for det eldre barnet også😊 Anonymkode: 70dc4...85b Vi har kjøpt moonboon til nr to. Regner med å få solgt den til en del Anonymkode: e2923...5a8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Evt. babygym, tripp trapp stol eller vippestol😄 eller bare gavekort på feks barnas hus👍 Anonymkode: 70dc4...85b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har kjøpt moonboon til nr to. Regner med å få solgt den til en del Anonymkode: e2923...5a8 Syntes du det er verdt det?😊 har en klistremerkebaby, så er litt redd det blir bomkjøp🙈 Anonymkode: 70dc4...85b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syntes du det er verdt det?😊 har en klistremerkebaby, så er litt redd det blir bomkjøp🙈 Anonymkode: 70dc4...85b Tre uker igjen før fødsel så tiden vil vise. Men jeg hadde en unge som kun sov i bevegelig vogn sist så jeg tar sjansen Anonymkode: e2923...5a8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Har handlet mye fint til venner her: https://www.heltunik.no/new_products De har startsett og milepæl tepper og mye søtt og morsomt. Liker også godt å kjøpe ting til mor som feks gavekort, massasje osv Anonymkode: 93ce8...022
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 en kurv med klær, klurer, olje, blæie, div ting man trenger i starten Anonymkode: 057f8...9d7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 Stokke Tripp-trapp stol er en fin og dyr gave. Anonymkode: 4fda7...14e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Syntes du det er verdt det?😊 har en klistremerkebaby, så er litt redd det blir bomkjøp🙈 Anonymkode: 70dc4...85b Ja!!! Den er verdt det. Ikke meg du spurte, men hadde det til min nr 2. føltes ut som vi var tre foreldre. Har også leid den ut i etterkant og tjent 6000 kr på det😊 Ville kjøpt den, testet den, uansett om den fungerer eller ikke ville jeg leid den ut til du har dekket over halve summen og så selge den til halv pris. Da taper du ingenting 😊 Anonymkode: 27196...7ca
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg kan bare snakke for meg selv, som er gravid i uke 33, og har en følelse av at det er baby-shower i komminga hvert øyeblikk 😅 Jeg håper så inderlig at mine venninner kjenner meg såpass, og kjøper det jeg ønsker meg mest, nemlig ting til - meg. Jeg har alt av babystæsh fra før, og trenger ikke så mye som en klut. Regner med det er slik for de fleste som nærmer seg slutten av graviditeten, så kjøp gave til mor. Digg vin, deilig pysj, gavekort på massasje, manikyr/pedikyr, gavekort på restaurantbesøk, you name it. Det er mitt beste tips Anonymkode: 09f2c...5a2 Hvis man kjøper gavekort på ting som massasje ol. så bør man sørge for god utløpsdato. Jeg fikk et gavekort på massasje da jeg var gravid med førstemann med utløpsdato tre måneder etterpå, og det var bare pes å få til da baby ikke tok flaske. Lå bare og stresset på massasjebenken mens mannen trillet i sirkler rundt bygget. Restaurant dro jeg ikke på før baby var 9 måneder gammel. Take away-gavekort hadde derimot kommet godt med. Sier ikke at alle nybakte mødre har det slik, for det er utrolig individuelt, men jeg var myye hjemme og bundet til baby nesten hele første halvår i alle fall. Ikke var jeg spesielt gira på å skulle rekke en avtale om jeg først var ute av huset uten baby heller . 😅 Anonymkode: 4a155...416 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du få gave fordi du skal fødd egentlig? Merkelig. Det er jo baby som skal ha en oppmerksomhet. Ts hva med å bare spørre den vordene moren hva de trenger? Hvis ikke er lillelamdress, lue votter og sokker dyrt og fin presang. Selv om det er andre barnet er det kjekt med noe nytt. Anonymkode: e2923...5a8 De fleste jeg har spurt har faktisk ønsket til seg selv. Vi krever ikke gave for å føde nei, men når man har noen få mnd igjen før man ikke lengre har tid til å gå ut å spise, dra til frisør eller ha en kveld med hjemmespa sier det seg selv at vi prioriterer dette før fødsel. Selv fikk jeg bare masse drit i babyshower. Tepper(som jeg hadde børepose full av fra før), masse upraktiske babyklær som aldri ble brukt, rart utstyr til amming som jeg fortsatt ikke vet hva er engang, merkelige baby salver som støver ned på badet, og hauger av bamser og leker som jeg donerte til flyktninger. Av min beste venninne fikk jeg masse greier fra rituals. Det ble brukt opp raskt og ga meg masse glede. Anonymkode: 19baf...89e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste jeg har spurt har faktisk ønsket til seg selv. Vi krever ikke gave for å føde nei, men når man har noen få mnd igjen før man ikke lengre har tid til å gå ut å spise, dra til frisør eller ha en kveld med hjemmespa sier det seg selv at vi prioriterer dette før fødsel. Selv fikk jeg bare masse drit i babyshower. Tepper(som jeg hadde børepose full av fra før), masse upraktiske babyklær som aldri ble brukt, rart utstyr til amming som jeg fortsatt ikke vet hva er engang, merkelige baby salver som støver ned på badet, og hauger av bamser og leker som jeg donerte til flyktninger. Av min beste venninne fikk jeg masse greier fra rituals. Det ble brukt opp raskt og ga meg masse glede. Anonymkode: 19baf...89e Ja uff stakkars deg som fikk gaver til baby shower. Anonymkode: e2923...5a8 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 Noe som er bare nr 2 sitt 😅 det blir mye arving av ting. Har de Tripp trapp til søsken så er den sannsynligvis fortsatt i bruk, og kanskje de trenger en til(men kanskje feil hvis de har annen type barnestol til søsken) . Andre ting jeg kommer på i farta: kjøkkenhjelper, f.eks denne: https://www.mimmis.no/sagababy-kjokkenhjelper-sort?gclid=CjwKCAjwxaanBhBQEiwA84TVXLB3UK6UhNZOYArXsb8-drxZSL3r_GRwaBINXS0dVJOwc7SUnZTINRoC07gQAvD_BwE et fint ullteppe til vogn, men som holder forbi babystadiet, f.eks Røros: https://www.rorostweed.no/produkt/pledd/byhands-skogbunn Bilstolpose hvis de ikke har. Med nr 1 så jeg ikke poenget. Med nr 2 var behovet større for å kunne putte babyen rett i bilsetet uten å kle på så mye, og var mye mer inn og ut hjemme - ut i bil -inn i varm barnehage -hjem igjen. Anonymkode: ccba4...81d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #17 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja uff stakkars deg som fikk gaver til baby shower. Anonymkode: e2923...5a8 Er ikke det jeg sier da 😂 Jeg sier at ts utfra hi ønsker å gi noe som blir satt pris på og derfor lurer på hva andre ble glad for. Folk er forskjellige og de fleste tingene vi fikk hadde vi ikke bruk for å de ble derfor ikke brukt eller satt pris på. Det betyr jo ikke at jeg ikke satt pris på omtanken. Skal jeg liksom begynne å bruke rare greier festet til brystet når ammingen gir helt fint? Bare fordi jeg fikk det i gave? Anonymkode: 19baf...89e 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke det jeg sier da 😂 Jeg sier at ts utfra hi ønsker å gi noe som blir satt pris på og derfor lurer på hva andre ble glad for. Folk er forskjellige og de fleste tingene vi fikk hadde vi ikke bruk for å de ble derfor ikke brukt eller satt pris på. Det betyr jo ikke at jeg ikke satt pris på omtanken. Skal jeg liksom begynne å bruke rare greier festet til brystet når ammingen gir helt fint? Bare fordi jeg fikk det i gave? Anonymkode: 19baf...89e Du kunne jo bare byttet det da. Anonymkode: e2923...5a8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #19 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kunne jo bare byttet det da. Anonymkode: e2923...5a8 Det meste var nettkjøp. Her vi bor finnes ikke noe butikk med utstyr til barn. Hadde derfor ikke noen byttelapp. Kunne selvsagt bedt om returseddel men det syntes jeg ville vært litt frekt. Anonymkode: 19baf...89e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #20 Skrevet 26. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Stokke Tripp-trapp stol er en fin og dyr gave. Anonymkode: 4fda7...14e Enig og den kan brukes i mange år! Anonymkode: 755aa...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå