Gå til innhold

Ullundertøy 2 åring i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer det sikkert et dumt spørsmål, men er det vanlig å bare ha på stillongs/ulltrøye uten noe utenpå i barnehagen? Eller tar dere på type joggebukse utenpå? 

Anonymkode: f85d3...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet har så klart ullbukser/fleece til mellomlag ute i vinter. 

Og hva med strømpebukse og genser/body bruker dere fremdeles det ? 

Skrevet

De løper rundt i stillongs og ulltrøye/body inne. Pleier ikke ha klær utenpå, som må av igjen før de skal ut. Noen av jentene har strømpebukser og kjoler. 

Anonymkode: c7239...30a

• Nyttig 1
Skrevet

Mine bruker også bare tynn ulltrøye og ullbukse uten noe over inne. Men det varierer sted til sted. I barnehagen hvor mine går, er flertallet kledd slik, både på stor- og småbarnsavdeling. Mens der jeg jobber er det flere som har annet tøy over. Begge deler kan funke.

Det dumme med to lag innetøy er at vi da gjerne må ta av det ytterste laget og erstatte med mellomlag før vi går ut, for at det ikke skal bli for klumpete. Fordelen er at det sparer ulltøyet for slitasje. En del bruker kortermet, løs bomullskjole eller t-skjorte over ulltøyet. Da kan en kanskje spare det for noen flekker og litt slitasje, samt at det gjør enkelte bestemte små mer villige til å ha på ulltøy uten spennende mønster og favorittfarge. 

Anonymkode: 9a3b4...e31

• Nyttig 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå kommer det sikkert et dumt spørsmål, men er det vanlig å bare ha på stillongs/ulltrøye uten noe utenpå i barnehagen? Eller tar dere på type joggebukse utenpå? 

Helt vanlig! Er ofte varmt inne i bhg. Det er det enkleste for de ansatte også, mtp. av- og påkledning når de skal ut. Mine har i alle fall gått kun i trøye og longs alle årene i bhg. Ikke alle barn er kledd slik, men vil si at en større andel er det ja. 

• Nyttig 1
Gjest Annas1992
Skrevet

Min femåring løper rundt i ulltrøye og longs. Så får han mellomlag når de skal ut. Høres varmt ut med bukse/genser utenpå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Inne i bhg? Helt vanlig. Det er ofte varmt inne, de er i lek, er gjerne mer bevegelig i stillongs/strømpebukser. Sender barnet i bhg med klær utenpå selvsagt, men de ansatte i bhg kler gjerne av ved behov. 

Anonymkode: fcdcd...3a7

Skrevet

Så og si alle barna i bhg til sønnen vår har strømpis og Ullundertøy på hele vinteren. Ingenting utenpå, blir for varmt, og baller under yttertøy 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar da blir det strømpebukse/ stillngsunge i bhg til høsten! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...