Majer Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Hva tenker dere om at enkelte partier lyver mye før valg så de kan få stemmer? Jeg synes det er en skummel utvikling. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/bgbaxl/solberg-angrep-oslo-men-flere-hoeyre-bastioner-bruker-ogsaa-stadig-mer-paa-administrasjon 2
Møl Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Jeg synes det er en skummel utvikling at journalister. Styrer valg ved å velge når de offentliggjøre skit. De sitter jo på negativ info om politikere i månedsvis for så å offentliggjøre det midt i valgkampen. Men er det politikere de liker tar de det rett etter valget i stedet for rett før. 2
Stina234 Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Økning av offentlige midler er et problem som går på tvers av alle politiske partier. At venstrevridde journalister velger å skrive slike innlegg helt bevisst inn i en valgkamp er bekymringsfullt. Journalister har i mange tilfeller større makt en politikerne selv og vet å bruke den.
Pawn Hearts Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Verden er ikke til å kjenne igjen. Nå beskyldes til og med den gamle, ærverdige høyreblekka Aftenposten for å være venstrevridd. Det neste blir vel at Klassekampen tas til inntekt for FrP. 2
Druid Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Majer skrev (20 timer siden): Hva tenker dere om at enkelte partier lyver mye før valg så de kan få stemmer? Jeg synes det er en skummel utvikling. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/bgbaxl/solberg-angrep-oslo-men-flere-hoeyre-bastioner-bruker-ogsaa-stadig-mer-paa-administrasjon De lyver ikke, og ser man på artikkelen så ser man at Høyres pressisering holder vann. Det at journalisten er såpass lite kjent med norsk politikk, og ikke derfor spør videre i HVA som skal kuttes og hvordan oppgavene skal ivaretas, er ikke Høyres problem. Problemene i Oslo er ikke først og fremst kostnadene: gitt ambisjonene i byrådet, ville det vært ett mirakel om ikke kostnadene steg. Problemet i Oslo er alle deler av administrasjonen som sulter fordi pengene er feildisponert, det at store deler av de mekanismene som skal sikre at Oslo puster og utvikler seg ligger på sotteseng. Fokuset skal ikke være på pengebruken, men hva den gir: boligvekst, infrastruktur og kommunikasjon.
Tartan73 Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Møl skrev (8 timer siden): Jeg synes det er en skummel utvikling at journalister. Styrer valg ved å velge når de offentliggjøre skit. De sitter jo på negativ info om politikere i månedsvis for så å offentliggjøre det midt i valgkampen. Men er det politikere de liker tar de det rett etter valget i stedet for rett før. Utviklingen er ikke skummel fordi du tar feil. Journalister i seriøse nyhetsmedia styrer ikke valg eller har en politisk agenda.
Lurium Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Tartan73 skrev (3 minutter siden): Utviklingen er ikke skummel fordi du tar feil. Journalister i seriøse nyhetsmedia styrer ikke valg eller har en politisk agenda. Så kan en jo spørre seg hva som er seriøse nyhetsmedia i Norge. Finansavisen, VG og indirekte TV2 viste jo under Giske-saken at de ikke er det. Samrøra med kjendiser, journalister og politikere i Oslo har jo vært klandreverdig i årtier, har selv vært på et par av disse festene på slutten av 90-tallet.
Tartan73 Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Lurium skrev (29 minutter siden): Så kan en jo spørre seg hva som er seriøse nyhetsmedia i Norge. Finansavisen, VG og indirekte TV2 viste jo under Giske-saken at de ikke er det. Samrøra med kjendiser, journalister og politikere i Oslo har jo vært klandreverdig i årtier, har selv vært på et par av disse festene på slutten av 90-tallet. De du nevner der er blant de jeg regner som seriøse nyhetsmedia, også selv om noen av journalistene har vært på samme fest som deg.
Lurium Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Tartan73 skrev (1 minutt siden): De du nevner der er blant de jeg regner som seriøse nyhetsmedia, også selv om noen av journalistene har vært på samme fest som deg. Det var ikke argumentet mitt mot disse nyhetskildene, Pølsefesten til Tajik var det, samt TV2's ansettelse av Skarvøy nært etterpå som indikerer at ledelsen i TV2 ikke bryr seg om at ansatte fabrikerer nyheter. Jeg kom forøvrig i skade for å si Finansavisen, men mente Dagens Næringsliv. Sammensuriet med kjendiser, journalister og politikere som jeg nevnte på slutten er akkurat slike arenaer som underminerer "den frie, uavhengige pressen". Det var derfor jeg trakk inn dette.
Illuminatum Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 Majer skrev (22 timer siden): Hva tenker dere om at enkelte partier lyver mye før valg så de kan få stemmer? Jeg synes det er en skummel utvikling. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/bgbaxl/solberg-angrep-oslo-men-flere-hoeyre-bastioner-bruker-ogsaa-stadig-mer-paa-administrasjon Hvilke kommuner har større økning enn 72%? Finner ikke det i lenken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå