AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Jeg er mamma og har herpes utbrudd,munnsår. Har hatt et utbrudd per år. I år er nok noe verre enn vanlig..vet ikke hvorfor. Jeg har vært flink til å unngå kyssing og er bevist på god hygiene. Det har ikke godt mange dager,så har utbrudd ennå. Jenta mi på 3 år bestemte seg av alle dager,å ta min tannbørste og putte den i munnen.UGH!!!!!! Jeg er SÅ lei meg…ville ikke at barnet mitt skulle få dette Jeg veit at det er vanlig og mange har,men ville unngå det… Nå som hun er smittet,er det slik at hun får utbrudd om noen dager?🥺 pleier de første utbruddene å være ille? Jeg har så dårlig samvittighet..leste at noen barn får ikke utbrudd…kanskje hun er allerede smittet fra bhg? Jeg vet ikke… Håper hun ikke klandrer meg når hun blir større..ugh… Noen som har erfaring med småbarn med herpes? Anonymkode: cc22a...844
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Vet du at hun er smittet? Tannbørste er jo ikke veldig vanlig å få virus på. M Anonymkode: c8f15...8c4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet du at hun er smittet? Tannbørste er jo ikke veldig vanlig å få virus på. M Anonymkode: c8f15...8c4 Har lest flere steder at spytt kan spre herpes? tannbørsten var brukt den dagen. Så regner med at hun er smittet?🙈 Anonymkode: cc22a...844
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Herpes munnsår smitter kun ved utbrudd ved at du kysser barnet med sår. Anonymkode: bf945...102
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Det her kan jo faktisk gå bra. Det er ikke sikkert hun er smittet. Prøv å slappe av. Men for din egen sjelefred sin skyld så ha egen tannbørste høyt oppe når du har utbrudd. Snart er barnet gammelt nok til å forstå og da trenger du ikke det lenger. ❤️ Anonymkode: 36bb3...789
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Har lest flere steder at spytt kan spre herpes? tannbørsten var brukt den dagen. Så regner med at hun er smittet?🙈 Anonymkode: cc22a...844 Du kan ikke leve livet med å ta alle sorger på forskudd Anonymkode: c8f15...8c4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herpes munnsår smitter kun ved utbrudd ved at du kysser barnet med sår. Anonymkode: bf945...102 TS: Aha… jeg har lest forskjellig men kanskje det er udatert. en til to timer før utbruddet kysset jeg masse på jenta mi Så kom blemmene to timer senere. Åssen er det med smitte da? Anonymkode: cc22a...844
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Mannen min Kysser på meg selv om jeg har utbrudd. Han har ennå ikke fått det. Ene barnet mitt har. Men det er fordi jeg fikk utbrudd i svangerskapet. Ifølge legen. Den andre fikk jeg ikke noe utbrudd åå og det barnet har ikke Anonymkode: 92a97...168
Thyra Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen min Kysser på meg selv om jeg har utbrudd. Han har ennå ikke fått det. Ene barnet mitt har. Men det er fordi jeg fikk utbrudd i svangerskapet. Ifølge legen. Den andre fikk jeg ikke noe utbrudd åå og det barnet har ikke Anonymkode: 92a97...168 Barnet får vel ikke herpes i munnen av at du har herpes i munnen under svangerskapet?? Herpes smitter ved kontakt og man får utbrudd der man har hatt kontakt. Din munn er jo ikke i kontakt med barnets munn under svangerskapet? Og det er store sjanser for at mannen din har fått det. Kanskje allerede før han møtte deg. Flertallet har blitt smittet av herpes1, men de ferreste har (merkbare) utbrudd.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det her kan jo faktisk gå bra. Det er ikke sikkert hun er smittet. Prøv å slappe av. Men for din egen sjelefred sin skyld så ha egen tannbørste høyt oppe når du har utbrudd. Snart er barnet gammelt nok til å forstå og da trenger du ikke det lenger. ❤️ Anonymkode: 36bb3...789 Takk for et fint svar❤️ Anonymkode: cc22a...844
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå