AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Når dette står i annonsen: Ikke røyk. Tenker du da ikke røyk inne i leiligheten eller ikke utenfor og ikke røykende person i det hele tatt som leietaker? Anonymkode: 9f1da...dc0
Sommer91 Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Hva tror du selv? Røykere er uønsket. Punktum. 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Røyk stiiiiinker! Anonymkode: 150d1...e39 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Selvfølgelig ingen som røyker, punktum. Fysj. Anonymkode: ec48b...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Jeg leier ut. Ikke røyk for meg betyr ikke røyke innendørs. Utendørs er ok. Anonymkode: f5702...2ac 9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Man kan ikke røyke innendørs. Man setter seg heller ikke ned og røyker rett utenfor huset, om eier/andre mennesker bor der også. Hva man gjør på arbeidsplassen, hos andre, på byen osv., har utleier ingenting med. Anonymkode: 599c1...b10 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Vi har mange utleieenheter, og det er røyking innendørs. Ute kan de røyke. Anonymkode: 8aead...2c5
Mezzosoprena Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Selvfølgelig kan folk røyke utendørs - en som leier ut en bolig kan ikke bestemme noe annet enn hva som kan skje inne i boligen. 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 Mezzosoprena skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig kan folk røyke utendørs - en som leier ut en bolig kan ikke bestemme noe annet enn hva som kan skje inne i boligen. Ja, det er slik jeg også tolker det, men jeg har sett at det har stått "ikke røyk på eiendommen" i noen annonser. Og da blir det jo presisert.. Selv om jeg jo syns man bør få ta seg en blås utendørs. Anonymkode: cf457...b54 1
Mezzosoprena Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er slik jeg også tolker det, men jeg har sett at det har stått "ikke røyk på eiendommen" i noen annonser. Og da blir det jo presisert.. Selv om jeg jo syns man bør få ta seg en blås utendørs. Anonymkode: cf457...b54 Jeg hadde respektert "ikke på eiendommen" også jeg, selv om jeg synes det er i overkant rigid... Det er fort gjort at man står ved et eller annet luftinntak, og da vil det jo komme inn i bygget og det skjønner jeg at en utleier ikke ønsker. 2
Knirke Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 Ville ikke leid ut til en røyker punktum. Ikke for å være slem eller moralist, men fordi jeg selv bor i overetasjen. Selv om vedkommende sitter ute or røyker vil jeg kjenne lukten hele sommeren mens vinduene står på gløtt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #13 Skrevet 26. august 2023 Ikke røyk betyr ikke lov til å røyke inne. Anonymkode: 1769b...5d8 1
Million Skrevet 26. august 2023 #14 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, det er slik jeg også tolker det, men jeg har sett at det har stått "ikke røyk på eiendommen" i noen annonser. Og da blir det jo presisert.. Selv om jeg jo syns man bør få ta seg en blås utendørs. Anonymkode: cf457...b54 Det er jo ikke så merkelig at de skriver det, dersom de selv bor i etasjen over, og leier ut sokkel-leiligheten. Hvis leieboer da sitter utenfor og røyker, driver røyken (og stanken) rett opp til de som eier huset. Den stanken sniker seg inn alle åpne vindusgløtter og dører, umiddelbart. Det hadde ikke jeg orket om jeg var utleier, nei. Er selv tidligere røyker (for mange år siden) men orker ikke lukten av røyk lenger, når naboen setter seg på balkongen og damper i vei på sigarettene sine. Da må jeg bare gå og lukke min egen balkongdør med en gang, for ellers fylles stua mi med røykstank. Den sprer seg lett. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #15 Skrevet 26. august 2023 Mezzosoprena skrev (18 minutter siden): Jeg hadde respektert "ikke på eiendommen" også jeg, selv om jeg synes det er i overkant rigid... Det er fort gjort at man står ved et eller annet luftinntak, og da vil det jo komme inn i bygget og det skjønner jeg at en utleier ikke ønsker. Finnes ikke noe mer jævlig lukt enn noen som står rett utenfor huset og røyker mens man prøver å sove. Så her praktiseres "ingen røyking på vår eiendom". Da må man gå bort fra huset. Anonymkode: 28e7b...209 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #16 Skrevet 26. august 2023 Jeg hadde ikke leid ut til en som røyker, uansett. Det blir sneiper OVERALT. Der jeg leide før, var det flere av de andre som røyka - kun ute - men det lukta sure sneiper, stinka røyk og var sneiper alle steder. Æsj. Anonymkode: a25f3...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #17 Skrevet 26. august 2023 Jeg tenker at da skal man ikke røyke inne. Anonymkode: 3fec4...ffb 1
Mezzosoprena Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Finnes ikke noe mer jævlig lukt enn noen som står rett utenfor huset og røyker mens man prøver å sove. Så her praktiseres "ingen røyking på vår eiendom". Da må man gå bort fra huset. Anonymkode: 28e7b...209 Ja, var det ikke nettopp det jeg skrev at jeg hadde respektert da? 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #19 Skrevet 26. august 2023 Vi prøver så langt det lar seg gjøre å leie ut til ikke-røykere. Det nytter ikke med «ikke røyk på vår eiendom», for da går de bare ut på veien og varmepumpa står vendt mot veien, så da kommer det inn der… Men vi leier ut andreetasje, og leietaker har egen balkong. Så det er bare der vi tillater røyking, og alle sneiper må i lukket beholder. Vi har små barn, de spiser jo alt mulig, og ikke vil jeg ha sneiper liggende rundt huset mitt heller. Helt greit at en leietaker har leid både inne og ute (det som følger med leiligheten), men vi bor faktisk her. Så røyking får bare skje på spesifikke steder, og hvis det ikke overholdes så får ikke vedkommende bo her. Anonymkode: ef484...f76 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #20 Skrevet 27. august 2023 Har leid ut i mange år og har ikke noe i mot røykere så lenge det røykes ute. Fordelen med røykere er at de ofte er i en alder der de har tenkt å bli boende en stund og ikke plutselig skal flytte til Bali eller reise verden rundt så jeg må finne ny leietager. Anonymkode: 3a02a...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå