AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Noen tips for at det skal bli lettere? Jeg har ingen venner og ingen familie, aner faktisk ikke hva jeg skal finne på. Anonymkode: 5754a...8c4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Er i samme situasjon som deg. Sønnen min har flyttet ut og blitt samboer mer kjæresten sin. Jeg er ufør så har ikke kolleger, familie bor langt unna og pga min helsesituasjon har jeg mistet mange venner. Trener styrke og går hjem og ser tv eller scroller på kvinneguiden😏 Trist liv og savner sønnen min❤️ Anonymkode: 500b6...976 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Noen tips for at det skal bli lettere? Jeg har ingen venner og ingen familie, aner faktisk ikke hva jeg skal finne på. Anonymkode: 5754a...8c4 Hva liker du å gjøre? Hva gjorde du når du hadde store barn som bodde hjemme? Her i huset er mine som regel på sine egne rom. Jeg liker å trene, gå tur, leser en del. Jeg anbefaler også venninnegruppe på fb; heywoman. Der har jeg blitt kjent med flere. Anonymkode: cefb1...306 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva liker du å gjøre? Hva gjorde du når du hadde store barn som bodde hjemme? Her i huset er mine som regel på sine egne rom. Jeg liker å trene, gå tur, leser en del. Jeg anbefaler også venninnegruppe på fb; heywoman. Der har jeg blitt kjent med flere. Anonymkode: cefb1...306 Når de bodde hjemme var det vel mer å stå klar for dem. Lage middag for dem, vaske klær, kjøre dem steder, handle ting til dem, tjene penger til dem… Finner du mening i livet med trening, lesing og turgåing? Jeg har dårlig selvtillit på sosiale ting og har egentlig ikke troa på at det finnes noen som kan tenke seg å bli kjent med meg eller være sammen med meg. Anonymkode: 5754a...8c4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Hva med å kjøpe en hund? Da blir du opptatt med trening, turer og har selskap. Anonymkode: bf9c4...0b3 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å kjøpe en hund? Da blir du opptatt med trening, turer og har selskap. Anonymkode: bf9c4...0b3 Jeg har hund. Og beklager å si det, men for et mas! Turer hele tiden, og umulig å dra på impulstur noe sted. Vanskelig å gjøre noe sosialt for må alltid være med hunden. Nei, det var (og er) et dårlig valg. Anonymkode: 5754a...8c4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har hund. Og beklager å si det, men for et mas! Turer hele tiden, og umulig å dra på impulstur noe sted. Vanskelig å gjøre noe sosialt for må alltid være med hunden. Nei, det var (og er) et dårlig valg. Anonymkode: 5754a...8c4 Du la det frem som du ikke vet hva du skal finne på, uten venner/familie. Men da er du jo ganske aktiv, hvis du ikke har tid til å ha hund☺️ Anonymkode: bf9c4...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du la det frem som du ikke vet hva du skal finne på, uten venner/familie. Men da er du jo ganske aktiv, hvis du ikke har tid til å ha hund☺️ Anonymkode: bf9c4...0b3 Jeg går på jobb, gjør ting for ungdommen min, går tur med hunden, sover og spiser. Det er det. Anonymkode: 5754a...8c4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 17.57): Hva liker du å gjøre? Hva gjorde du når du hadde store barn som bodde hjemme? Her i huset er mine som regel på sine egne rom. Jeg liker å trene, gå tur, leser en del. Jeg anbefaler også venninnegruppe på fb; heywoman. Der har jeg blitt kjent med flere. Anonymkode: cefb1...306 Hvor i landet bor du? Anonymkode: aca49...8be
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har hund. Og beklager å si det, men for et mas! Turer hele tiden, og umulig å dra på impulstur noe sted. Vanskelig å gjøre noe sosialt for må alltid være med hunden. Nei, det var (og er) et dårlig valg. Anonymkode: 5754a...8c4 Dette innlegget rimer jo ikke med hovedinnlegget ditt. Her sier du jo at du er sosial og reiser. Ikke bare sitter hjemme alene. Da finner du jo på ting da. Anonymkode: e0662...425 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg går på jobb, gjør ting for ungdommen min, går tur med hunden, sover og spiser. Det er det. Anonymkode: 5754a...8c4 Er selv alene, men er ufør. Ingen jobb. Har en katt som binder meg opp, men når hennes dager er talte bytter jeg ut boligen i noe mindre også skal jeg reise. Da gjerne være borte flere måneder om gangen. Ja, det blir å gjøre alt alene, evt at ungen er med i sine egne ferier. Fram til den tid blir det å sørge for at huset og hagen får økt standard for å maksimere pris. Lære meg språk og kultur til de landene jeg skal til. Høre på musikk, sy opp stoffene jeg har og selge plagg. Det er nok flere og flere som reiser alene, så forventer at om jeg ønsker menneskelig kontakt på turene får jeg det. Anonymkode: 7bbb7...649
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 16.57): Noen tips for at det skal bli lettere? Jeg har ingen venner og ingen familie, aner faktisk ikke hva jeg skal finne på. Anonymkode: 5754a...8c4 Du må finne deg en gjeng av et slag. Du kan ikke satse på å inn i alderdommen legge hele byrden av å sosialisere deg og pleiede på ett eneste barn. Og livet ditt må ha sin helt egen mening, slik livet til barnet ditt har en helt egen mening uavhengig av din eksistens. Så det er steg en. Hvordan? Vel - Finn deg en omgangskrets. Finn en fast treningsgruppe, en gjeng som strikker hver onsdag, begynn å snakke med naboen om posten og været og hunden deres. Vurder å faktisk skaffe deg et kjæledyr (om du egner deg og har en livsstil som er forenelig har lokale dyrebeskyttelser masser av «overskuddsdyr»). Plei hobbyene dine. Meld deg inn i en fast yogagruppe. Bli med på dnt eller lokale grupper sine faste gåturer, skiturer, padleturer, hytteturer etc. Meld deg inn i røde kors, dugnadsgjengen som driver den lokale stranda/lekeplassen/turløypa/skitrekket/kjører matvarer til eldre. Meld deg som besøksvenn. Meld deg inn i ett politisk parti. Gå på spillaftener på biblioteket eller diktopplesning eller kunstvisning. Lær deg minst to nye ting hvert år. Som yoga og møbelsnekring, dreiing og knivsliping, hekling eller buldring. Reis rundt i verden alene eller sammen med en turgruppe. Ta opp fag på kveldstid, om du fortsatt har en del år igjen i yrkeslivet. Begynn å snakke med folk om dine nye hobbyer og prosessen med å mestre dem, eller gleden ved å lære dem. Les avisene og begynn å snakke om lokalpolitikk eller hagedyrking. Anbefal gruppene dine til andre du møter. Snakk varmt, positivt og engasjert. Og spør «hva kan jeg gjøre som er til positiv fordel?» heller enn å vente på at «noen» skal ta tak (noen er nemlig oss selv eller ingen). Og om du velger å fortsette å sitte alene? Gi deg selv rausheten til å tenke at du har tatt det valget av en grunn. Som trolig er at du faktisk foretrekker dette over alt annet. Du føler bare at samfunnet dømmer deg for det valget. Anonymkode: 753a0...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå