AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Jeg lurer på når det er mest fornuftig å si fra til arbeidsgiver om graviditet? Har ikke noe behov for å fortelle det tidlig. I tråder om tema så er det stor spredning i hva folk gjør, men det er ofte på grunn av omstendighetene. Jeg er nå 14 uker på vei, har ingen plager eller behov for tilrettelegging som tilsier at arbeidsgiver trenger å involveres. Jobben min er rolig kontorjobb. Når jeg går i perm må jeg få vikar, da jeg er alene om oppgavene. Gitt mine omstendigheter, hva er et fornuftig tidspunkt å si fra? Anonymkode: e82b4...439
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Hadde ventet til etter ordinær ultralyd Anonymkode: 4f41d...fea
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Hadde ventet minst 6 uker til. Anonymkode: 5ece5...ce9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Jeg var i en lignede situasjon, sa ifra etter ordinær ultralyd. Da begynte det også så smått å synes, jeg hadde offisiell termindato, men det var fremdeles god tid igjen før jeg faktisk skulle i permisjon. Anonymkode: 57381...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Jeg sa i fra etter 12 uker. Synes det er fair å gi arbeidsgiver mulighet til å planlegge vikar etc i så god tid som mulig Anonymkode: 580f5...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Jeg kommer til å si ifra etter tidlig ultralyd om et par uker, da er jeg i uke 13. Har ikke behov for tilrettelegging enda, men vil fortelle så arbeidsgiver får tid til å finne vikar. Det er flere gravide på kontoret og det skal derfor inn flere vikarer - og i min jobb er det vanskelig å finne kvalifiserte kandidater. Det er vel rundt 12 uker før permisjon man MÅ fortelle, så du har jo enda god tid Anonymkode: 45357...d5e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Jeg tenker å si det hvis alt er fint på TUL i uke 13😊 Det har litt med oppdrag osv. å gjøre, slik at de eventuelt kan finne noen andre til å ta disse (hvor planlagt oppstart er rett før min termin). Føler det vanlige enten er å si det etter uke 12 eller etter OUL, men man gjør jo akkurat det man føler er best selv. Anonymkode: 8fadd...a9e
snurk Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Jeg sa i fra ganske tidlig i begge mine svangerskap (uke 6-7) fordi jeg var så kvalm at jeg knapt klarte å stå på bena 🤢 Sjefen sa at han satte veldig stor pris på at jeg sa i fra tidlig 😄 Hadde jeg ikke hatt noen plager ville jeg nok ventet til rundt uke 12. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Etter ordinær ultralyd. Er da 20 uker på vei. Anonymkode: 592e3...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå