Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en 32 år gammel kvinne som ønsker å finne meg nye venninner. De venninnene jeg har er absolutt ålreite damer, men de er like opptatte av festing, fylla og ONS som de var på vgs. Selv er jeg gift, har to barn, og liker ikke å feste lenger. 

Omtrent hver gang jeg møter venninnene mine, vil de drikke seg dritings, eller så skravler de om hva som skjedde sist på byen, og planlegger neste fest. Jeg er lei. De er fine damer, men jeg føler meg utenfor, og går (med vilje) glipp av mange ting som gjengen gjør sammen, fordi jeg ikke ønsker den livsstilen lenger. 

Møter sjelden nye, så jeg tenker at jeg må finne meg en eller flere arenaer for å treffe potensielle venninner. Usikker på hvordan gå frem. Vil at det skal skje naturlig, og vil liksom ikke virke som om jeg er på venne-dating ☺️ Hvor er det fint å treffe kvinner i 30-årene som liker mer rolige aktiviteter? Kanskje med familie og sånn, så vi har det til felles. 

Noen som he erfaringer eller tips? 

Selv er jeg interessert i familien min, trening, mote, hus og hage, mat, helse, turer, reising, kosemetikk, shopping, kaféliv, film og tv mm.

Anonymkode: 9ce9c...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil bli kjent med folk i mer samme livssituasjon som deg selv, så er det naturlig å være aktiv i ting som skjer rundt barna.

Snakk med andre, vær åpen og interessert, still opp på ting som dugnader i barnehagen, arrangementskomite, frivillig på aktiviteter, inviter med familien til barnas venner på tur etc.

Er barna små, så finnes det ting som familiespeiding, familiekor, barnas turlag etc.

Anonymkode: 51916...0b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte automatisk på Turboklubb med DNT her. Da er foreldre og barn sammen på fast aktivitet. Litt ulikt hvordan de er organisert, men generelt er det for barn mellom 3 og 12 år, og det er enten ukentlig, annenhver uke, eller månedlig en møtes. Da finner en folk med felles interesser. Noen av klubbene har mindre alderspenn. Folk skryter veldig av det opplegget.

Ellers er det og prøve å bli kjent med foreldre til de barna dine barn leker med gjerne en vei å gå? Engasjere deg i aktivitetene deres. Vet om ei som fast går tur med noen andre mødre mens barna er på turn sammen. Det er kanskje noe å foreslå? 

Det er ikke alltid så lett å bli kjent med folk, og om en er i travel småbarnsfase, og vil finne likesinnede så kan det ta tid å bli venner, men ikke gi deg 💚

Skrevet

Det er vel lettere å finne venner eller noen man kan være med når man har barn. Omtrent alle har barn, og dere har noe felles. Når man ikke har barn, da er det ikke enkelt. Du passer jo ikke inn noe sted..

Anonymkode: 9eaac...ea7

Skrevet

Takk for gode forslag. Det med DNT skal jeg sjekke ut! 

Ellers er jeg alltid blid og hyggelig mot foreldre i barnehagen, men stort sett er vi alle kjapt inn og ut, så det er liksom ikke så mye tid til small talk. - Men nå er barna bare ett år, så kanskje det blir lettere når de blir eldre ☺️ De leker ikke sammen enda, og sees ikke på fritiden - men nå har de fleste nettopp begynt å bhg, i august. 

Anonymkode: 9ce9c...060

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vel lettere å finne venner eller noen man kan være med når man har barn. Omtrent alle har barn, og dere har noe felles. Når man ikke har barn, da er det ikke enkelt. Du passer jo ikke inn noe sted..

Anonymkode: 9eaac...ea7

Å si at alle med barn har noe felles, blir som å si at alle som er gift har noe felles. Altså irrelevant. Man kan treffe andre voksne via barna, ja. Men dette er stort sett når barna er mellom ca 2-6. Etter dette treffes ikke voksne noe spesielt mens barna leker.

Anonymkode: e0d7a...022

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...