Gå til innhold

Til dere som tjener bra dvs fra ca 300 000

Gjest olavia

Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp ferdig med en mastergrad i markedsføring (fra Handelshøyskolen) og regner med og tjene omkring 300 000. Kjæresten har fått jobb som advokatfullmektig (nyutdannet jurist) og kommer også til å tjene litt over 300 000.

Piglet

I Danmark eller i Norge?

Regner med at dere begge skal jobbe i kommunesektoren da, siden lønningene du foreskriver her er så lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Logget ut nå ja...

Jeg er siviløkonom, rykende fersk. Fikk begynnerlønn på 300.000 nå. Det er privat, og ikke særlig bra. Jeg får overtidsbetalt. Etter ett års ansettelse øker jeg til 400', og deretter skyter det fart hvis jeg er flink.

Mannen min har 6 år med div studier, alt fra økonomi til realfag. Han har 800' i fastlønn, samt bonus. Med full bonus tipper han såvidt over 1 mill. Han jobber med teknologi/ledelse.

Vi er for øvrig alltid blakke. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min jobber med salg/kundesrvice, dvs prater i telefonen og taster på pc'n . tjener 360.000.

jeg jobber bare halv stilling så jeg tjener 100.000 mindre. begge to i private bedrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 000 i som lærer på vgs.

5 års utdanning (4 år -> allmennlærer + 1 år -> mellomfag)

Lærerne bør slutte å syte og klage sånn....de tjener fett nok, spesielt i forhold til andre tilsvarende grupper i kommune/fylke!!

Snakket ikke til deg spesielt (du syter jo ikke ) men lærergruppen og Helga Hjetland :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lærerne bør slutte å syte og klage sånn....de tjener fett nok, spesielt i forhold til andre tilsvarende grupper i kommune/fylke!!

Snakket ikke til deg spesielt (du syter jo ikke ) men lærergruppen og Helga Hjetland  :frustrert:

Du kan umulig ha lest denne tråden. Hvis du syns 320' er mye etter så lang utdannelse (mange års tapt lønn, renter på studielån etc) har du merkelig tankegang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget nå!

Jeg har 6 års utdanning fra universitet, dvs et profesjonsstudium, snart tre års yrkeserfaring og jobber i kommunal sektor. Tjener 365 000 + ekstremt gode ferieordninger og arbeidsbetingelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk si meg enig med at lærere må slutte å klage på dårlig lønn.

Det er mange som har like lang utdannelse og like høye studielån som tjener mindre enn de.

Etter å ha lest her hva de tjener synes jeg faktisk ikke det grann synd på dem.

Og for ikke å snakke om all den ferien de har.

Nei, slutt å klag å se heller på andre yrker som faktisk er lavtlønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig ha lest denne tråden. Hvis du syns 320' er mye etter så lang utdannelse (mange års tapt lønn, renter på studielån etc) har du merkelig tankegang!

Nei, jeg sa ikke det var mye. Men jeg vet da om sammenliknbare yrker og folk med lengre utdanning enn læreren i kommune- og fylkesadministrasjoner, som driver med prosjektutiklinng, administrasjon, utarbeiding av planer, saksbehandling, service, presentasjoner, ledelse, møtevirksomhet, osv., m.m. som til sammenlikning tjener fra kr. 270.000,- til maks. 310.000,- og da mener jeg - til sammenlikning tjener da lærergruppen ikke spesielt lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk si meg enig med at lærere må slutte å klage på dårlig lønn.

Det er mange som har like lang utdannelse og like høye studielån som tjener mindre enn de.

Etter å ha lest her hva de tjener synes jeg faktisk ikke det grann synd på dem.

Og for ikke å snakke om all den ferien de har.

Nei, slutt å klag å se heller på andre yrker som faktisk er lavtlønnet.

Sier meg helt enig i dette. Jeg synes læreren klager for mye, de har faktisk en ganske god lønn!

Når vi sammenlikner med andre grupper som sliter like mye og har like lang og gjerne lengre utdanning enn lærerne, og vet at disse gruppene tjener langt mindre enn lærerne; så kan man snakke lavtlønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siviløkonom, rykende fersk.  Fikk begynnerlønn på 300.000 nå. Det er privat, og ikke særlig bra. Jeg får overtidsbetalt. Etter ett års ansettelse øker jeg til 400', og deretter skyter det fart hvis jeg er flink.

Mannen min har 6 år med div studier, alt fra økonomi til realfag. Han har 800' i fastlønn, samt bonus. Med full bonus tipper han såvidt over 1 mill. Han jobber med teknologi/ledelse.

Vi er for øvrig alltid blakke.  :sjenert:

Det er poeng som er verdt å ta med seg for de som vil tjene mer. Uansett lønn, så bruker man det aller meste. Jeg merker relativt liten forskjell på årene jeg tjener 500.000 og årene jeg tjener 300.000. Jeg har gjerne råd til en litt finere ferie, men noen markant forskjell på levestandarden? Aldeles ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor i ledelse og markedsføring fra utlandet (3 år), pluss delfag i reiseliv og informatikk (2 år).

Jobber med innkjøp på et kjedekontor for en landsdekkende butikk-kjede. Har jobbet i 4 år etter studiene og ligger på 350.000 i fastlønn pluss bonus i forhold til resultater (endte på 390.000 ifjor inkl. bonus). Og jeg føler jeg ligger litt under der jeg bør ligge, så ved neste lønnsforhandling nå til våren skal jeg be om en del mer.

Markedsførere er som poteten, kan brukes til det meste, en må bare se mulighetene. Jobber gjerne med det samme som økonomer, bortsett fra de hardcore finans og økonomistillingene. En utdannelse som virkelig kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier meg helt enig i dette. Jeg synes læreren klager for mye, de har faktisk en ganske god lønn!

Når vi sammenlikner med andre grupper som sliter like mye og har like lang og gjerne lengre utdanning enn lærerne, og vet at disse gruppene tjener langt mindre enn lærerne; så kan man snakke lavtlønnet.

Helt enig!!

Lærerne kunne kasnkje klage for noen år siden, men ikke nå lenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!

Lærerne kunne kasnkje klage for noen år siden, men ikke nå lenger!!

Enig, det var før i tiden at læreren kunne klage, nå har gått langt way over den grensen! En lærer i dag har det fett i forhold til hva andre grupper i kommunal og fylkeskommunal sektor har (som attpåtil har lengre utdanning og mer krevende / like krevende arbeidsoppgaver). :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet vernepleier, jobber som leder på en bolig for utvklingshemmede. Tjener 350 tusen i året. Et fantastisk yrke der en virkelig får brukt seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vernepleiere, sykepleiere, lærere og ingeniører er alle 3 årige utdanninger (bortsett fra at lærerne har mast seg til ett år ekstra for å høyne statusen..).

Alle disse 3-årige utdanningene tjener langt over de med dobbelt så lang utdanning med like høy kompleksitet i stillingen.

De fortjener absolutt sin lønn, men jeg lurer på hva de andre Akademiker-forbundene har gjort forferdelig galt i sitt arbeid med lønn for sine medlemmer.

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...