Gå til innhold

Er det noe navn for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig flink til å ikke rekke ut for hjelp over de siste ti årene, men det begynner å bli litt mye, er det noe navn for når ingenting gir glede lenger? Det er blitt ille nok til at jeg må bruke sove medisin igjen, ellers så ligger jeg oppe hele natta og tenker over alt som har gått galt. Jeg fikk endelig noe stabil jobb, men blir behandlet som en hund, selv om jeg har mest kompetanse i forhold til de andre, og likevel får betalt som om jeg jobbet på Jokeren, selv om driver med heftige maskiner, kjemikaljer, produksjon, kontor arbeid og noe grafisk design.

Jeg hadde ferie nettop, tre uker, men det var egentlig som en lang helg, jeg sto opp, fikk ikke energi eller motivasjon til å tegne, lage noe eller gå ut å være sosial. Det var ikke helt forskjellig fra når jeg selv isolerte under korona . Jeg har teknisk sett basic kunnskap til å lage noe fra bunnen av, jeg kan skisse en karakter, lage den i 3D, lage en liten film eller portrett, eller printe og sånt, men hva er vitsen når det bringer ingen glede lenger? 

Føler nesten at jeg blir drevet av konsekvenser mer en annet. Hvis jeg ikke jobber i en drittjobb så må jeg kanskje flytte, eller ikke ha råd til noe. Og nå begynner studentlånet og bite i rumpa, noe som ikke hjelper på stresset jeg allerede har fra før av, og det fører til mørke tanker som at det er egentlig skummelt enkelt å tette et rom og fyre opp an eller to engangs griller så ta an siesta.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette her, prøver bare bli flinkere på å si hva som er i hodet. Baby steps eller noe slikt.

Anonymkode: b227f...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utbrent? Deprimert?

Anonymkode: 12cb7...c74

• Liker 1
Skrevet

anhedoni.

Anonymkode: bcf5e...2ac

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

anhedoni.

Anonymkode: bcf5e...2ac

Denne her var spot on...takk så mye

Skrevet

Rekke ut for hjelp? Studentlån? Høres ut til å være direkte oversatt fra engelsk.

Anonymkode: 9f080...84b

• Liker 1
Skrevet

Ny jobb.

Anonymkode: 99fb0...c3a

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Rekke ut for hjelp? Studentlån? Høres ut til å være direkte oversatt fra engelsk.

Er bare mer vant med engelsk?

Prater lite utenom når må på jobben, eller når jeg må ut å handle. Ellers så sitter mest på nett, og da blir engelsk mer naturlig for meg.

Skrevet

Når ting du tidligere likte føles meningsløse tenker jeg depresjon. Bestill deg en time hos fastlegen.

Anonymkode: 4db27...783

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Når ting du tidligere likte føles meningsløse tenker jeg depresjon. Bestill deg en time hos fastlegen.

Anonymkode: 4db27...783

Jeg var innom han før jeg hadde ferie, han sa jeg måtte bare gå innom nav fordi de har sånn walk-in for å høre om problemer, selv om de ikke kan faktisk gjøre noe. Det var greit å lufte ut tankene litt, og de mente at jeg burde slutte på jobben min, men de kunne ikke gjøre noe annet enn å høre på problemer.

Jeg skal bytte fastlege nå til en som tar ting som slike sove problemer litt mer seriøst fra det jeg har hørt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ut til å være direkte oversatt?

Høres ut som du har oversatt direkte fra engelsk.

Anonymkode: 2d335...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...