Gå til innhold

Ingen far, hvem følger dere opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er død, og jeg lurer veldig på hvem som skal følge meg opp eller om jeg skal gå alene. Hva gjør dere andre som er i samme situasjon? Mottar gjerne synspunkter fra andre også...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Hva med moren din?

Broren din ?

..ellers så tror jeg det er ganske vanlig du og mannen går sammen

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har sett tre varianter:

Avdøde fars beste venn

Mor, der far ikke hadde vært tilstede i livet hennes

Alene

Skrevet

..ellers så tror jeg det er ganske vanlig du og mannen går sammen

:Nikke:

Skrevet

Jeg ville nok spurt en onkel, men det kommer vel an på hvor nære bånd man har.

Skrevet

Jeg ville spurt din mor om hun ville ha gjort det....

Skrevet

Nå har ikke jeg planer om å gifte meg med det første, men jeg håper da at den dag engang kommer.

Om min far skulle dø innen den tid (Jeg håper da vitterlig ikke det, og det er ikke noe som tyder på det, men man vet jo aldri) ville jeg bedd min bror om å gjøre det. Eller gått alene. Eller sammen med min elskede.

Det må nesten være opp til deg hva du velger. Mor, bror, søster, onkel, bestefar, alene, eller sammen med han du skal gifte deg med. Hva enn som er naturlig for deg.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Jeg har en far, men vil på ingen måte la han følge meg opp kirkegulvet. Derfor spurte jeg min kommende mann om ikke vi kunn egå sammen - men der satte han seg på bakbena gitt :ler: Han skulle visst stå fremme og se meg skride frem :ler:

Vi har derfor endt opp med at jeg skal gå "alene" opp, noe jeg etterhvert er svært så komfortabel med. Og i tillegg skal jeg ha 4 flotte brudepiker sammen med meg.

Skrevet

Faren til kona til broren min er død, og når de gifta seg gikk de sammen opp. Ingen som reagerte på det :)

Skrevet

Hvorfor må det være et hankjønn? Jeg vil foreslå at du går sammen med moren din eller sammen med din tilkommende (som kanskje også er et hankjønn, men som tross alt også er den andre av de to hovedpersonene den dagen ;) ).

Jeg gikk sammen med mannen min.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal kvinner i 2006 bli gitt bort fra en mann til en annen? Dette er i tillegg en ganske ny skikk i Norge,og enda en skikk vi har adoptert fra USA. I Norge har det vært vanlig å gå sammen med sin tilkommende.Bare spør dine foreldre,tviler på at det er mange fra foreldregenerasjonen som ble "gitt bort".Gå med din kjære, du trenger virkelig ingen til å gi deg bort!

Skrevet

Har heller ingen far, så vi kommer nok til å gå opp sammen. Ellers så går jeg alene med 4 barn foran meg. Utenkelig for meg at min mor eller min søster skal følge meg(pga kjønn). Har heller ingen onkel som kan gjøre det.

Skrevet

Venninna mi ble fulgt av farfaren sin. Hun har også en onkel på farssiden i live, men hun valgte altså farfaren:-)

Skrevet

Dersom jeg skulle gifta meg nå, hadde jeg definitivt ikke hatt med min far. Ut fra min situasjon, hadde jeg valgt broren min til å "gi meg bort".

Skrevet
Hvorfor i all verden skal kvinner i 2006 bli gitt bort fra en mann til en annen?

Dette er faktisk det jeg tenker også. Jeg har en far som er absolutt fullt oppegående og som kommer i bryllupet, men min tilkommende og jeg skal gå opp kirkegulvet sammen. Ikke fordi jeg har dårlig kontakt med min far eller noe, men fordi jeg ikke føler at pappa har noe han skulle sagt om hvem jeg skal gifte meg med uansett ;) Pappa eier meg ikke når jeg er 25, og da ser jeg ikke poenget med at han skal gi meg bort heller. Men så er ikke jeg veldig tradisjonell av meg heller, da...

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg ble fulgt av tenåringsdatteren vår. Veldig koselig! :)

Gjest christineemily
Skrevet

Min tilkommende svigerinne skal bli fulgt av en av mine andre brødre, dvs at han også er broren til han hun skal gifte seg med ;) .

Jeg har flere fedre og da jeg gifta meg ble jeg fulgt opp kirkegulvet av to av dem.

Skrevet

Jeg gikk opp kirkegulvet sammen med min forlover (det var nok ganske utradisjonellt den gangen, og JEG har ikke sett andre gjøre det)!

Et stykke bak kom min tilkommende mann, og hans forlover!

Ellers ville jeg nok ha foreslått bror, onkel, svoger, eller som andre har sagt her; din mor, eller søster.

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med min far. Min 19 år gamle bror skal følge meg opp kirkegulvet, og han gleder seg veldig.

For å tilføye - jeg ser ikke på det som at å bli gitt bort, men jeg synes det er en koselig tradisjon at faren følger bruden opp. Jeg kunne ikke tenke meg å gå alene, og det er heller ikke riktig for meg å gå sammen med mannen. Han skal stå der oppe og vente på meg han ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...