Gå til innhold

Utvask, kollektiv, men har nesten ikke vært der. Utleiere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et rom på 12 kvm. Det bor to andre der. Er uføretrygdet og sliter med utmattelse og tenkte leie firma. 

Vi deler bad og kjøkken. 

Men hva ville du som utleier krevd av meg ang. vask? Har leid i litt over 1,5 år og vært der 1/3 del av tiden. 

Anonymkode: 0dd5f...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal alle tre flytte ut eller er det bare du?

Jeg hadde jo forventet en vanlig utvask. At alt vaskes godt og nøye. Både gulv, vegger, tak, lister, vinduskarmer, vinduer, rensing av sluk, evt. filter på kjøkkenvifte el.l. osv osv

At du ikke har vært der så mye, har ingenting å si. Det må jo vaskes.
Om du ikke vasker, kan jo utleier ta penger fra depositumet ditt for å dekke utgiftene ved vask.

Anonymkode: 83b09...c6e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det spiller ikke noe rolle hvor mye du har oppholdt deg der. Syntes heller ikke du skal ha særregler ihht til de andre i kollektivet fordi du er ufør. Slike ting vil bidra til at uføre ikke får leie i kollektiv fordi det blir ulempe for de andre. Da kan de heller leie ut til noen som gjør sin del. 

Den som flytter burde vaske ned eget rom, bad og kjøkken. På den måten blir det en ordentlig vask hver gang noen flytter. 

Anonymkode: 67913...a2d

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden de andre fortsatt bruker fellesrommene som stue, kjøkken og bad er det vel bare ditt personlige oppholdsrom som skal vaskes? Jeg hadde tenkt slik i allefall. Så rommet ditt må tømmes, støvsuges, vaskes over alle flater (jeg ville ikke brukt vann i taket, bare støvtørking med tørrmopp), og så vasket vinduet både inne og ute. Ferdig 👍

Anonymkode: 2adbf...ef0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Siden de andre fortsatt bruker fellesrommene som stue, kjøkken og bad er det vel bare ditt personlige oppholdsrom som skal vaskes? Jeg hadde tenkt slik i allefall. Så rommet ditt må tømmes, støvsuges, vaskes over alle flater (jeg ville ikke brukt vann i taket, bare støvtørking med tørrmopp), og så vasket vinduet både inne og ute. Ferdig 👍

Anonymkode: 2adbf...ef0

Enig.

Anonymkode: 1eb85...1d4

Skrevet

Vurderer også å få vasket kjøkkenskap jeg har brukt og vinduer på kjøkken, pluss bad. 

ts

Skrevet

Utleier må forholde seg til at tre personer leier leiligheten og kan ikke drive og følge med på hvor mye hver enkelt leietaker har oppholdt seg i leiligheten, det skjønner du vel?

Sånne spørsmål får meg til å prise min gud for at jeg ikke er utleier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vurderer også å få vasket kjøkkenskap jeg har brukt og vinduer på kjøkken, pluss bad. 

ts

Jeg hadde vasket det som jeg har brukt alene. Altså har du hatt et eget kjøkkenskap med dine ting så vasker du det. Samme på badet, der dine ting har stått vasker du.

Ellers når det er et kollektiv så er det vel vasking på omgang av kjøkken og bad, og siden de andre skal fortsette  å bo der virker det rart at du skal vaske ned det.

Anonymkode: b3aa5...fec

• Liker 3
Skrevet

Nå kom jeg til å tenke på en tråd som var for noen år siden der TS mente at hun ikke trengte å betale husleie når hun var borte på ferie.

Anonymkode: ce5bd...7e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde vasket det som jeg har brukt alene. Altså har du hatt et eget kjøkkenskap med dine ting så vasker du det. Samme på badet, der dine ting har stått vasker du.

Ellers når det er et kollektiv så er det vel vasking på omgang av kjøkken og bad, og siden de andre skal fortsette  å bo der virker det rart at du skal vaske ned det.

De andre er ikke særlig opptatt av å vaske. Det var skittent når jeg flyttet inn. Tenkte hyre et byrå som tar bad, mine kjøkkenskap og rommet. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå kom jeg til å tenke på en tråd som var for noen år siden der TS mente at hun ikke trengte å betale husleie når hun var borte på ferie.

Anonymkode: ce5bd...7e2

Det var ikke meg. Men skrev det siden de andre aldri vasker. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De andre er ikke særlig opptatt av å vaske. Det var skittent når jeg flyttet inn. Tenkte hyre et byrå som tar bad, mine kjøkkenskap og rommet. 

ts

Skrev at utleier har sagt at jeg slipper siste mnd. husleie. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånne ting med utvask burde være spesifisert i kontrakten når det er kollektiv tenker jeg. Hvis ikke så kan du høre med utleier hva du skal vaske mår du flytter,  så slipper du å lure. Få det skriftlig fra utleier så det ikke blir nle konflikt i ettertid.

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Standard er vel at leiligheten skal være i samme tilstand som da du flyttet inn? Da blir den i så fall i bedre tilstand om du også vasker ned hele badet. 

Der jeg bodde i kollektiv tidligere, var skriftlig avtale at man vasket ut egne skap på bad/kjøkken og eget rom. 

Anonymkode: 0e999...eac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...