Gå til innhold

Hvor mye eurobonus klarer du å spare i året? (uten å fly)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere bonusjegere. Hvor mye eurobonus klarer dere å dra inn i løpet av et år (gjerne regnestykke uten å fly)

Anonymkode: cb2ba...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme. Jeg vurderer å gå all in og spare bonuspoeng, men det innebærer betydelige utlegg til kredittkort, og det er mye å sette seg inn i…

Anonymkode: 5274c...e5b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg lurer på det samme. Jeg vurderer å gå all in og spare bonuspoeng, men det innebærer betydelige utlegg til kredittkort, og det er mye å sette seg inn i…

Jeg sparer vel rundt 7000 poeng i året.

Jeg har høyere utlegg til kredittkort ja, men jeg bruker jo ikke mer enn jeg ville gjort ellers... Jeg bare betaler med kredittkort istedet for vanlig bankkort... Det er jo ren idioti og helt mot sin hensikt om man øker utgiftene sine for å spare på poeng...

Anonymkode: f9b22...c9e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg samlet poeng før, men synes det gir bedre uttelling og fleksibilitet med kort som gir cashback. Bruker Ikano Visa til dagligvare, Morrow til netthandel og Sparebank1 Mastercard til resten. Det siste koster 120 i året, ellers er det gebyrfritt. Får rundt 9.000 kroner i cashback i et vanlig år. Da kan jeg bruke dette på en reise som passer meg, uten å måtte ha tilgang på bonusbilletter.

Anonymkode: aaa21...812

• Liker 1
Skrevet

Ligger på litt under 200.000 bonuspoeng i året. Ca halvparten fra Trumf, og den andre halvparten fra cashback på SAS MC og SAS Amex.  

Trumf inkluderer også bruk av ViaTrumf, bensinkjøp, strømavtale. 

På kredittkortene, flittig bruk av handledager med doble poeng, legge ut reiser, middager osv for venner og familie. Første året mulig å I tillegg få noen startbonuser på kort, strøm osv. 

Skrevet
RedPimpernell skrev (16 timer siden):

Ligger på litt under 200.000 bonuspoeng i året. Ca halvparten fra Trumf, og den andre halvparten fra cashback på SAS MC og SAS Amex.  

Trumf inkluderer også bruk av ViaTrumf, bensinkjøp, strømavtale. 

På kredittkortene, flittig bruk av handledager med doble poeng, legge ut reiser, middager osv for venner og familie. Første året mulig å I tillegg få noen startbonuser på kort, strøm osv. 

100000 via trumf er solid. Er mesteparten fra Kiwi? Og hvor mye får du igjen på strøm og bensin? Synes bensin virker litt marginalt. Har nettopp bytta til Fjordkraft selv nå..

Skulle gjerne hatt et forsikringsselskap og en strømleverandør man kunne betale med "kort" :D

Skrevet

100.000 på Trumf tilsier et voldsomt matbudsjett og mye drivstoff på Shell :)

Anonymkode: 17d19...697

Gjest takinova
Skrevet

Ca 100k. Først og fremst på frukt og grønt på kiwi. Dernest på opptjening på sas mastercard. 

Hele familien er flink til å bruke trumf.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 11.47):

100000 via trumf er solid. Er mesteparten fra Kiwi? Og hvor mye får du igjen på strøm og bensin? Synes bensin virker litt marginalt. Har nettopp bytta til Fjordkraft selv nå..

Skulle gjerne hatt et forsikringsselskap og en strømleverandør man kunne betale med "kort" :D

Nå er det ikke fult 100, ca 80. Handler mye fisk, frukt og grønt. Bruker trippel så smart vi kan. Ca 10% er strøm og drivstoff. Men er også flink til å bruke ViaTrumf. Drar inn bra på hoteller og annen netthandel. Men vi Handler også mye mat til en familie med sultne ungdommer. 

Skrevet

Ca 50tusen i året som single. 
Mye trippeltrumf og viatrumf. Legge ut for andre der en kan. 

bruker sas mc og dobbeltæpper. Først scanne trumf kortet/appen og så betale med kredittkort. 

Anonymkode: 57642...5f8

Skrevet

Rundt 200k i året på kredittkort/spend/Trumf/ViaTrumf. Fly 50k til 100k på EuroBonus og cirka det samme hos British Airways.

Anonymkode: 5a976...f61

Skrevet

Skulle ønske Eurobonus kunne vært som Norwegian sine cashpoints, at et poeng er en krone. Virker som Eurobonus ønsker at det skal se ut som man har mye mer enn man har, tusenvis av poeng man ikke får brukt til noe. 

Anonymkode: fd490...207

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skulle ønske Eurobonus kunne vært som Norwegian sine cashpoints, at et poeng er en krone. Virker som Eurobonus ønsker at det skal se ut som man har mye mer enn man har, tusenvis av poeng man ikke får brukt til noe. 

Anonymkode: fd490...207

Men da er det jo bare å spare i CashPoints i stedet da? Litt av fordelen med EuroBonus er jo at man kan bli god på det, finne sweetspots på opptjening og uttak, og «lure systemet».

Det sagt, EuroBonus er ikke for alle. Du bør være fleksibel på reisemål, tidspunkt og destinasjon, klar til å fly på kort varsel, og helst fly en del for cash i tillegg for å fullt utbytte av programmet. Hvis ikke finnes det nok andre program som er bedre.

Skrevet
Jdz skrev (På 28.8.2023 den 17.58):

Men da er det jo bare å spare i CashPoints i stedet da? Litt av fordelen med EuroBonus er jo at man kan bli god på det, finne sweetspots på opptjening og uttak, og «lure systemet».

Det sagt, EuroBonus er ikke for alle. Du bør være fleksibel på reisemål, tidspunkt og destinasjon, klar til å fly på kort varsel, og helst fly en del for cash i tillegg for å fullt utbytte av programmet. Hvis ikke finnes det nok andre program som er bedre.

Det er sånn jeg ser det og. Cashpoints er sikkert bra for mange, men mulighet for å være litt kreativ og muligheten til å få mer ut av poengene enn verdien er tilstede i Eurobonus

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 14.44):

Jeg sparer vel rundt 7000 poeng i året.

Jeg har høyere utlegg til kredittkort ja, men jeg bruker jo ikke mer enn jeg ville gjort ellers... Jeg bare betaler med kredittkort istedet for vanlig bankkort... Det er jo ren idioti og helt mot sin hensikt om man øker utgiftene sine for å spare på poeng...

Anonymkode: f9b22...c9e

Men hvis man virkelig skal spare, må man skaffe seg kredittkort med høy kostnad hver måned. Per nå har jeg kredittkort med cashback som ikke koster meg en krone. Å gå over til American Express og MasterCard tilknyttet Eurobonus, som begge har høye månedsgebyrer - for at det skal lønne seg, må jeg legge en hel del inn i «jakten» på mest mulig poeng. 

Skrevet
Jdz skrev (På 28.8.2023 den 17.58):

Ja, det er nettopp det. Jeg har lite mulighet til å være fleksibel (barn, jobb), og de to faktorene gjør også at det er vanskelig å planlegge langt fram i tid (som man også kan være nødt til). Jeg flyr også sjelden med SAS ellers (vanligvis flyr jeg med Norwegian). Jeg ser at det ER mulig å få mye ut av SAS sitt kundeprogram, men jeg vet ikke om jeg orker å gå all in, slik jeg ser folk gjøre i den FB-gruppa… og jeg tror jeg bør gjøre det, hvis det skal være noen vits. 

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 18.32):

Bruker Ikano Visa til dagligvare, Morrow til netthandel og Sparebank1 Mastercard til resten. Det siste koster 120 i året, ellers er det gebyrfritt.

Fra årsskiftet øker Sparebank1 årsprisen til 180, halverer cashback til 0,5 % og setter ned max årlig opptjening fra 3.000 til 1.500. Da avsluttet jeg det kortet og bruker Bank Norwegian i stedet. De gir 0,5 % cashback uten grense eller gebyrer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...