AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Kjøpt bolig, og overtakelsen er i ei helg. Kan megler kreve at overtakelsen skjer mandag? Vi ønsker å overta på overtakelsesdato for å rekke å flytte ut å gjøre klar nåværende bolig til den skal overtas av ny eier. Har bare noen få dager på oss. Anonymkode: 940fd...d53
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Vi hadde overtakelse uten megler til stede, så vi fant bare et tidspunkt som passet godt for begge parter og varslet megler om når det ble (mtp overførsel av penger, plikter og rettigheter). Anonymkode: 59bc7...1b7 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vi hadde overtakelse uten megler til stede, så vi fant bare et tidspunkt som passet godt for begge parter og varslet megler om når det ble (mtp overførsel av penger, plikter og rettigheter). Anonymkode: 59bc7...1b7 Kontaktet du selger? Har ikkr snakket med selger til nå. ts Anonymkode: 940fd...d53
Duff Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Vi hadde overtakelse en lørdag, går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 gjorde det uten megler tilstede her også, mener at det faktisk var på en lørdag. Bare logget inn i en portal, som inneholdt overtakelsesprotokoll og alt slikt, og ble signert digitalt der. Anonymkode: 7de93...d97 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Hadde overtagelse på dagtid midt i uken uten megler. Dessuten jobber jo meglere i helger. Anonymkode: d6b80...dc7 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Har kjøpt hus 5 ganger, har aldri hatt megler tilstede på overtakelsen. Anonymkode: 762ea...ceb
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Takk for svar. Regner med megler kontakter meg da? Sånn at han er mellomleddet. Ikke snakket med selger før. ts Anonymkode: 940fd...d53
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar. Regner med megler kontakter meg da? Sånn at han er mellomleddet. Ikke snakket med selger før. ts Anonymkode: 940fd...d53 Du har vel vert på kontraktsmøte? Selger skulle jo vert der🤔 Jeg gjorde det, på kontoret til megler. Og jeg og selger ble enige om dato og klokkeslett. Anonymkode: 1717c...42d 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du har vel vert på kontraktsmøte? Selger skulle jo vert der🤔 Jeg gjorde det, på kontoret til megler. Og jeg og selger ble enige om dato og klokkeslett. Anonymkode: 1717c...42d Og når var det? Er vel ikke vanlig med fysiske kontraktsmøter lengre. Alt skjer digitalt, og overtakelse skjer uten megler. Anonymkode: f3aa6...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har vel vert på kontraktsmøte? Selger skulle jo vert der🤔 Jeg gjorde det, på kontoret til megler. Og jeg og selger ble enige om dato og klokkeslett. Anonymkode: 1717c...42d Jeg kjøpte og solgte bolig i vinter: - på den ene boligen var det fysisk kontraktsmøte, og megleren var ikke til stede på overtagelsen - på den andre boligen var det ikke noe fysisk kontaktmøte (kun digital signering av kontrakt), og megleren var til stede på overtagelsen. Anonymkode: 48b35...efb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #12 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du har vel vert på kontraktsmøte? Selger skulle jo vert der🤔 Jeg gjorde det, på kontoret til megler. Og jeg og selger ble enige om dato og klokkeslett. Anonymkode: 1717c...42d AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg kjøpte og solgte bolig i vinter: - på den ene boligen var det fysisk kontraktsmøte, og megleren var ikke til stede på overtagelsen - på den andre boligen var det ikke noe fysisk kontaktmøte (kun digital signering av kontrakt), og megleren var til stede på overtagelsen. Anonymkode: 48b35...efb Vi hadde ikke fysisk kontraktsmøte, alt gikk digitalt. Hadde heller ikke med megler på overtagelse, eneste gangen vi møtte megler var på visningen, that's it. Alt gikk plettfritt og kjapt, megler var tilgjengelig på tlf og mail så det holdt i massevis. TS, du skal jo signere en masse papirer, fysisk eller digitalt, og du har sikkert mail eller tlf nr til megler så er bare å spørre hvordan overtagelsen blir. Vi hadde møtt selger før da, på første visning (privat, også uten megler), og både visningen uten megler og overtagelse uten megler gikk kjempefint. Anonymkode: d6b80...dc7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 Takk for svar. Alt av papirer er signert digitalt, så ingen møter. Får høre med megler om han kan avtale overtakelse med selger den dagen. Og om megler ikke kan være med er det jo helt ok. Det viktigste er at vi overtar den dagen og ikke dagen etter. ts Anonymkode: 940fd...d53
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Alt av papirer er signert digitalt, så ingen møter. Får høre med megler om han kan avtale overtakelse med selger den dagen. Og om megler ikke kan være med er det jo helt ok. Det viktigste er at vi overtar den dagen og ikke dagen etter. ts Anonymkode: 940fd...d53 Dersom ikke megler jobber lørdag må dere passe på at alt av penger er overført og mottatt på konto senest fredag, slik at mangler kan informere selger at penger er på konto før han tar helg. Anonymkode: 89978...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå