missluna Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 overskriften sier vel sitt.. heh... Småen er syv måneder og det er hovedsakling mme han får til mat enda. Utenom grøt en gang før dagen. Når er det på tide å kutte ut MME og hva skal jeg i såfall gå over til?
Gjest Gamle Alex Skrevet 19. januar 2006 #2 Skrevet 19. januar 2006 Han kan gått få MME til han er ca 1 år , da kan du gå over til vanlig melk
Gjest Gamle Alex Skrevet 19. januar 2006 #4 Skrevet 19. januar 2006 ..........og grøt og middag.. ← Det kan de jo få mye før de er 1 år
HanneB Skrevet 20. januar 2006 #6 Skrevet 20. januar 2006 Vi begynte med grøt to ganger om dagen fra lillegutt var ca. 6 mnd i tillegg til MME. Fra ca. 7 mnd fikk han MME og grøt til frokost, brødskive til lunsj, middagsmat og grøt og MME til kvelds. Helsesøster anbefalte oss og begynne med mat i stedet for MME da det medfødte jernlageret til babyer begynner å avta rundt 6 mnd og de trenger da tilførsel av jern fra vanlig mat. Nå får lillegutt ca. 3 dl med MME + den melka som er i grøtpulveret i løpet av dagen, resten av drikke er vann
finnfemfeil Skrevet 21. januar 2006 #7 Skrevet 21. januar 2006 Jeg fullammet i 6 mnd. Da fikk minsten grøt en gang til dagen. Etter noen uker begynte vi med middag også. Jeg ammet til hvert måltid, men som avsluttning på måltidet. Han fikk brødskive til lunsj fra han var 7 mnd. Da han var 8 mnd reduserte jeg amming til morgen og kveld (og en skjelden gang til lunsj). Da minsten var 10 mnd var det slutt på amming og vi gikk over til MME. Nå er han 1 år og vi har gått gradvis over til lettmelk morgen og kveld, ellers får han bare vann. f-f-f
Veronal Skrevet 22. januar 2006 #8 Skrevet 22. januar 2006 (endret) *poff* Endret 28. november 2006 av Veronal
Chiquita Skrevet 22. januar 2006 #9 Skrevet 22. januar 2006 vanlig melk (ekstra lett m/D-vitaminer) ← Får jeg spørre hvorfor dere vil bruke eksta lett melk? *nysgjerrig*
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. januar 2006 #10 Skrevet 22. januar 2006 Får jeg spørre hvorfor dere vil bruke eksta lett melk? *nysgjerrig* ← På grunn av D-vitaminene regner jeg med. Kroppen har jo vanskelig for å danne slike selv, siden det er så mørkt her i landet.
Chiquita Skrevet 22. januar 2006 #11 Skrevet 22. januar 2006 Ok. Jeg bare lurer, skjønner du. For jeg fikk høre av helsesøster at det beste for barna var vanlig lettmelk. Og så gir man tran eller d-dråper i tillegg... *håper Veronal svarer også*
Veronal Skrevet 22. januar 2006 #12 Skrevet 22. januar 2006 (endret) *poff* Endret 28. november 2006 av Veronal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå