AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #21 Skrevet 26. august 2023 Noen skoler er rigide,andre ikke. Det kommer an på antall elever vs lærere. om en får så må alle andre. Andre skoler er så opptatt av det sosiale at de bytter så alle trives. Vil si det kommer an på barnet og hvor trygt barnet er og hvor mye forskjell klassebytte vil gjøre for det sosiale. Anonymkode: d9e68...cdf
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #22 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jenta mi på ungdomsskolen har flere venner i b klassen enn i d klassen som hun nå går i og ønsker å bytte til b klassen. Men er dette en grunn til å bytte klasse? Går i 9. Anonymkode: 6cfff...c96 Nei, det er ikke i seg selv en grunn. I 9.klasse nærmer de seg VGS, og de har bare godt av å bli vant til at man ikke nødvendigvis skal, må eller bør gå i klasse med alle vennene. Du skriver også at hun har flere venner i den andre klassen, som jeg tolker som at hun også har venner i den nåværende klassen. Ofte er heller ikke det å ha store venneflokker i samme klasse gunstig. Anonymkode: aeecc...14d
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #23 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jobber i skole. Det skal ofte være mer tungtveiende grunner til å bytte. Hun kjenner og har noen venner i klassen? Hun kan også være med de andre i friminuttene. Klassene er gjerne sammensatt med forskjellige kjønn og behov og antall. Jeg vil tro hun får nei mm det er mobbing/utestengelse som skjer. Anonymkode: b97e3...b8e Hvorfor er det så vanskelig? Jo mer de trives jo bedre gjør de det og det får utslag senere. Så spørs det hvem som søker også Anonymkode: 07a63...2b3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #24 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jenta mi på ungdomsskolen har flere venner i b klassen enn i d klassen som hun nå går i og ønsker å bytte til b klassen. Men er dette en grunn til å bytte klasse? Går i 9. Anonymkode: 6cfff...c96 Nei Anonymkode: 3f7ec...1c9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #25 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det så vanskelig? Jo mer de trives jo bedre gjør de det og det får utslag senere. Så spørs det hvem som søker også Anonymkode: 07a63...2b3 Det er definitivt ikke noen automatikk i det. Jeg bruker ufattelig mye tid på å oppfordre elever til å skille mellom vennskap og jobbing på skole, for det er definitivt ofte slik at man kan trives sammen sosialt og fortsatt være veldig dårlig for hverandre i en skole-setting. Anonymkode: aeecc...14d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #26 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Videregående skolen jeg jobber på har i år blitt nedringt og fått fulle innbokser fra foreldre til elever på vg1 som ønsker å bytte klasse for å være med alle vennene sine. Det er definitivt noe som har forandret seg de siste årene, med stadig mer kravstore curlingforeldre. Det byttes kun klasser om det er svært gode grunner tilstede. Anonymkode: ff675...ca8 Vgs?? Herregud, hadde blitt flau. Kommer vel snart til universitetene og. hadde jeg jobbet på vgs hadde foreldrene blitt skjelt ut etter noter. På ungdomskolen innvilges det ikke bytte før tidligst etter 6mnd Anonymkode: 8f25f...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå