AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Har noen opplevd å finne tilbake til ekspartner etter skilsmisse/samlivsbrudd? At flytting og alt er gjennomført, men at man likevel reverserer prosessen? Anonymkode: 548a4...6c5
Fjellmannover190 Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 (endret) Vi flyttet fra hverandre, og sammen igjen etter noen mnd, og hadde det bra i et år, og nå etter to har vi flyttet fra hverandre. Det er mulig, men når man har gått til det skrittet å skilles uten en dramatisk hendelse, så er det en ganske langvarig prosess. Jeg har et godt forhold til min eks-kone, men det blir nok med det! Endret 26. august 2023 av Fjellmannover190 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Det er risky. Har dere jobbet hver for dere og sammen med problemene som førte til skilsmisse? Om ikke, så vil de samme problemene dukke opp når dere flytter sammen igjen. Det er jo en grunn til at dere tok skrittet til å søke om skilsmisse, og det er en grunn til at dere føler for å prøve igjen når dere ikke lenger bor sammen. Hva i hverdagen var det som gjorde at dere ikke lenger ønsket å bo sammen? Hvorfor vil det bli annerledes denne gangen? Har dere barn, bør dere i hvertfall være skråsikre på at dere har alt i boks før dere tar skrittet til å bli sammen igjen. Anonymkode: 41331...83d 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Fjellmannover190 skrev (4 timer siden): Vi flyttet fra hverandre, og sammen igjen etter noen mnd, og hadde det bra i et år, og nå etter to har vi flyttet fra hverandre. Det er mulig, men når man har gått til det skrittet å skilles uten en dramatisk hendelse, så er det en ganske langvarig prosess. Jeg har et godt forhold til min eks-kone, men det blir nok med det! Hva var grunnen til at dere prøvde igjen, og hva gjorde at det røk igjen? Anonymkode: 548a4...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er risky. Har dere jobbet hver for dere og sammen med problemene som førte til skilsmisse? Om ikke, så vil de samme problemene dukke opp når dere flytter sammen igjen. Det er jo en grunn til at dere tok skrittet til å søke om skilsmisse, og det er en grunn til at dere føler for å prøve igjen når dere ikke lenger bor sammen. Hva i hverdagen var det som gjorde at dere ikke lenger ønsket å bo sammen? Hvorfor vil det bli annerledes denne gangen? Har dere barn, bør dere i hvertfall være skråsikre på at dere har alt i boks før dere tar skrittet til å bli sammen igjen. Anonymkode: 41331...83d Nei, vi har ikke jobbet nok ennå. Jeg lurer bare på om det er mulig. Om noen har erfaring med det, eller kjenner noen som har. Anonymkode: 548a4...6c5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, vi har ikke jobbet nok ennå. Jeg lurer bare på om det er mulig. Om noen har erfaring med det, eller kjenner noen som har. Anonymkode: 548a4...6c5 Kjenner noen som fant tilbake til hverandre etter flere år. De hadde ikke hatt noen kontakt i mellomtiden, og begge hadde hatt god tid til å tenke og endre seg. Nå har de vært gift (igjen) i flere år og er lykkelige sammen Anonymkode: bc716...293 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Fant tilbake etter 7 måneder fra hverandre, funket noen måneder før de samme problemene ble et faktum igjen. Han sa han hadde endret seg, det var jo bare tull, dessverre. Fant i ettertid ut at han hadde en kjæreste de månedene vi var fra hverandre. Anonymkode: 333f6...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Har noen gjort dette med barn involvert? Altså flyttet fra hverandre, fordelt samvær, solgt hus og hele pakka, og likevel funnet tilbake? Anonymkode: 548a4...6c5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Det er vel en grunn til at dere er kommet dit dere er kommet nå?. Men det er aldri for sent å snu om det er det du lurer på? Har dere kalde føtter/angrer på skilsmisse? Anonymkode: 5101d...3ec
Fjellmannover190 Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Hva var grunnen til at dere prøvde igjen, og hva gjorde at det røk igjen? Anonymkode: 548a4...6c5 Eg var vel den som var minst happy med bruddet, men tok meg ganske bra saman kjapt etter det og var veldig fornøyd med tingenes tilstand. Så ville ho prøve på nytt, og fekk på mange måter ein liten mini-forelskelse. Men me tok nok ikkje tak i problemene, og me har på mange måter vokst godt i frå kvarandre, og det var eg som no var klar på at me ikkje kunne fortsette. Det var ikkje eit samliv, kun ein praktisk måte å leve på. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er vel en grunn til at dere er kommet dit dere er kommet nå?. Men det er aldri for sent å snu om det er det du lurer på? Har dere kalde føtter/angrer på skilsmisse? Anonymkode: 5101d...3ec Ja, det er jo det. Men jeg klarer ikke å slippe det. At vi kanskje er rett for hverandre likevel. Anonymkode: 548a4...6c5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 Min far var utro mot moren min da jeg var barn. Han måtte flytte ut. Bodde alene i et knapt år, før han flyttet hjem igjen. Siden har mine foreldre hatt et nært og godt forhold, så vidt vi barna kan bedømme. De er kjærlige og har det morsomt sammen og støtter hverandre. Anonymkode: 98ec7...236 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #13 Skrevet 5. september 2023 Flere som har prøvd igjen, eller kjenner noen som har det? Anonymkode: 548a4...6c5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #14 Skrevet 5. september 2023 Vet mange har prøvd, men nissen er som regel med på lasset. Anonymkode: b6db2...c02 1
Tiuren Skrevet 5. september 2023 #15 Skrevet 5. september 2023 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker said: Vet mange har prøvd, men nissen er som regel med på lasset. Anonymkode: b6db2...c02 Problemet med nisser er at de ofte blir med inn i neste forhold også. Ikke alle "forhold2.0" går knirkefritt heller... Endret 5. september 2023 av Tiuren 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #16 Skrevet 5. september 2023 Ja, det tenker jeg også, at tvilen gjerne vil dukke opp igjen. Men så lurer jeg på om et brudd kan føre til en virkelig endring og et dypdykk i følelsene, og kan gjøre at man finner hverandre igjen? Jeg håper så intenst, siden det fortsatt er så mye kjærlighet mellom oss. Anonymkode: 548a4...6c5 1 1
Engel Skrevet 6. september 2023 #17 Skrevet 6. september 2023 Ikke gjort det selv, men kjenner to par som har gjort det. (dvs vi prøvde å finne sammen igjen, men det lyktes ikke.) De datet og brukte god tid før de flyttet sammen igjen da, for å være helt sikre på at alle utfordringer var løst før de flyttet tilbake. Gikk til samlivsterapi og jobbet mye med forholdet. Det var tross alt barn som ville bli ekstremt påvirket om det skulle blitt nytt brudd.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #18 Skrevet 6. september 2023 Ja. Mannen fikk en klassisk midtlivskrise, og bruddet kom brått på for min del. Vi har gått noen runder både hver for oss og sammen. Nå har vi det mye bedre enn før, selv om fortiden fortsatt er sår. Selv har jeg vokst opp med skilte foreldre og nye kjærester og familier på begge sider. Det var et h**, og jeg kommer aldri i livet til å gå inn i noe sånt selv. Så for min del er det mannen min eller ingen. Kjærlighet er et valg. Anonymkode: 48998...b40
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #19 Skrevet 6. september 2023 Vi prøvde, men det gikk ikke. Er skilt i dag. Spørsmålet du må stille deg, er; har vi jobbet oss gjennom det som førte til bruddet, eller er problemet der ennå? Det nytter ikke hva partner lover om det holder bare tre mnd og så er alt på samme viset. Anonymkode: 5e6a8...903
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #20 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.8.2023 den 9.52): Min far var utro mot moren min da jeg var barn. Han måtte flytte ut. Bodde alene i et knapt år, før han flyttet hjem igjen. Siden har mine foreldre hatt et nært og godt forhold, så vidt vi barna kan bedømme. De er kjærlige og har det morsomt sammen og støtter hverandre. Anonymkode: 98ec7...236 Jeg vet faktisk om to par som dette. Eller, jeg vet jo ikke hva årsaken til de flyttet fra hverandre, men der han flyttet på "hybel" en lengre periode forså å flytte hjem igjen. Disse parene har vært sammen siden:-) Tror nøkkelen til vellykket "hjemflytting" er at begge partner må være villig til å prioritere hverandre og være villig ti å jobbe for samlivet, også det vanskelige. Også kjærlighet da 👩❤️👨😉 Anonymkode: 16079...99f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå